Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:39

Wat ik bijzonder vind is dat zulke grote wedstrijden gewoon doorgaan met dit weer! Die vrachtwagens en spul glibberen vast ook over de weg..en dan staan daar van die dure paarden en ponies in. Weet niet of ik de weg op zou durven gaan..

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:06

ik heb wel eens meegemaakt heel vroeger op pony wedstrijden dat ik tegen een meisje moest,
en die kreeg de duurste en beste pony's ter beschikking.

grappig feit was: Ze kón onmogelijk een appuyement aangeven met haar benen,
die kwamen net onder het zweetblad uit. Wellicht had de pony de proef ingestudeerd.

ik weet dat ze nu het uitgegroeid is tot een grote meid, en
ze krijgt nog steeds het beste paard-materiaal onder d'r kont.
maar de laatste keer dat ik haar zag rijden
keek ik heel objectief, maar ik was nog steeds niet onder de indruk.

tja, een paard écht rijden, dat kan je niet kopen.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:11

Ze krijgt sinds dat ik haar ken al de beste paarden onder haar kont. Ik heb haar gezien in Kerkdriel een keer op een NK, waar een hele grote vrachtwagen kwam, en een meisje van 9 met een barbie uitstapte. Het is onwijs goed en knap wat ze doet!
Maar met de begeleiding die ze krijgt, ben ik overtuigd, dat veel meiden die momenteel paardrijden en deze begeleiding niet krijgen, dezelfde talenten hebben.
Overigens ziet het er super goed uit, zeker in Zwolle, ik heb het deels gezien, ze heeft een superpony onder haar kont en stuurt hem door alle hoeken heen.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:52

Het is een wisselwerking. Hoe goed je pony/paard ook is, de ruiter moet hem nog beter maken. Dat doet ze behoorlijk lijkt me.

elllisJarig
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:01

Het is gewoon een heel knappe prestatie van zo`n jong meisje *D .. en laten we wel wezen de een krijgt gewoon meer kansen en betere pony`s onder haar kont dan de ander ... Thats live ..

Neemt niet weg dat zo`n meisje wel moet rijden zitten trainen enz enz zonder optimale inzet kan ze dit echt niet ..

Andere mensen (zelfs zo`n jong meisje) iets gunnen lijkt weer ver te zoeken in dit topic gezien de meeste reactie`s.. afgunst kijkt weer om de hoek jammer .. :(:)

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:03

elllis schreef:
Het is gewoon een heel knappe prestatie van zo`n jong meisje *D .. en laten we wel wezen de een krijgt gewoon meer kansen en betere pony`s onder haar kont dan de ander ... Thats live ..

Neemt niet weg dat zo`n meisje wel moet rijden zitten trainen enz enz zonder optimale inzet kan ze dit echt niet ..

Andere mensen (zelfs zo`n jong meisje) iets gunnen lijkt weer ver te zoeken in dit topic gezien de meeste reactie`s.. afgunst kijkt weer om de hoek jammer .. :(:)


Helemaal mee eens. We moeten eigenlijk blij zijn dat we zo'n talent hebben voor de toekomst.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:48

Moderatoropmerking:
Een aantal korte reacties (oneliners) zijn verwijderd.
Het wordt op prijs gesteld als er inhoudelijk gereageerd wordt.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:42

Jong meisje? volgens mij is ze zestien en er zijn meiden van zestien die echt net zoveel talent hebben en net zo goed kunnen sturen, omdat het in de top meedraaien nu eenmaal goed materiaal vraagt heb je doodgewoon geluk als je de mogelijkheid hebt om topdieren aan te schaffen, dan moet je het nog wel doen natuurlijk en misschien dat het haar dit jaar lukt want de meeste vorige pony's waren of niet goed genoeg of ze kon er niet mee overweg, deze lijkt wat beter bij haar te passen en voorlopig tonen haar prestaties een opgaande lijn, in tegenstelling tot de meeste vorige pony"s , daarmee begon ze goed en zakte het steeds verder af (meestal na een jaartje) maar dat zal ook met trainers en kunde van de ruiter te maken hebben.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:06

Maria presteert redelijk constant met ;) verschillende ponies.

Super toch dat dit meisje het zo voor elkaar heeft en het ook zo goed doet:
Op dit moment staan de pony's van Maria op Hippisch Centrum Groenraven en traint Maria bij Gonnelien Rothenberger, Jo Willems
en is jurylid Kees Verhoeven haar wedstrijdbegleider.

Raad haar zeker aan om moeder-en vaderdag nooit over te slaan :D ;)

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:39

PaysBas schreef:
Maria presteert redelijk constant met ;) verschillende ponies.

Super toch dat dit meisje het zo voor elkaar heeft en het ook zo goed doet:
Op dit moment staan de pony's van Maria op Hippisch Centrum Groenraven en traint Maria bij Gonnelien Rothenberger, Jo Willems
en is jurylid Kees Verhoeven haar wedstrijdbegleider.

Raad haar zeker aan om moeder-en vaderdag nooit over te slaan :D ;)



sorry maar hier klopt weinig van...

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:44

Ik denk ook niet dat je op deze leeftijd en op dit niveau over talent kan oordelen, als je Maria niet vanaf het begin af aan hebt meegemaakt.
Het is nu vooral een flinke dosis geluk en natuurlijk ook discipline en doorzettingsvermogen want ze zal zeker heel fanatiek trainen.
Om te zeggen van oooh dat meisje heeft zoveel talent vind ik niet eerlijk tegenover vele van haar leeftijdgenootjes met veel minder mogelijkheden die waarschijnlijk nooit talentvol genoemd zullen worden maar ongetwijfeld hetzelfde hadden kunnen bereiken met gelijke mogelijkheden. Want er zijn genoeg jonge meisjes die bijvoorbeeld een manege pony heel netjes en correct met gevoel kunnen rijden. Of kinderen die hun eenvoudige driejarige pony van niks tot de Z opleiden met een uurtje les per week.
Een Lotje Schoots heeft bijvoorbeeld imo wél al bewezen dat ze echt talent heeft. En hopelijk bewijst Maria dat over enkele jaren ook, zou in ieder geval wel positief uitpakken voor sport :D.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:36

Ehh. Maria heeft momenteel ook een jonger paard/pony op stal staan. 4jarige geloof ik. :) En zeker geen heel makkelijke.

Met de paarden is ze aan het trainen voor junioren. Naar ik geloof.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Maria van den Dungen slaat haar slag tijdens Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:57

Bij de paarden rijd ze Dutch Dormello, reeds Prix St George geklasseerd dus dan moet de Z2 niet zoveel problemen opleveren want ook deze kent alles al, zoals de meeste van haar beesten en Arts Demaran bleek toch geen D maar een E te zijn, reden om daar geen tijd meer in te stoppen.

Samantha14
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:57

Het is natuurlijk wel zo dat je een beetje moet kunnen rijden maar geloof me als je een paar goeie pony's rijd en als je ook nog vanaf het begin al op goede pony's rijd dat het een stuk makkelijker is ik heb zelf nu in de imperial tegen haar gereden en ze heeft natuurlijk wel alles mee!

gellof me als je haar op een andere pony (mindere) zet dan staat ze echt niet meer zo bovenaan

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:53

bigone schreef:
Bij de paarden rijd ze Dutch Dormello, reeds Prix St George geklasseerd dus dan moet de Z2 niet zoveel problemen opleveren want ook deze kent alles al, zoals de meeste van haar beesten en Arts Demaran bleek toch geen D maar een E te zijn, reden om daar geen tijd meer in te stoppen.

nou als je de overstap maakt van de pony's naar de paarden en je deed bij de pony's al aan de top mee dan lijkt het mij dat je dat bij de paarden ook wilt doen! dus ik vind het logisch dat ze zo'n routinier heeft als Dutch Dormello! :)
ik denk dat menigeen toch stiekem dromen van zo'n carriere als Maria van den Dungen! :o

en trouwens, ze moet onzettend veel hiervoor ook aan de kant zetten om dit te bereiken.
ik heb in de paardensport van 2007 een keer gelezen een heel interview met Maria toen ze indoor kampioen was geworden met Pan Tau B en toen zij ze zelf ook dat ze niet zomaar even 's middags met een vriendinnetje mee kon want de pony's waren er ook nog!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:43

xMarianne,mensen die het met minder moeten doen kunnen ook niet zomaar met een vriendinnetje weg want die moeten werken achter de kassa o.i.d. om de sport te betalen, als je dit al een kenmerk vind van iemand die er heel veel voor laat en daar bewondering voor hebt, prima.
Ik vind dit wel wat naief want Maria hoeft alleen maar op te stappen en de knoppen te vinden.
Natuurlijk zijn er meer mensen die de paardensport zo benaderen, zeker moet er getraind worden om een niveau te halen of om een combinatie te worden maar altijd beginnen met een dier wat al meer kan, daar kan ik geen bewondering meer voor hebben.
Als je met een goede leerpony begint, prima, maar dat eeuwige gejaag op roem en medailles met zoveel dieren is in mijn ogen eerder afkomstig van pa en ma dan van dit meisje zelf.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:21

Jammer dat topics betreft Maria zo vaak uitmonden in een discussie zoals deze :) Meisje kan écht wel rondsturen en doet hartstikke haar best. Ze mag dan geluk hebben met haar ouders die in staat zijn getalenteerde dieren voor haar aan te schaffen, natuurlijk heb je dan een voorsprong en natuurlijk zullen er genoeg andere talenten in Nederland zijn die het met minder moeten doen. Toch moet ook Maria er echt nog wel wat voor doen om ze allemaal goed aan het lopen te krijgen, het gaat ook bij haar niet vanzelf. Het is trouwens ook lang niet altijd alleen maar dressuur, medailles enzovoorts hoor, ze springt ook gewoon regelmatig, racet een keertje door de bak en is altijd oprecht geïnteresseerd in alles en iedereen. Ik vind het altijd een beetje sneu voor haar dat ze dit soort dingen elke keer weer over zichzelf moet lezen. In mijn ogen zouden we trots mogen zijn op een Nederlands talentje als Maria ;)

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:02

Bigone,
ik laat mijn antwoord hier bij. oke, daar had ik nog niet aangedacht dat anderen nog bijv. moeten gaan werken om het te betalen dat is natuurlijk ook zo.

unfaithful, ik ben ook ontzettend blij dat Maria het zo goed doet voor onze dressuursport! daar ben ik echt blij om en ik heb bewondering voor haar dat ze zo ver al is gekomen. :D

Ps. sorry dat het soms zo moet gaan dat het soms/meestal in een discussie uitmond... maar mijn goede voornemen is in dit jaar (voor bokt) dat we aardig tegen elkaar doen dus daar ga ik dan ook mee beginnen! ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:34

moonprayer schreef:
ik heb wel eens meegemaakt heel vroeger op pony wedstrijden dat ik tegen een meisje moest,
en die kreeg de duurste en beste pony's ter beschikking.

grappig feit was: Ze kón onmogelijk een appuyement aangeven met haar benen,
die kwamen net onder het zweetblad uit. Wellicht had de pony de proef ingestudeerd.

ik weet dat ze nu het uitgegroeid is tot een grote meid, en
ze krijgt nog steeds het beste paard-materiaal onder d'r kont.
maar de laatste keer dat ik haar zag rijden
keek ik heel objectief, maar ik was nog steeds niet onder de indruk.

tja, een paard écht rijden, dat kan je niet kopen.

Tuurlijk, de dag er voor hangen ze de proef in stal en dan begint dat dier het in te studeren :j
OF het paard was gewoon erg gevoellig op de hulpen? :)*
Als je al met zo'n oordeel naar iemand gaat kijken kán je niet objectief kijken. :)
Wil niet zeggen dat ik niet denk dat mensen die kant en klare paarden onder hun kont steken het makkelijker hebben hoor, maar hoe je het ook draait of keert, de hulpen moeten ze wel geven... Het is ook weer niet zoals jij het hier doet overkomen. :)