Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 10:56

Nieuwsredactie / http://sports.espn.go.com


Afbeelding
De levende legende Zenyatta.
foto: http://www.espn.com

Het inmiddels wereldberoemde renpaard Zenyatta is de afgelopen zes weken al drie keer op de renbaan verschenen voor trainingen. Dit is aanleiding voor speculaties rond een mogelijke terugkeer van de kandidaat voor de titel "Paard van het Jaar".

Trainer John Shirreffs liet echter weten dat eigenaren Jerry en Ann Moss nog altijd achter hun statement staan dat de merrie met pensioen is gegaan na haar overwinning in de Breeders'Cup Classic, en dat ze dit jaar gedekt zal worden.

Zenyatta staat inmiddels echter alweer een tijdje in de trainingsstal en hoe vaker ze in training gezien wordt, hoe meer de fans van de rensport speculeren dat de merrie opnieuw zal gaan rennen in 2010.

"Die beslissing is aan de eigenaren, en hij heeft nog steeds niets anders gezegd dan dat de merrie niet meer zal rennen," aldus trainer Shirreffs.

Ongeslagen in alle races die ze gelopen heeft, en winnares van $5.474.580, is de zesjarige Zenyatta inmiddels samen met de vierjarige Rachel Alexandra favoriete voor de titel van Paard van het Jaar. Op 18 januari zal bekend worden gemaakt wie deze titel mag gaan dragen.

Shirreffs liet weten dat hij op de hoogte is van het feit dat de fans haar graag nog eenmaal in actie zouden willen zien. "Ik denk dat er heel veel mensen zijn die haar nog eenmaal willen zien rennen, maar ik denk zelf persoonlijk dat ze genoeg bereikt heeft en dat ze met pensioen moet."

Zenyatta liep tijdens de training afgelopen woensdag een halve mijl in 48 seconden, wat de op vier na snelste tijd is die ooit op de renbaan is gevestigd. Volgens Shirreffs ademde de merrie na afloop vuur uit en is ze nog steeds in topconditie.

Als Zenyatta ook daadwerkelijk terugkeert, dan wil iedereen haar natuurlijk in actie zien tegen Rachel Alexandra. Rachel Alexandra is niet meer in actie geweest sinds ze de oudere paarden versloeg in de Woodward ren van 5 september. De merrie is inmiddels weer in training bij Steve Asmussen. Ze draaft en galoppeert weer rustig, maar zal haar training pas weer half februari oppakken, en haar eerste wedstrijd staat nog niet op de kalender.

Waar Zenyatta en Rachel Alexandra ook echt tegen elkaar zouden kunnen gaan rennen blijft voorlopig nog speculatie. Rachel Alexandra won de Martha Washington en de Fantasy, terwijl Zenyatta afgelopen jaar de Apple Blossom won. De Apple Blossom van 2010 lijkt echter een goede potentiele kandidaat en die staat op 3 april op het programma.

Zenyatta was de eerste merrie ooit die de Breeders'Cup Classic wist te winnen. Honderd duizenden mensen waren getuigen van deze geweldige race en konden hun tranen niet bedwingen toen de merrie vanaf zich vanaf de laatste plek helemaal tot de koppositie terug wist te vechten, en met een enorme eindsprint over de finishlijn ging.

Alle overwinningen van Zenyatta op rij.


Zenyatta wint de Breeders' Cup Classic:



[VN] Zenyatta doet onmogelijke en schrijft geschiedenis *filmpje*

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:58

Prachtige merrie!!

Anoniem

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:01

Het zou geweldig zijn voor de sport als ze nog een keer terug komt!!

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:01

begrijp ik nou goed dat de merrie pas 6 jaar is en nu met pensioen :D

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:07

Wat een prachtig mooi paard

Zou waarschijnlijk wel in de fok worden in gezet

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:11

ja, maar renpaarden worden vanaf hun 2/2,5 al getraind en als ze 3/3,5 zijn lopen ze al wedstrijden, en vergeet niet, een racepaard zijn is HEEL zwaar werk en dan mag je als je 6 bent wel stoppen vind ik. vooral als je zo kan lopen als dat paard!

Pin me trouwens niet vast aan de leeftijden, ondertussen ook al weer 3 jaar geleden dat ik op een renbaan stage liep ;)

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:16

zie dat beentje op die foto. :D "iedereen mij gezien ??" :)

Ik dank dat 6 jaar oude genoeg is, als racepaard. Laat 'r maar veullies krijgen nu.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:17

Ze is inderdaad 6.
Je moet je voorstellen iedere ren is een risico en dit paard is een fortuin waard.
Ze kan ontzettend veel opbrengen in de fokkerij dus ik snap dat je zo'n paard niet meer een groot risico wil laten lopen.

Wesley_D

Berichten: 59
Geregistreerd: 16-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:18

Stoppen op je hoogtepunt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:19

Zeker weten :j
Maar aan de andere kant, stel dat ze wel tegen Rachel Alexandra loopt en haar verslaat, dan zal iedereen haar zien als het beste renmerrie van de wereld :)

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:19

volbloeden mogen ook maar tot een bepaalden leeftijd races lopen. Dat verschilt zelf nog tussen hengsten en merries.

Denk eerder dat de merrie gewoon wordt afgetraind nu. Zo'n paard kan je trouwens niet ineens volledig op de wei gooien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:20

petraaken schreef:
volbloeden mogen ook maar tot een bepaalden leeftijd races lopen. Dat verschilt zelf nog tussen hengsten en merries.

Denk eerder dat de merrie gewoon wordt afgetraind nu. Zo'n paard kan je trouwens niet ineens volledig op de wei gooien.


Maar de speculaties zijn juist weer begonnen omdat ze al was afgetraind en nu weer zwaarder wordt getraind :)

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:23

Cayenne schreef:
Zeker weten :j
Maar aan de andere kant, stel dat ze wel tegen Rachel Alexandra loopt en haar verslaat, dan zal iedereen haar zien als het beste renmerrie van de wereld :)

jaja, maar wat als ze verliest ?? R.A. is blijkbaar ook geen te onderschatten dametje, en als Zenyatta verliest is ze wel mooi haar status van ongeslagen merrie kwijt.

Mooi thuis houden, dat zou ik doen. :=

Wesley_D

Berichten: 59
Geregistreerd: 16-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:25

Cayenne schreef:
Zeker weten :j
Maar aan de andere kant, stel dat ze wel tegen Rachel Alexandra loopt en haar verslaat, dan zal iedereen haar zien als het beste renmerrie van de wereld :)


Maar stel ze verliest....
Je moet ook tevreden kunnen zijn :D

Nu zijn er gewoon 2 heel goede merries en blijft er altijd wat te speculeren

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:33

Precies, stoppen op je hoogtepunt!

Het is moeilijker om een goede naam te behouden, dan er 1 te krijgen!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:04

ongelovelijk wat een race geweldig!! kan me voorstellen dat na zo'n overwinning het naar meer smaakt, maar het risico is enorm

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:24

Stoppen op je hoogtepunt is ook niets om je voor te schamen :) , ben blij dat ze niet door pushen.. Don't push your luck ;) . Maargoed.. je weet het niet, het kan zomaar weer anders zijn straks..

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:37

Ik zou ze wel willen zien tegen elkaar. Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat ze het risico niet willen lopen.
Toch is de rensport zo wel heel mooi. Iedere keer dat ik die beelden zie krijg ik tranen in m'n ogen.

maaikj

Berichten: 664
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:40

wat een geweldig paard :D
zou wel heel leuk zijn,,

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:43

Wat een prachtig paard :-) wat een perfecte races steeds, die versnellingen zijn ongelooflijk...

Cheyenne_x

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: in de buurt van nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:51

ik vind ook stoppen op je hoogtepunt :j
paard heeft niet voor niets pensioen.
maar het is echt een geweldig paard!!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:55

Idd ik zou ze ook wel tegen elkaar willen zien!
Maar ik zou het ook niet vreemd vinden als ze lekker met pensioen gaat en veulentjes krijgt! Die veulens leveren waarschijnlijk zoiezo al een fortuin op.

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:59

Wauw, die andere paarden lijken in een handgalopje te gaan als dít paard er langs komt! Wat een geweldig dier...

Er is voor beide mogelijkheden wel wat te zeggen, keuze is aan de eigenaren...

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:03

Gave merrie is het,persoonlijk vind ik dat ze helemaal zelf moeten weten wat ze doen ermee.Maar ik denk dat veulens van een ongeslagen kampioen inderdaad beter verkopen dan als ze alsnog verslagen word.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:20

leuk hoor, ik ben benieuwd wat ze gaan doen!