Hulpproject Roemeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hulpproject Roemeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:32

http://www.dehoefslag.nl


Stichting Roemeense Paarden in Nood heeft half december succesvol haar eerste hulpproject gerealiseerd in de Roemeense stad Oradea. In dit welzijnsproject trainen Nederlandse hoefsmeden de dierverzorgers van de lokale dierentuin hoe ze de paarden en ezels moeten behandelen. Maar liefst 23 paarden en ezels zijn geholpen.

Het initiatief ontstond naar aanleiding van een verzoek van SOS DOGS, een dierenwelzijnsorganisatie die actief is in Roemenie. Voor het project in Oradea is de hoefsmedenopleiding van het Groenhorst College te Barneveld benaderd. Docent en hoefsmid Arend-Jan Hammink is samen met derdejaars studenten afgereisd naar Oradea om de paarden en ezels te bekappen en daarnaast de dierverzorgers te scholen. In de dierentuin van Oradea verblijven verwaarloosde en verlaten viervoeters. De directrice van deze dierentuin wilde graag dat de dierverzorgers getraind werden in het beter verzorgen van de hoeven. De ezels waren er met hun zogenoemde ‘sultansloffen’ het slechts aan toe.

In maart vindt een herhalingsbezoek plaats, dan zal het team worden aangevuld met een paardendierenarts.

Voor meer info: http://www.roemeensepaardeninnood.nl/

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:43

SUPERRRRRRRR!!!!!
prachtig project +:)+

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Hulpproject Romeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:45

Heel erg goed!

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hulpproject Romeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:03

Deze stichting heeft het begrepen! Mensen daar leren hoe het wel moet of kan. Geen dieren hierheen halen maar bij de bron aanpakken. Echt top.

Wibo

Berichten: 303
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Hulpproject Romeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:41

Top project!
Hier hebben niet alleen de paarden daar, maar ook de mensen daar, baat bij!

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hulpproject Romeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:43

Top project!! absoluut!

Blijf het alleen jammer vinden dat romeense, toch echt roemeense moet zijn...
Slordigheidsfoutje!

iedereen heeft er baat bij, dat is het mooie aan dit project

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hulpproject Romeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:53

Wauw, geweldig zeg! Goed initiatief!
Bij de bron aanpakken is het beste wat je kunt doen.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:03

kohtje schreef:
Deze stichting heeft het begrepen! Mensen daar leren hoe het wel moet of kan. Geen dieren hierheen halen maar bij de bron aanpakken. Echt top.


Ik ben superblij met deze stichting, wij hadden ook liever de mensen daar dingen geleerd, maar wij hadden de middelen niet en de paarden die wij naar NL hebben gehaald waren spoedgevallen.
Ik vind het echt helemaal top dat deze stichting zo goed werk doet.
In Oktober ben ik in Oradea geweest bij een asiel voor honden en katten, toen gelukkig weinig slecht uitziende paarden gezien, maar ik weet dat er heel veel van zijn.
Gelukkig zijn er meer mensen die zich het lot van de dieren daar aantrekken en ook actie ondernemen en ook succes behalen.
HELEMAAL TOP

vosroy

Berichten: 151
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:25

Zeer goed project. Beetje gelijk aan Brooke

KambiusH

Berichten: 1198
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:41

Mensen van mijn school zijn naar Roemenië geweest met dit project!
Ze hebben mij verteld dat het best meeviel hoe die paarden er daar aan toe waren, er waren wat uitzonderingen maar verder was er over het algemeen niet super veel te klafeb. Ookal krijgen ze niet goed te eten, ze KRIJGEN tenminste te eten, terwijl die mensen zelf niet eens eten hebben!

Ze hebben de inwoners verteld hoe ze het beste voor hun beesten kunnen zorgen, zodat zij zo gezond mogelijk blijven onder de omstandigheden. Ze hadden daar 2 paddocks, waar NOOIT een paard in stond... Daar hebben ze dus in ieder geval verandering in gebracht dat alle paarden minimaal 1x per dag in de paddock komen :P

Ook hebben ze alle paarden bekapt, wat wel erg nodig was. In Februari gaan ze terug, met héél misschien onze hele klas :D :D :D (Groenhorst College Barneveld, klas 1PA1 Paardenhouderij) om de puntjes op de i te zetten,

en nu nog hopen dat ze een beetje luisteren :Y)

Stallumona

Berichten: 565
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Lanaken (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:41

Ik vind het super om ze te steunen!!

Hoop dat er meer mensen zijn die een steentje mee willen dragen..............

:D :D :D ;) ;) ;)

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Hulpproject Roemeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:47

Toch jammer dat ik nou niet meer op het Groenhorst zit, had ook graag mee willen helpen.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:25

Een paar jaar geleden ben ik naar roemenié geweest en heb ik ook de staatsstoeterij van Lippizaners bezocht. Geweldig! Alleen was het duidelijk in verval aan het raken. We hoorden dat het in ceacescu's tijd heel gebruikelijk was dat een directeur zomaar van plaats moest verwisselen met bijv. een vuilnisman uit Boekarest. Wat dus ook gebeurde met de directeur van de stoeterij....
Er was overduidelijk sprake van mismanagement.
Een jaar of 2 later kreeg ik een mail waarin stond dat het dak was ingestort door gebrek aan onderhoud en diverse paarden (ook dekhengsten) waren gestorven...

Overigens het gebied waar ik geweest ben, de karpaten, midden in Roemenie (in de buurt van Fagaras), was nog niet het beroerdste. Zigeuners hebben echt veel verstand van paarden, we moeten nu niet doen of ze er niets van weten. Je moet met andere ogen kijken dan wij, daar wordt niet elk wondje in den treure gespoeld of gehecht maar over het algemeen zagen ze er goed uit (maar niet zo vet als Nederlandse paarden), met correct beslag en liepen ze als ze niet werkten, de hele dag los op grasvlakten.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:45

Ahh AJ daar heb ik ook nog les van gehad.
Leuk dat hij is gegaan met leerlingen.
Goed werk van de stichting!

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Hulpproject Roemeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:32

Super organisatie! Zulk soort projecten zouden veel vaker moeten gebeuren :)

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Re: Hulpproject Roemeense Paarden In Nood blijkt succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:02

Super van de stichting zeg. Eindelijk wordt er wat gedaan. Al vind ik de actie van Rochwitch ook nog steeds super.

ponyrenfan
Berichten: 123
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:27

Goed initiatief zeg