Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:00

Nieuwsredactie | Lielle


Afbeelding
Jean-François Pignon komt ook naar Jumping Amsterdam

Over een kleine week is het zover, Jumping Amsterdam gaat weer van start. Van donderdag 21 tot en met zondag 24 januari is de top van de internationale paardensport te vinden in het Hollandcomplex van de Amsterdam RAI. En hoewel de wedstrijd nog niet is begonnen, zijn de eerste prijzen al uitgereikt; speciaal voor Bokt had de organisatie vijf sets vrijkaarten en een speciale staatsiedeken beschikbaar gesteld. _Fleur, Kyrkelover, Nutella, Pres en Trishvm waren de gelukkige winnaars en kregen twee kaarten voor vrijdag- of zondagavond.
Als je nu niet bij deze vijf gelukkigen hoorde, kun je ook gebruik maken van de speciale Bokt kortingsactie:
Klik hier om kaarten met 15% korting te bestellen voor de vrijdagavond (springen)
Klik hier om kaarten met 15% korting te bestellen voor de zondagavond (dressuur)
Let op, deze actie loopt tot 18 januari!

En er is heel wat te beleven op Jumping Amsterdam. De internationale dressuurtoppers onder aanvoering van de Nederlandse topfavorieten Edward Gal en Totilas zijn aanwezig voor de FEI wereldbekerkwalificatie. Het aangekondigde deelnemersveld ziet er indrukwekkend uit, en Edward zal dan ook heel wat tegenstand mogen verwachten onder andere Anky van Grunsven en Isabell Werth. Helaas komt Adelinde Cornelissen niet aan de start met Parzival, zij heeft na de teleurstellende prestatie bij de wereldbekerwedstrijd in Mechelen gekozen voor een minder enerverende omgeving om zo Parzival het vertrouwen in de ring terug te geven. Bij de springruiters worden onder meer Jos Lansink, Ben Maher, Gianni Govoni, Beat Mändli en de winnaar van de BMC Grote Prijs van Amsterdam in 2009 Billy Twomey verwacht.

Maar de kracht van Jumping Amsterdam zit hem in de afwisseling tussen topsport en indrukwekkende shows; zo zal dit jaar Jean-François Pignon elke dag een sprookjesachtige show geven met zijn paarden die in vrijheid bewegen. Op zaterdag zijn er verder shows van menners Ysbrand en Bram Chardon en een master class voor tuigpaarden. De zondag wordt geopend met een speciaal programma voor kinderen en ter afsluiting kan het publiek genieten van een gevarieerde dressuuravond met als bijzondere gasten Gerard Joling en Edward Gal. Ook biedt Jumping Amsterdam ruimte aan de nationale top, met een finale voor springruiters uit de basissport, een speciale jeugdrubriek en een kwalificatiewedstrijd voor de KNHS-BMC Para Equestrian Cup voor de aangepaste dressuursport.
Bijzonder is het onderdeel “Jureren kun je leren” dat wordt gehouden tijdens de Grand Prix op vrijdag. Het publiek heeft de mogelijkheid om hun mening over de vertoonde proeven te vergelijken met die van de officiële jury. Na afloop van de rubriek zal juryvoorzitter Wim Ernes aan de hand van beeldmateriaal de proef en de beoordeling toelichten en uiteraard is er ruimte voor vragen die wellicht interessante discussies op kunnen leveren. Meedoen kan door het sturen van een e-mail met naam, adresgegevens en het aantal personen naar jureren@jumpingamsterdam.nl, er is wel een maximum aan het aantal aanmeldingen.

Donderdag 21 januari
Jumping Amsterdam begint met een dag voor de Nederlandse ruiters. Overdag komen de springruiters aan de start in de klasses L t/m ZZ. Zij hebben zich voor deze Stal Laseurprijs kunnen kwalificeren op regionale wedstrijden en de belangstelling was enorm. Na een openbare training waarbij de internationale dressuurruiters de gelegenheid krijgen de hoofdpiste te verkennen, wordt de avond afgesloten met een Prix St. Georges rubriek waar deelnemers zich kunnen kwalificeren voor de Intermediaire I kür op muziek, die op zaterdag wordt verreden.

Vrijdag 22 Januari
Op vrijdag begint het internationale programma. Overdag komen de Wereldbekerruiters aan de start in de Grand Prix, met het bijzondere publieksonderdeel “Jureren kun je leren”. De middag begint met een wedstrijd voor de KNHS-BMC Para Equestrian Cup, waar de deelnemers zich kunnen kwalificeren voor de finale die gepland is tijdens het CHIO Rotterdam. Op vrijdagavond kun je naast de show van Jean-François Pignon genieten van twee internationale toprubrieken: de Bloembloem prijs (1,45m) en De Telegraaf Prijs (1,50m) en wordt de avond afgesloten met een spetterend optreden van Danny de Munk.

Zaterdag 23 Januari
Zaterdag zit boordevol met sport op topniveau. Het begint al met de Amsterdam team challenge waarin drie teams, elk bestaande uit een ponyruiter, junior en young rider, het tegen elkaar opnemen in een kür op muziek. Dit wordt gevolgd door de Lest Best V Tribute, een kür op muziek op Intermediaire I niveau. In de middag zal iedereen gespannen de prestaties van Europees kampioen Edward Gal en Totilas volgen in de FEI wereldbekerkwalificatie. Het dagprogramma wordt afgesloten met de KNHS-SILFIT Masterclass tuigpaarden, een show van Pignon en een 1,45m springrubriek.
Op zaterdagavond zijn er twee spectaculaire springrubrieken, The Six Bar rubriek en de Anton Ebben Speed challenge, een jachtparcours op 1,40m. Bovendien kun je naast de show van Pignon ook vader en zoon Chardon bewonderen in een speciale show en daarna kun je tot in de kleine uurtjes genieten van het Amsterdams Ruiterbal.

Zondag 24 Januari
De zondag opent met een speciaal programma voor de jeugd. Zo geeft Aart van der Kamp jr. een demonstratie met zijn vierspan bonte pony's, ook trickteam The Future Guys is aanwezig en Tommie Visser verzorgt een clinic. De zondagmiddag is traditioneel voor de belangrijkste springrubrieken gereserveerd en wordt geopend met de Provincie Noord-Holland Prijs (1,45m). Het spectaculaire slot van het springprogramma wordt gevormd door de BMC Grote Prijs van Amsterdam (1,60m).
Jumping Amsterdam wordt afgesloten met de dressuuravond, waar je onder meer kunt genieten van de Black Pearls of Rhythm, een clinic van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud, de show van Jean-François Pignon en nog vele andere acts. Zeker het vermelden waard is de ‘clinic van Geer en Gal’ waarin Gerard Joling te paard acte de présence geeft. Edward Gal zal proberen de zanger de fijne kneepjes van de rijkunst bij te brengen.


Verdere informatie
Programma
Indeling van de tribunes Kaartverkoop
Routebeschrijving
Overnachten
Uitslagen

Verwante onderwerpen
[VN] Win kaarten of ga met korting naar Jumping Amsterdam!
[VN] Winnaars kaarten voor Jumping Amsterdam bekend!
[VN] Gerard Joling en Edward Gal tijdelijk duo tijdens JA
[VN] Edward en Totilas ook van de partij op Jumping Amsterdam
[VN] Adelinde en Parzival niet aan start op Jumping Amsterdam
[VN] Selectie KNHS-BMC Cup voor Jumping Amsterdam bekend
[VN] Veterinary Sport Horse Congress tijdens Jumping Amsterdam
[VN] Dressuurtop weer aanwezig tijdens Jumping Amsterdam

Afbeelding

Anoniem

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:34

Ik had er graag bij willen zijn, vind het alleen een beetje te ver weg.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:37

Op zaterdag zit de show van Pignon in het middagprogramma en niet (zoals hierboven staat) in het avondprogramma !

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:38

Netje schreef:
Op zaterdag zit de show van Pignon in het middagprogramma en niet (zoals hierboven staat) in het avondprogramma !

het staat twee keer op het programma, kwart voor vier en in de avond. Ik heb het voor de duidelijkheid toegevoegd.

meart
Berichten: 1144
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:51

Is Jumping Amsterdam ook via lifestream te volgen?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:44

Ik wou ook graag maar ik kan dan niet, echt jammer.

Anoniem

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:48

De vrijdagavond is het leukst :D

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:49

Een paar jaar terug hadden ze nog een heleboel lezingen waar je naartoe kon. Dát vond ik leuk, dat was net school maar dan wél interessant :D

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:52

er is een congres (link in de OP) maar ik heb niet kunnen vinden of dat ook voor buitenstaanders toegankelijk is.

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:11

Klinkt als een heel gaaf en interessant programma, ga er helaas niet heen ;( Is net echt dichtbij en je bent 's avonds dan weer zo laat terug.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:15

Heb er superveel zin in, Zaterdag naar de kür de show en het springen op uitndiging van de buren voor mijn verjaardag. *D

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:20

ik heb voor zaterdagavond 2 kaartjes kunnen kopen....dus ga ik toch maar weer eens heen.

skabelpunk

Berichten: 162
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:28

pignon zit niet in het avondprogramma,

als je kaarten koopt voor de showavond dan mis je zijn show want die is half 7 en 7 uur begint het avondprogramma volgens de site.
of zou je die dan toch kunnen zien?

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:47

skabelpunk schreef:
pignon zit niet in het avondprogramma,

als je kaarten koopt voor de showavond dan mis je zijn show want die is half 7 en 7 uur begint het avondprogramma volgens de site.
of zou je die dan toch kunnen zien?

Kun je toch wat eerder gaan?

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:59

Citaat:
Jumping Amsterdam wordt afgesloten met de dressuuravond, waar je onder meer kunt genieten van de Black Pearls of Rhythm, een clinic van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud, de show van Jean-François Pignon en nog vele andere acts. Zeker het vermelden waard is de ‘clinic van Geer en Gal’ waarin Gerard Joling te paard acte de présence geeft. Edward Gal zal proberen de zanger de fijne kneepjes van de rijkunst bij te brengen.



YAY :Y) ik ga samen met Marijke (Amigo_ @ Bokt) als verjaardagscadeau *\o/* :):)

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:05

Lielle schreef:
Netje schreef:
Op zaterdag zit de show van Pignon in het middagprogramma en niet (zoals hierboven staat) in het avondprogramma !

het staat twee keer op het programma, kwart voor vier en in de avond. Ik heb het voor de duidelijkheid toegevoegd.


Nee dus, hij zit niet in het avondprogramma; alleen 's middags !

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:06

skabelpunk schreef:
als je kaarten koopt voor de showavond dan mis je zijn show want die is half 7 en 7 uur begint het avondprogramma volgens de site.
of zou je die dan toch kunnen zien?



Hij begint om half 6 en zit dus niet in het avondprogramma op zondag (showavond) ! De kaarten voor het avondprogramma zijn niet eerder geldig dan vanaf 7 uur 's avonds.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:31

Jawel hoor, Pignon is volgens het programma op de site op vrijdag 2 x, zaterdag 2 x en zondag 2x. Ook op de showavond zondag!

dapperedodo

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: purmerend

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:33

zo lkkr programma ik verheug me er nu al op ik ga met vriendinnen alle dagen kwam goedkoper uit gelukkig:P

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 19:44

Netje schreef:
Lielle schreef:
Netje schreef:
Op zaterdag zit de show van Pignon in het middagprogramma en niet (zoals hierboven staat) in het avondprogramma !

het staat twee keer op het programma, kwart voor vier en in de avond. Ik heb het voor de duidelijkheid toegevoegd.


Nee dus, hij zit niet in het avondprogramma; alleen 's middags !

beter kijken, op zaterdagavond geeft hij ook een show.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:54

Joolien schreef:
De vrijdagavond is het leukst :D


Dat vind jij ;) geef mij maar zaterdagavond!

Vroeger hadden ze trouwens de kür op muziek en de grote prijs van A'dam op één avond. Dat was geweldig! Toen ik 8 was, ging ik daar al heen :D

Arabesk schreef:
Een paar jaar terug hadden ze nog een heleboel lezingen waar je naartoe kon. Dát vond ik leuk, dat was net school maar dan wél interessant :D


Was dat niet in samenwerking met BIT! Erggg leuk en zeker leerzaam en interessant vond ik het :D Heel erg jammer dat ze dat nu niet meer hebben..

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:53

Zaterdag kijken, zondag helpen/werken daar :D

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:42

Ja, ik ben echt zo blij met me kaarten voor de zaterdag overdag!
Ga met een vriendin, heerlijk een dagje uit!
Vind het programma echt top, alle dagen zit er wel wat in wat ik zou willen zien, maar vond 4 dagen toch een beetje veel en moet gewoon werken.
Goed gevarieerd programma!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:26

Ik ben er zaterdag :D

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Jumping Amsterdam: een wervelend programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:31

Wij hebben net kaarten gekocht voor de zaterdagavond!