Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:23

http://www.horses.nl


De Tweede Kamer zou woensdag een spoeddebat houden over de situatie van paarden, herten en runderen in de Oostvaardersplassen en Kennermerduinen. Het debat, aangevraagd door de PVV, is dinsdag echter van de agenda gehaald en gaat deze week niet meer door. Een nieuwe datum voor het debat is nog niet vastgesteld.

Volgens de PVV kunnen door de aanhoudende vorst de ruim 1.200 dieren in het gebied geen voedsel meer vinden. "Het betreft een afgesloten gebied waardoor de dieren niet kunnen migreren op zoek naar voedsel. Verantwoordelijke voor het gebied, Staatsbosbeheer, moet als staatsbedrijf het goede voorbeeld geven en de dieren bijvoeren", liet Graus eerder weten.

Verwant artikel
[VN] Spoeddebat situatie Oostvaardersplassen in Tweede Kamer

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:26

Makkelijk on het zo door te schuiven, denk maar niet aan al die zielen die hongerig rondlopen.....en op een hek stuiten....
Zou de mensen die zo makkelijk hier over besluiten wel eens in zo'n soort val willen zien.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:13

Het is geen staatsbedrijf meer:
Sinds 1899 beheert Staatsbosbeheer in opdracht van de overheid bossen en andere natuurgebieden. Staatsbosbeheer was onderdeel van het ministerie van LNV en is sinds 1998 een verzelfstandigde overheidsorganisatie.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:29

Duidelijk geen mensen met dieren die een spoeddebat over bijvoeren een week verzetten :+
Dat kun je toch niet meer serieus nemen :(

Beeeeeeeeh
Berichten: 66
Geregistreerd: 08-02-08

Re: Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:54

Het spoeddebat over dit issue sloeg sowieso nergens op. Alle organisaties met verstand van dieren dan wel een specifieke focus op dierenwelzijn waren van mening dat bijvoeren nog niet nodig is.

Simbaa
Berichten: 3964
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:54

Het was ook te mooi om waar te zijn :(

Rebecca83

Berichten: 47
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: Beekbergen

Re: Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:57

belachelijk!! ze moeten gewoon vandaag nog gaan voeren! dit kan toch niet? ik kan er echt niet bij met me hoofd dat veel mensen denken dat dieren veeeel minder zijn dan het mensenras.. er gaan toch ook elke dag vrachtwagens voedsel en kleding naar de 3e wereld? een dier heeft ook gevoel hoor! net als een mens! :@

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:01

Rebecca, ik weet niet door middel waarvan jij die conclusie trekt. Maar wanneer meerdere dierenwelzijnorgansaties melden dat het nog niet nodig is, dan zal dat wel zo zijn. Dat lijken mij toch best betrouwbare bronnen.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Spoeddebat bijvoeren paarden doorgeschoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:18

Als wij onze eigen zo zouden gehandelen, zou iedereewn er schande van spreken.
Sorry maar het heeft helemaal niets te maken met een natuurlijk beleid of iets dergelijk. Daarvoor zul je ook andere dieren moeten terug plaatsen en zijn de gebieden te klein.
Dieren een hongerdood laten sterven is dier onterend en wij als mensen zouden zich horen te schamen.
In de echte natuur zouden de zwakkere er al veel eerder tussen uit gehaald worden, die sterven niet een honger dood, deze dieren wel. Bah

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:19

lekker dan,.. al ga je in de nacht door als er geen plek is, afspraak is afspraak. Lekkere voorbeeldfunctie.

Blijft niks meer over van die 'natuur' , alles is kaal, bomen zijn gestript en elke groen plantje is weg.. Ze hadden het helemaal niet moeten opzetten, want ze weten toch dat dieren zich voortplanten, maar om een overschot aan bepaalde diersoorten te voorkomen heb je predators nodig, en die zijn er niet.... Jaa vossen maar die eten volgens mij niet zo grote beesten. En anders moeten ze maar verplaatst worden waar er een tekort is aan dat bepaalde soort.. Uiteindelijk is elke m2 bezaaid met dieren.. Dat kan toch niet?

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:26

Als zoveel dierenorganisaties zeggen dat het niet nodig is om deze dieren bij de te voeren dan ga ik daar in mee. Deze mensen hebben verstand van zaken en zijn opgeleid om het ecosysteem gezond te houden. Zelfs als de PvdD er niks aan doet (die bij wijze van spreke al gaan gillen als er een hamster vermoord wordt), maak ik me er niet druk over.
Ik vind het trouwens bijzonder om te zien dat de PVV zo sluw kan inspelen op de gevoelens van de mens. Mensen vinden al gauw iets zielig en vooral wat dieren betreft. Als de PVV maar één kant van het verhaal laat zien en vervolgens laat merken dat ze er iets aan willen doen, winnen ze hordes mensen voor zich. Slim, sluw, achterbaks; het is maar welk woord je ervoor wilt gebruiken.

Beeeeeeeeh
Berichten: 66
Geregistreerd: 08-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:28

SBB voert een actief beleid ten aanzien van het "helpen" van te zwakke dieren. Het paard dat omgekomen was bij het oversteken van het water, is ook afgemaakt omdat deze te verzwakt was.
Net zoals in de natuur neemt SBB hiermee de zwakkere uit de groep. Alle bronnen geven aan dat de gezondere, sterkere paarden momenteel nog in goede conditie zijn. Per saldo geen reden voor ingrijpen, een spoeddebat, of alle ophef hier op Bokt

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:35

en als ze langer doorschuiven, hoeft er geen debat meer gehouden worden :( bureaucratie ten top !!
geen woorden, maar daden?

Martina67
Berichten: 476
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in Brabant tussen huis en wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:44

1. Het doorschuiven van het debat vind ik wat erg makkelijk,

2. Een debat is zoiezo kul,

3. De overheid moet niet zo privatiseren want dan wordt het niks! (Zie: NS, PTTen dus ook Staatsbosbeheer),

4. Het afgemaakte paard bleek verzwakt door worminfectie, zoals ook de beide andere paarden, dat heeft niets met eten te maken maar alles met ontworming die waarschijnlijk, mogelijk dus (!) niet op pijl was,

5. Om overbegrazing en overbevolkking door herten, paarden en nog meer te voorkomen kunnen ze
uiteraard ook de mannelijke dieren castreren,

6. Volgens mij worden in de reacties de PVV (Partij voor de Vrijheid- Wilders) en de PVDD (Partij voor de Dieren-Thieme) met elkaar verwisseld???

7. Niet zeuren Staatsbosbeheer: Bijvoeren die Hap! Moeten wij ook en de miepers vinden het nooit genoeg want het is ALTIJD te weinig of te nat of zielig.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:33

Rebecca83 schreef:
belachelijk!! ze moeten gewoon vandaag nog gaan voeren! dit kan toch niet? ik kan er echt niet bij met me hoofd dat veel mensen denken dat dieren veeeel minder zijn dan het mensenras.. er gaan toch ook elke dag vrachtwagens voedsel en kleding naar de 3e wereld? een dier heeft ook gevoel hoor! net als een mens! :@

Je zult het goed bedoelen, maar ik vind het altijd wat griezelig als iemand mens en dier op 1 lijn zet. Mensen in de derde wereld zijn in mijn ogen toch van een groter belang om hulp te verlenen, dan wat dieren die het een paar weken slecht schijnen te hebben.
En over dat slecht hebben zijn de meningen ook nog eens flink verdeeld.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:59

Je hebt het over verantwoording; wij, als mens zetten zgn. dieren uit in het "wild", wij, als mens houden daardoor de eindverantwoording. Dus ook voor broodnodige voeding, ontwormen, het onnodig lijden vermijden en oplossen. Zo simpel is het. Maar politiek houdt niet van simpel.

wiske23

Berichten: 531
Geregistreerd: 27-12-09
Woonplaats: bij de derde dikke boom rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:00

Normaal zou ik zeggen vieze varkens, maarja in dit geval heb ik er geen goed woord voor over. Schamen moeten ze zich. De dikke pieten in de dure auto's rondjes om de kerk laten rijden. Dat ze eens uit hun doppen kijken. |o

Moreill
Berichten: 376
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Voorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:25

Geweldig dat Geert Wilders ook aan dit soort dingen denkt.. Zo slecht is hij dus blijkbaar ook weer niet, (althans volgens sommige mensen dan)..

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 03:32

Wat is nieuw? Geert Wilders of Haíti?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:57

goh. het heeft spoed.... eens denken...mmm... laten we het maar even uitstellen! pfff....grr.... het moet niet gekker worden... !!! :(