Paso Fino Hengst wordt meerdere keren in het hoofd geschoten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:03

Ben ik volledig met je eens Alexx. Sommige reacties hier snap ik echt niet hoor..

Coentjuh: Dus als het paard meteen dood was geweest en de vrouw leefde nog was het ook erger voor de vrouw geweest? Vermoed zo dat een hoop mensen in dit topic het dan weer zieliger voor het paard vonden.

LoveNarco

Berichten: 108
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paso Fino Hengst wordt meerdere keren in het hoofd geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:32

Wat een triest verhaal! Waar kan ik doneren!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:38

Ach gut, hij staat er ook zo verward bij. :(:)
Vreselijk raar verhaal! :\

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:48

Tammy_lover_ schreef:
Je ziet op de foto's echt de pijn in zijn ogen he

Inderdaad, arm beest.

En dat de vrouw minder zielig is, is niet zo, maar dit is een paardenforum, dus logisch dat er met het dier meegeleefd word. Dit bericht gaat ook om het paard. :)

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:17

Miracle_ schreef:
Tammy_lover_ schreef:
Je ziet op de foto's echt de pijn in zijn ogen he

Inderdaad, arm beest.

En dat de vrouw minder zielig is, is niet zo, maar dit is een paardenforum, dus logisch dat er met het dier meegeleefd word. Dit bericht gaat ook om het paard. :)


ja dat kan je verwachten he..
Wat een verhaal! Die man moet echt gek geweest zijn..
Hoop dat het koppel geen kinderen had, stel je voor!
Ik vind ook dat het beter had geweest het paard te laten inslapen.. Moet ie nu zo veel pijn lijden, een oog kwijt en misschien wel schade aan de hersenen.. Ik weet niet of dit paardje na dit trauma nog een waardig leven zal hebben, maar ik hoop het wel in elk geval..

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:26

Arm paard!
Echt dieptriest dat er zulke dingen gebeuren!

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: Paso Fino Hengst wordt meerdere keren in het hoofd geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:12

Arme paardje! Wat goed dat ze al zoveel geld hebben opgehaald! Ik hoop dat als de operaties achter de rug zijn hij een beter baasje vind :).

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:02

Ik hoop dat het nog goedkomt met dit paard, het is toch te gek voor woorden! Hoe kan iemand zoiets doen?! ;(

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:06

Je heb van die mensen rond lopen in deze wereld :n .
Als je zo nodig zelf moord moet plegen voor uit maar.
Maar omdat je vrouw en paard mee te nemen :r _-:( is ziek voor woorden.
Hoop dat het paardje het red en een goed nieuw baasje vind.

morenomar

Berichten: 126
Geregistreerd: 24-01-10
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:40

dat mensen zoiets doen! :( verkoop je paard dan naar een beter baasje, krijg je er ook nog geld voor. Ik zie echt geen reden om een paard voor je eigen problemen om zeep te helpen. ziek noem ik zoiets!

Mensen die tot zulke dingen in staat zijn, hebben ze volgens mij niet helemaal op een rijtje.
laten we hopen dat ie re boven op komt

lila89
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:05

Altijd makkelijk om te oordelen ook al weet je niet welke wanhoop er achter schuil gaat. In Amerika is het zo dat je heel snel schulden kunt maken. O.a door de slechte gezondheidszorg en het verzekerings stelsel daaromtrent. Misschien had 1 van beide wel een ongeneeslijke ziekte en waren ze helemaal aan het einde van hun latein en konden ze de rekeningen niet meer betalen. En moest daarom het huis verkocht worden, in en in triest dus als je daar aan denkt.

Waarschijnlijk hielden ze zoveel van het paard dat ze hem liever meenamen het graf in dan hem een onzekere toekomst bij vreemden tegemoet te laten gaan. Helaas is het doden niet gelukt en ik denk dat de eigenaar in zo'n staat van psychische nood was dat hij dit ook niet bewust heeft kunnen constateren, misschien dacht hij dat het wel gelukt was???

Kortom oordelen kan iedereen maar niemand weet waarom dit is gebeurd.

Monique

Tammy_lover_

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-12-09
Woonplaats: Bergen op Zoom (In Tammy's stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:58

lila89 schreef:
Altijd makkelijk om te oordelen ook al weet je niet welke wanhoop er achter schuil gaat. In Amerika is het zo dat je heel snel schulden kunt maken. O.a door de slechte gezondheidszorg en het verzekerings stelsel daaromtrent. Misschien had 1 van beide wel een ongeneeslijke ziekte en waren ze helemaal aan het einde van hun latein en konden ze de rekeningen niet meer betalen. En moest daarom het huis verkocht worden, in en in triest dus als je daar aan denkt.

Waarschijnlijk hielden ze zoveel van het paard dat ze hem liever meenamen het graf in dan hem een onzekere toekomst bij vreemden tegemoet te laten gaan. Helaas is het doden niet gelukt en ik denk dat de eigenaar in zo'n staat van psychische nood was dat hij dit ook niet bewust heeft kunnen constateren, misschien dacht hij dat het wel gelukt was???

Kortom oordelen kan iedereen maar niemand weet waarom dit is gebeurd.


Monique


Ik d8 daar vanochtend nog aan...Het klinkt best hard maar aan de ene kant snap ik die man maar om dan zelfmoord te plegen is een beetje overdreven...En hij heeft pech dat hij niet goed raak geschoten heeft...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:04

morenomar schreef:
verkoop je paard dan naar een beter baasje, krijg je er ook nog geld voor.


De laatste jas heeft geen zakken.....

yvon70
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:28

Ik sta echt versteld van de kille reacties op dit artikel...
Hoezo in laten slapen? sorry hoor, maar hij is op eigen kracht de kliniek ingelopen, volgens mij gaat die chirurg zijn kostbare tijd en geld niet spenderen als een dier dat niet te redden valt!
Het paardje heeft duidelijk een ongelofelijke overlevingskracht en dat wordt nu beloond, diep respect voor zijn redders!!
Weten jullie ook waar je kunt doneren? hier heb ik wel een mooi bedrag voor over.

Trice

Berichten: 602
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:53

@ Yvon70;
Citaat:
Donations to the Cumming School's Hospital for Large Animals in honour of Picaro can be made online or by cheque, made out to 'Trustees of Tufts College', Office of Development and Alumni Relations, Cummings School of Veterinary Medicine at Tufts University, 200 Westboro Road, North Grafton, MA 01536. Ph: (508) 839-7905; Fax: (508) 839-7232

E voila! :D
Bron; http://www.horsetalk.co.nz/news/2010/01/079.shtml


Tja ik denk persoonlijk ook dat ze het paard probeerden te redden juist omdat hij zo'n overlevingsdrang heeft.
En ik denk idd ook dat als de chirurg hier geen heil in zag, dat hij er ook niet aan was begonnen. Al moet ik toch wel zeggen dat het natuurlijk mooi is als het dier het overleefd, want dan krijgt de beste man ook meteen naamsbekendheid.

mariekjhe

Berichten: 349
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:26

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe het nu met hem gaat.
Weet iemand dat heel toevallg?