Volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S. *update*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:21

Jeetje, wat ongelukkig.
Hopelijk valt het mee en is Opium er snel weer bovenop.

Of het dier uit vrolijkheid bokt weet ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat het toch een soort uitlaatklep is voor het paard en dat het een vorm is om spanning af te laten vloeien.

DiamondDaan

Berichten: 595
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:21

Ben blij om te lezen dat het er voorlopig goed uit ziet! Zat in het publiek en schrok er heel erg van. vooral hoe hij na afloop stond! Hopelijk valt het mee!

Orange_peach
Berichten: 1121
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:24

Wowie, gaat allemaal snel ineens!
Helemaal op het einde zie ik toch nog een serieuze aanraking van het voorbeen (de achterkant ervan welliswaar) van het paard en het hoofd (tok) van de ruiter (bij het afzetten voor het weggaloperen van het paard) ... zal misschien toch ook nog een beetje hoofdpijn hebben morgen want kan hard aankomen denk ik
Hoop dat beiden snel weer helemaal tip top in orde zijn!

edit: zie dat er toch ook anderen de aanraking hebben opgemerkt :o

mister_myagi

Berichten: 421
Geregistreerd: 20-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:25

Pollewoppy schreef:
Jeetje, wat ongelukkig.
Hopelijk valt het mee en is Opium er snel weer bovenop.

Of het dier uit vrolijkheid bokt weet ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat het toch een soort uitlaatklep is voor het paard en dat het een vorm is om spanning af te laten vloeien.


Ja, dat kan ik me ook voorstellen. Immers er staat toch heel wat spanning op. Maar de omschrijving vrolijk vind ik niet echt geplaatst bij een uitslaande bok en oren plat in zijn nek. Het zal zijn uiting van spanning wel zijn.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:26

Dat bedoel ik ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:27

Dat bokken is gewoon Opium, net zoals Uraya van Albert Zoer altijd op 2 achterbenen de ring binnen komt :+ Het hoort gewoon bij het doen en laten van het paard.

Overigens is op het filmpje duidelijk te zien dat Opium Marc nog probeert te ontwijken bij het opstaan. Hopelijk blijft het bij slechts wat spierpijn.

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:28

Tja Frits he, paard loopt op 3 benen en zegt hij nog dat het gelukkig meevalt. Het wordt tijd dat ze hem dumpen en iemand met verstand van de paardensport nemen. Hij had ook de slimme opmerking dat de palen los liggen. :+
Marc Houtzager heeft wel enorm veel geluk gehad. Hopen dat het niets ernstigs is met Opium.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:29

Shadow0 schreef:
Ik ben er nog steeds niet uit of het vrolijk was, of omdat 'ie zich even wilde afreageren. Erg vrolijk zag het er in mijn ogen niet uit moet ik zeggen. (Maar het leek in elk geval geen reactie op iets met de hindernis of ruiter, meer als een paard die gewoon een chago bui heeft, stijf staat van de adrenaline en dat kwijt moest. Maar ik ben benieuwd wat anderen daarvan vonden?)

En het zou leuk zijn als we een commentator krijgen met verstand van paarden. Want dat 'ie niet regelmatig liep kon ik zelfs zien. En de commentator vertelde vrolijk dat hij 'prima loopt'...


Ik vond het ook geen vrolijke bok. :n Ik dacht iets van ongenoegen te bespeuren bij het paard.

En over die commentator ben ik het ook eens. Ik dacht ook: Ja, koekkoek! Dat paard loopt helemaal niet prima. :?

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:29

Jee wat naar.
Ik schrok er wel van dat Opium Marc zijn hoofd slechts op een haartje na mist. Hij zette dat rechtervoorbeen behoorlijk heftig weg na de val en had ook op zijn hoofd kunnen staan, dan was het heel anders afgelopen vrees ik...

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:30

Cayenne schreef:
Dat bokken is gewoon Opium, net zoals Uraya van Albert Zoer altijd op 2 achterbenen de ring binnen komt :+ Het hoort gewoon bij het doen en laten van het paard.


Ik zeg er verder toch ook niks van?
Ik weet ook wel dat dit bij Opium hoort en hij dit altijd doet. Ik geef alleen aan dat het er meer uitziet als een uiting van spanning, dan alleen maar joligheid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:31

Pollewoppy schreef:
Ik weet ook wel dat dit bij Opium hoort en hij dit altijd doet. Ik geef alleen aan dat het er meer uitziet als een uiting van spanning, dan alleen maar joligheid.


was niet aan jou gericht maar een opmerking in het algemeen ;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:32

oke, dan begreep ik het even verkeerd ;)

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:34

Wat een pech voor ze!
In het filmpje zie ik wel dat Opium het hoofd van Marc raakte. Als hij wegrent met zijn voorbeen. ;)

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:35

ziet er evengoed niet prettig uit, voor zowel de ruiter niet als voor het paard niet! je zal maar in de tribune zitten, das ook onzeker! hoop op een goede afloop :)

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:38

hopenlijk komt alles goed met Opium V.S. want het is zooo'n leuk paard :)
Marc Houtzager heeft echt geluk gehad dat hij niet geraakt is door zijn paard! ...

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:40

Oh poeff heftig zeg, duimen....

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:41

Val ziet er best heftig uit zo! Hopelijk is het met het paard niks ernstigs.

mister_myagi

Berichten: 421
Geregistreerd: 20-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:41

ruth91 schreef:
ziet er evengoed niet prettig uit, voor zowel de ruiter niet als voor het paard niet! je zal maar in de tribune zitten, das ook onzeker! hoop op een goede afloop :)


Ik snap je opmerking niet zo goed (beetje blond! Sorry). Wat bedoel je met 'je zal maar in de tribune zitten, dat ook onzeker????

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:42

Bah nare val. Hoop dat er verder niks ontdekt gaat worden aan zijn been. Vind het een geweldig paard met een pittig karakter. Ik vraag me inderdaad ook af of het een vreugdebok was, of niet..

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:44

wat een heftig paard... in de herhaling zie je hem ook zo vinnig naar de hindernis toetrekken, gaaf om te zien, maar jeetje, je moet er maar mee om kunnen gaan met zo eentje. Indrukwekkend wel.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:45

Dit was geen vrolijke bok, het paard had de oren in de nek. Er was dus iets aan de hand.....
Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag komen en ik hoop nog meer, dat de mens voorzichtig met paarden omgaat. Ik bedoel : die hindernissen....misschien wel spectaculair, maar paardvriendelijk? Op die hoogte???Ik vraag het me werkelijk af en niet voor het eerst

thysvisscher

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:47

Die commentator :r :n doet z'n best, maar het is geen Hans Eijsvogel :)* , kan er geen ex-topruiter dit becommentariƫren? Of moeten we gewoon al blij zijn DAT er uberhaupt paardensport op de nederlandse tv was? ;-) De val had slechter kunnen aflopen, en dat nog wel live *-:) op televisie.... Brrr!! Hopelijk zijn ruiter en paard snel weer van de schrik en pijn bekomen! *\o/* -O- *\o/*

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:48

Jetta schreef:
Dit was geen vrolijke bok, het paard had de oren in de nek. Er was dus iets aan de hand.....
Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag komen en ik hoop nog meer, dat de mens voorzichtig met paarden omgaat. Ik bedoel : die hindernissen....misschien wel spectaculair, maar paardvriendelijk? Op die hoogte???Ik vraag het me werkelijk af en niet voor het eerst

Ik zag inderdaad ook dat de oren al een tijdje naar achter stonden. Vraag me af wat er gaande was.
En ik vind de hindernissen ook erg hoog hoor..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:49

Misschien iets voor Piet Raijmakers? Dat lijkt me er wel een geschikt persoon voor :j

@ruth91: het publiek op JA wordt wel redelijk goed op de hoogte gehouden hoor :)

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:53

Ik blijf het een naar gezicht vinden.. Brr.. Dat is eng hoor.. Ook voor de ruiter, je ziet opeens overal paarden benen.

Wel vervelend dat ze bij het NOS journaal spraken over dat het paard een peesblessure heeft, terwijl dit dus nog helemaal niet vast staat.

Hopelijk loopt het met een sisser af.