Volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S. *update*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:54

Heeft ie nu uiteindelijk wel gewonnen eigenlijk?

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:56

Hij werd 5e

Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:15

Pff ik zat te kijken toen ie t deed ja.
Enthousiast paard! Maar t zag er niet fijn uit.
Hopelijk is er volgende week ook niets te zien op de scan!

Yffiejj

Berichten: 2304
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:22

Ik zat er een paar meter vanaf :\
Vreselijk om te zien ik schrok me echt rot :\

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:23

Jetta schreef:
Dit was geen vrolijke bok, het paard had de oren in de nek. Er was dus iets aan de hand.....
Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag komen en ik hoop nog meer, dat de mens voorzichtig met paarden omgaat. Ik bedoel : die hindernissen....misschien wel spectaculair, maar paardvriendelijk? Op die hoogte???Ik vraag het me werkelijk af en niet voor het eerst

Peerd heeft altijd de oren in de nek. Heb Opium nog niet een keer zien bokken zonder de oren in de nek. De hoogte kunnen ze wel hebben. Vraag me alleen af of dit paard wel werkelijk zo "happy" is.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:28

Zo komt hij niet over in ieder geval.
Ik denk dat het paard veel spanning heeft en dat op deze wijze uit. Ik kan me ook wel indenken dat het bij een paard op dat niveau spanning oplevert.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 25-01-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Armanie
Berichten: 914
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:29

hij bokte nu gewoon op de manier zoals hij altijd bokt, alleen steukelde hij nu waardoor hij voorover valt,
dat bokke zit gewoon in hem

pap zei tijdens zijn barrage nog: Hij heeft nog helemaal niet gebokt, haha

maar vond dat hij wel wat groot kwam op de laatste..!?

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:29

Hij kreeg toch nog wel een tik tegen zijn helm aan als ik het niet verkeerd zie.. Ziet er niet al te prettig uit in elk geval..
Hopen dat 'ie er goed uitkomt zeg.., evenals Marc...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:30

Vreemd dat dat bij een topruiter gewoon "aangenomen" wordt maar als een paar op bokt 1x bokt dat er dan een hele romslomp aan dierenartsen aan te pas moet komen :D

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:31

Maar spanning is niet per definitie slecht, of een teken dat het paard iets niet leuk vindt. Daarnaast begon hij met bokken toen hij het geklap hoorde, misschien ook een beetje een schrik reactie. De 1 na laatste hindernis begonnen wat mensen perongeluk te klappen en wilde het paard ook al gek doen.

Ik denk dat het een combinatie is van vrolijk/schrikken/spanning. Maar ik geloof wel dat het paard plezier in zijn "werk" heeft, krijg jij maar eens een paard wat springen niet leuk vindt foutloos over een parcours van 1.60 :)

Denk dat de ruiter morgen met heel wat spierpijn opstaat zeg!

beertje-93
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:33

als je kijkt naar de laatste sprong een seconde daarna zie je dat de oren idd naar achtergaan zoals jetta al schreef als het een vrolijk bokje was gaan de oren niet achteruit.... ik denk idd dat dat er mee te maken heeft wand precies op dat moment begint ie ook te bokken, hoop dat er verder niks ergs is met het paard,,, en ruiter die de hoef over z'n cap kreeg

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:33

@pharagirlke: Vind ik niet zo vreemd.. Er is een groot verschil tussen amateurs ( wij) en professionals. Je komt niet zo maar aan de top.. Daar heb je buiten geluk/geld/ambitie ook kennis voor nodig, een paar wat niet goed in zijn vel zit of pijn heeft springt niet zo gemakkelijk een 1.60 parcours foutloos rond.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:34

janouke schreef:
hij bokte nu gewoon op de manier zoals hij altijd bokt, alleen steukelde hij nu waardoor hij voorover valt,
dat bokke zit gewoon in hem

pap zei tijdens zijn barrage nog: Hij heeft nog helemaal niet gebokt, haha

maar vond dat hij wel wat groot kwam op de laatste..!?


Dat hij het altijd doet is bekend. Het kan gewoon zijn dat dit een manier is voor dit paard om met de spanning om te gaan. Dat hij nu struikelde is gewoon domme pech.

Verder sluit ik me bij Nessah aan dat dat niet per definitie slecht hoeft te zijn, dat hoor je mij ook nergens zeggen. Als dit paard idd pijn zou hebben of wat ook, laat het niet zulke prestaties zien.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:36

Pff ziet er niet erg fijn uit!
Hopen dat het snel beter gaat met Opium!

Maar moet zeggen, Marc heeft ook mega geluk gehad, zo te zien!

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:47

Of die het vaker doet of niet.
Dat paard zit vol met spanning, komop als een paard zo het parcour rond moet gaan, wat voor leuks zit er dan nog aan. Ik vond het vreselijk om naar zijn ritje te kijken.
Ik zal nou wel weer iedereen op m'n dak krijgen, maar als je even je ogen opendoet zie je dat dat paard gewoon een bonk spanning uitstraalt.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:57

Watch_Me schreef:
Of die het vaker doet of niet.
Dat paard zit vol met spanning, komop als een paard zo het parcour rond moet gaan, wat voor leuks zit er dan nog aan. Ik vond het vreselijk om naar zijn ritje te kijken.
Ik zal nou wel weer iedereen op m'n dak krijgen, maar als je even je ogen opendoet zie je dat dat paard gewoon een bonk spanning uitstraalt.


tuurlijk zit dat paard vol spanning, anders komt ie ook niet over de hindernissen heen hoor..
Vind niet dat er hier een discussie moet komen over spanning in het paard of springen wel of niet goed is voor een paard..

hoop dat het paard niets ernstig voor heeft en dat ie spoedig herstelt! En die ruiter heeft echt geluk gehad! want het scheelde maar een haartje!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:06

Watch_Me schreef:
Of die het vaker doet of niet.
Dat paard zit vol met spanning, komop als een paard zo het parcour rond moet gaan, wat voor leuks zit er dan nog aan. Ik vond het vreselijk om naar zijn ritje te kijken.
Ik zal nou wel weer iedereen op m'n dak krijgen, maar als je even je ogen opendoet zie je dat dat paard gewoon een bonk spanning uitstraalt.

Juistem... Da bedoellik.
Het is niet omdat je het kan dat je het ook moet willen. :)

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:24

mm gelukkig voor het paard!
zo te lezen is de ruiter ook ongedeerd?nouja er wordt iig niets over hem verteld?
op de foto ligt hij er namelijk ook niet zo fijn bij ;(

Purky

Berichten: 342
Geregistreerd: 04-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:24

Was erbij, schrok me kapot!
Maar gelukkig is Marc niet geraakt.. Al zag het er aan het begin wel zo uit moet ik zeggen. :=

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:37

Vreselijke val zeg.. Marc heeft toch 'geluk' gehad. Dit had heel anders af kunnen lopen als een paard over je heen rolt en boven je weer op moet staan! En tja opium bokt altijd. Ik denk dat het toch gewoon een beetje het paard is. Een paard wat zich niet lekker voelt springt niet zo makkelijk een 1.60 parcour. Hijk trekt gruwelijk aan op de hindernis, wat voor mij niet een teken is dat hij geen plezier heeft... Maar ja we zullen nooit weten wat opium denkt of voelt op dit soort momenten ;) Hopelijk leert hij er iets van...

(En zo zie je ook maar weer voor de NIET capdragers, deze val kan elke dag met iedereen gebeuren. Hij werd wel degelijk geraakt toen opium opstond met het voorbeen. Zonder cap was ie misschien wel niet meer opgestaan.)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:42

En voor het zelfde geld had ie zijn rug gebroken, dus allemaal een ridderpak aan :+
Sowieso, hij buigt zijn hoofd, voor het zelfde geld had ie een klap op zijn nek gekregen, daar had zijn cappie hem niet mee geholpen. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-01-10 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:46

vind het er totaal niet vrolijk uit zien. Zeg ook niet dat het komt omdat hij werd geslagen of boos was maar
volgens mij zit dat paard echt bomvol met stress :=

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:48

Goh sinds wanneer is het verkeerd om te zeggen dat een cap zeer veilig is??
Edit zie dat je je bericht aangepast hebt in iets vriendelijkers ;) indd het kan altijd erger. Maar voorkomen beter dan genezen toch :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:53

Ik vraag me af of hij in training ook met cap rijd. Dat ie op wedstrijd met cap rijd is nogal logisch gezien ie zonder niet mag starten. :+ Snap gewoon dat eeuwige gezeur over die cap niet := In elk topic weer :=

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:56

Beterschap voor Opium, ik hoop dat er niks serieus beschadigd is.

Het is wel typisch Opium. Hoe vaak heeft marc houtzager wel niet ná de sprong nog een fout gemaakt omdat opium een bok na gaf? Dat is echt een paard met karakter.
Maar wat ik verschillende keren gelezen heb inmiddels, over dat het paard er geen plezier in zou hebben etc. nou als een paard op zo'n niveau er geen plezier in heeft, kómt het geeneens op zo'n hoog niveau ;) Het is gewoon een paard met karakter :)