Volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S. *update*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 02:57

Nikka schreef:
Pfff de ruiter heeft wel mazzel gehad.


Nou inderdaad! Ik heb dit zelf een keer echt bijna meegemaakt en je weet niet wat je overkomt op dat moment! Mijn paard ging bijna over de kop maar was in staat om met zijn voorvoeten nog net een stapje bij te maken waardoor we overeind bleven. Maar we lagen bijna in de heg en je kan helemaal niks behalve hem niet in de weg zitten. Het paard ziet er voor mij ook wel uit alsof hij boos is trouwens, of gefrustreerd. Een blij paard heeft zijn oren niet zo plat in zijn nek, en joligheid kan het ook niet zijn na zo'n krachtsinspanning lijkt me. Het is een naar gezicht, de val.

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 04:51

Sjonge wat een val, ruiter heeft wel echt geluk gehad zeg!! hij kwam net op tijd uit de beugels en teugels en hij werd op een haartje na gemist bij zijn hoofd...Gevalletje reddende engel...ik vind dat bokken er meer uitzien als ontlading van stress of iets dergelijks, ik vind het er iig niet 'vrolijk' uitzien eerlijk gezegd.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 07:02

De mensen die dit bokken van Opium 'niet normaal' of raar vinden, dan ken je Opium niet, Zo wint hij zijn wedstrijden, haha. Uiting van spanning, misschien, maar ik heb ooit gelezen dat hij dit tijdens training ook doet, sommige paarden zijn gewoon zo.

Alleen dit gebeuren is wel erg balen natuurlijk, al heeft Houtzager echt geluk gehad! Ik verwacht eigenlijk dat er verder niets is met Opium, als er nu niets te vinden is..

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 07:06

Jetta schreef:
Dit was geen vrolijke bok, het paard had de oren in de nek. Er was dus iets aan de hand.....
Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag komen en ik hoop nog meer, dat de mens voorzichtig met paarden omgaat. Ik bedoel : die hindernissen....misschien wel spectaculair, maar paardvriendelijk? Op die hoogte???Ik vraag het me werkelijk af en niet voor het eerst


Dit vind ik een aardige conclusie die je trekt. "Er was dus iets aan de hand" zoek even op youtube andere filmpjes van Opium VS, dan zie je, dat hij altijd zo bokt, met z'n oren plat.
Edit, voorbeeld op foto:
http://www.newswire.ca/images/rtphotos/Photo-15923.jpg

http://www.pzc.nl/multimedia/archive/00 ... 56487b.jpg

NiNM
Berichten: 849
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:20

Het was wel weet typisch een Opium rit, maar die val was zo raar en onverwacht ik schrok echt er van!
Maar goed dat Mark een cap op had want dat scheelde ook niet veel met dat voor been :+
Iig hopen dat ze er allebij zonder blessure uitkomen :)

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:46

Sjoos schreef:
Jetta schreef:
Dit was geen vrolijke bok, het paard had de oren in de nek. Er was dus iets aan de hand.....
Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag komen en ik hoop nog meer, dat de mens voorzichtig met paarden omgaat. Ik bedoel : die hindernissen....misschien wel spectaculair, maar paardvriendelijk? Op die hoogte???Ik vraag het me werkelijk af en niet voor het eerst


Dit vind ik een aardige conclusie die je trekt. "Er was dus iets aan de hand" zoek even op youtube andere filmpjes van Opium VS, dan zie je, dat hij altijd zo bokt, met z'n oren plat.
Edit, voorbeeld op foto:
http://www.newswire.ca/images/rtphotos/Photo-15923.jpg

http://www.pzc.nl/multimedia/archive/00 ... 56487b.jpg



Je hebt helemaal gelijk, als hij het altijd doet, dan is er natuurlijk niets aan de hand :D .

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:06

Shadow0 schreef:
Ik ben er nog steeds niet uit of het vrolijk was, of omdat 'ie zich even wilde afreageren. Erg vrolijk zag het er in mijn ogen niet uit moet ik zeggen. (Maar het leek in elk geval geen reactie op iets met de hindernis of ruiter, meer als een paard die gewoon een chago bui heeft, stijf staat van de adrenaline en dat kwijt moest. Maar ik ben benieuwd wat anderen daarvan vonden?)

En het zou leuk zijn als we een commentator krijgen met verstand van paarden. Want dat 'ie niet regelmatig liep kon ik zelfs zien. En de commentator vertelde vrolijk dat hij 'prima loopt'...


Opium loopt altijd te bokken in parcours. En vaak is het hoe meer ie bokt des te beter ie springt

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:07

@ ruitje Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar als een paard foutloos 1.60 springt, altijd onder controle staat van DA's, en altijd na de laatste hindernis flink bokt, wat denk ik ontlading/spanning is, dan is er echt niet iets raars aan de hand met dat paard hoor :)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:26

zipje71 schreef:
Opium loopt altijd te bokken in parcours. En vaak is het hoe meer ie bokt des te beter ie springt


Helemaal mee eens, opium geniet gewoon van een parcours!

Nadir

Berichten: 12733
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:30

Ik hoop dat het allemaal mee valt met Opium.
Wat een vreselijke val was dat zeg, echt mazzel dat Marc geen trap in zijn gezicht kreeg....

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:32

Uiteraard staat er druk op een paard tijdens zo'n parcours, denk dat die druk wegvalt na de laatste hindernis en dat het paard zich dan even moet ontladen. En zoals eerder gezegd als het paard niet wil springen dan komt hij zo'n parcours niet rond, dan krijg je hem nog geen B-parcours rond.

Wat stress voor paarden (of mensen) is helemaal niet slecht, als dat maar afgewisseld wordt met voldoende ontspanning. Het stressniveau van dressuurpaarden schijnt hoger te liggen dan bij springpaarden tijdens training en wedstrijd, is dus wel iets om over na te denken. Niet al te lang geleden is daar onderzoek naar gedaan, volgens mij hadden ze het daar op het horse event nog over.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:37

ik heb de val ook gezien. gemeene val

volgens mij werdt hij wel geraakt vlak achter zijn hoofd door het been van opium. Gelukkig had hij een cap op en was het niet zijn hoef

Amika123
Berichten: 276
Geregistreerd: 30-10-09
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:49

Het ziet eruit alsof Opium Marc nog probeert te ontwijken.

ripoboe
Berichten: 132
Geregistreerd: 04-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:59

Ik hoop dat het met paard en ruiter goed gaat en komt.

Ik wil even reageren op wat hier over de oren van het paard geschreven wordt. Ik zet iedere ochtend de paarden op de wei, die gaan dan ook elke ochtend rennen en bokken en de oren die gaan van voor naar achteren liggen plat, blijven plat liggen enz... Stress?????? Binnen laten?

Ik geloof niet dat als een paard iets mankeert of wat dan ook in z'n situatie een parcour springt.

En dan nog wat stuur die commentator naar huis zeg wat een onzin komt er uit die man zeg!

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:09

Zo dat is mazzel hebben! Paard lijkt hem inderdaad haast wel te ontwijken.

Toch komt het niet echt als een verrassing. Ik weet dat iedereen hier vind dat er niks met het paard kan mankeren vanwege de prestaties en veeartsen en alles. Maar toch, blij vind ik het paard er niet uitzien en er zijn ook kwaaltjes waar een veearts zo op het blote oog niks van hoeft te zien. En tja, dat hij het altijd doet... er zijn wel meer paarden die achteraf gezien ergens last van hadden en dat lieten zien en toch presteerden. Ik vind het in elk geval nooit prettig om naar te kijken. Knap dat hij zo springt, dat wel :)

Had hij nou trouwens net zijn rondje foutloos afgemaakt en kwam die val nou net na het parcours? :+ dat vind ik wel een stunt :P

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:19

Wat een nare val!
Ik hoop dat het meevalt met Opium en Marc.
Het lijk inderdaad een beetje of Opium zijn ruiter probeert te ontwijken.
Ik zie ook dat één van de hoeven Marc zijn cap raakt.
Maar het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig maar.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:25

Daphaan schreef:
Zo dat is mazzel hebben! Paard lijkt hem inderdaad haast wel te ontwijken.

Toch komt het niet echt als een verrassing. Ik weet dat iedereen hier vind dat er niks met het paard kan mankeren vanwege de prestaties en veeartsen en alles. Maar toch, blij vind ik het paard er niet uitzien en er zijn ook kwaaltjes waar een veearts zo op het blote oog niks van hoeft te zien. En tja, dat hij het altijd doet... er zijn wel meer paarden die achteraf gezien ergens last van hadden en dat lieten zien en toch presteerden. Ik vind het in elk geval nooit prettig om naar te kijken. Knap dat hij zo springt, dat wel :)

Had hij nou trouwens net zijn rondje foutloos afgemaakt en kwam die val nou net na het parcours? :+ dat vind ik wel een stunt :P


Als Opium wat zou mankeren dan bokt hij niet chronisch NA de laatste hindernis (kijk youtube er maar op na). Het is het aard van t beestje

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:28

Daphaan, het was inderdaad een meter of 10 na de laatste barragehindernis.

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:31

hihi :D nou fijne timing dan dat hij het na het parcours deed.

nou sjoos, kijk dan maar even ook de beelden terug, en dan zie je dat hij VOOR de hindernis de oren al plat in de nek heeft liggen en zijn mond helemaal opendoet. ;)

cathyvans
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:33

Griezels zeg. Hopelijk zijn beiden binnenkort ongedeerd. Ik vind het paard ook bloedchagrijnig doen. Wij hebben halfbroer van hem; die doet hetzelfde. Z springen als een raket maar altijd bokken en nukkig kijken. Ik was zo zat van zijn bozige gedrag dat we hem met de sneeuw maar beleerd hebben voor de slee. En wat denk je?! Een blij en vrolijk paard. Niks bokken, oortjes erop....Tja, ik vrees dat ik hem maar moet omscholen.
Wat ontweek Opium zijn ruiter trouwens voor zover hij kon, had heel anders kunnen aflopen.

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:35

Klopt, had heeeel anders kunnen gaan. Mazzel met waar hij omrolde, maar bij het opstaan heeft de ruiter alleen een optater gekregen met een voorbeen tegen zijn achterhoofd.

Marjo

Berichten: 37295
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:37

pfff wel griezelig, volgens mij heeft Houtzager veel geluk gehad! Als ik zie wat voor klap hij tegen zijn hoofd kreeg :oo

Fijn dat alles "goed" is gekomen, en het is te hopen dat Opium er niets aan overhoud!

Overigens, Opium bokt in elke proef, en altijd met de oren plat, waarom weet niemand denk ik, maar als hij gemeen zou doen, en het niet leuk zou vinden, zou hij het niet zo ver geschopt hebben, denk ik.

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:42

ach ja, als een paard altijd de oren plat heeft, de mond helemaal opent, bokt en dat soms zelfs zo heftig doet dat hij zelfs over de kop gaat... dan is er vast niks aan de hand. want hij springt hoog :P
kan ik me er niet in vinden, vind ik niet logisch klinken. maar blijf lekker genieten van de springprestaties. ik zap het meestal even weg. :)

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: Pas volgende week meer bekend over voorbeen Opium V.S.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:44

Het lijkt nu mee te vallen, maar volgende week weten we dus pas meer. Dat wordt duimpjes draaien en heel veel hoop hebben voor dit gave duo.

dapperedodo

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:52

ja dat was idd een beste bok en dit deed die bij zijn andere ritten ook hoort gewoon bij dit paardje.

hoop alleen dat er niks raars aan de hand is.