Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:14

EricPrast schreef:
Zou het toeval zijn dat op de contactpagina van de Zonnehoeve juist de pasfoto's van het stoeterijmanagement niet geladen worden?



Denk het niet..

Laat ze het maar goed benauwd krijgen daar! Daar is niks biologisch en dynamisch aan.. ik vindt het schandalig!

maureen_85

Berichten: 294
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:51

Dit stuk grond ligt niet bij de zorgboerderij. Dat er 'problemen' zijn bij deze paarden op dit stuk grond zegt niet dat de hele zorgboerderij slecht is. Deze mensen doen goed werk. Alleen lijkt het mij wel zo eerlijk om met extreem weer in ieder geval voor een droge plek en voldoende eten en drinken te zorgen. Maar hoe het in werkelijkheid is weten wij niet want wie van ons is recentelijk wezen kijken?

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:05

Urko schreef:
Moontje1991 schreef:
ZO ziet de dierenbescherming het wel ja.
Natuurlijk is het de grootste onzin.
Maar volgens de dierenbescherming is het dan natuur en geen dierenmishandeling



:7 Laten we dan ook maar massaal stoppen met het voeren van de buitenvogels... want dat is ook natuur!!! }:0 :Y)
Ben benieuwd wat de politie hier nou aan gaat doen. Zouden de paarden nu wel bijgevoerd gaan worden of krijgt de zorgboerderij zich eruitgepraat met *het is de natuur?* Hoop dat we hier nog meer over horen... !!


Kijk maar uit straks krijg je nog een boete voor het bijvoeren van vogels in de vrije natuur!
Ik hoop dat ze er niet mee wegkomen maar ik ben bang van wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:18

maureen_85 schreef:
Dit stuk grond ligt niet bij de zorgboerderij. Dat er 'problemen' zijn bij deze paarden op dit stuk grond zegt niet dat de hele zorgboerderij slecht is. Deze mensen doen goed werk. Alleen lijkt het mij wel zo eerlijk om met extreem weer in ieder geval voor een droge plek en voldoende eten en drinken te zorgen. Maar hoe het in werkelijkheid is weten wij niet want wie van ons is recentelijk wezen kijken?


Nee, het zegt niet dat de hele zorgboerderij slecht is, maar er gaat bij mij na deze berichten wel een lampje branden.
Zogende merries zonder bijvoeding en water laten staan met dit weer vind ik niet kunnen, punt.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:27

@maureen: ik neem aan dat de zorgboerderij verantwoordelijk is voor de paarden, dus ervoor moet zorgen dat ze niks te kort komen. Natuur of niet, deze paarden zijn niet in staat om rond te trekken om zo ergens anders eten te komen.

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:41

maureen_85 schreef:
Dit stuk grond ligt niet bij de zorgboerderij. Dat er 'problemen' zijn bij deze paarden op dit stuk grond zegt niet dat de hele zorgboerderij slecht is. Deze mensen doen goed werk. Alleen lijkt het mij wel zo eerlijk om met extreem weer in ieder geval voor een droge plek en voldoende eten en drinken te zorgen. Maar hoe het in werkelijkheid is weten wij niet want wie van ons is recentelijk wezen kijken?


het maakt helemaal niks uit of het stuk grond dicht bij de zorgboerderij ligt, het zijn hun dieren dus moeten zij er fatsoenlijk voor zorgen. En dat doen ze niet.. B
etekent dat ze ook slecht zorgen voor hun andere dieren? Ik hoop van niet maar 1 zogende merrie met veulen zonder eten en water is al erg genoeg lijkt me.

maureen_85

Berichten: 294
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:01

Zoals ik al zei, zijn jullie er wezen kijken of het daadwerkelijk zo slecht gesteld is met deze dieren? Volgens mij niet, ik ook niet. Dus kunnen we er niet over oordelen.

De enige reden waarom ik zei dat het stuk niet bij de boerderij ligt was omdat een aantal tegen die bokker die er stage zou lopen zeiden dat ze het juist moest doen zodat ze ze kon bijvoeren. dat is dus niet van toepassing.

Als het inderdaad zo is dat ze geen eten en drinken hebben dan is dat inderdaad verwaarlozing en daar heb ik ook geen goed woord voorover, maar we weten allemaal niet precies hoe de situatie daar nu is.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:56

maureen_85 schreef:
Dit stuk grond ligt niet bij de zorgboerderij. Dat er 'problemen' zijn bij deze paarden op dit stuk grond zegt niet dat de hele zorgboerderij slecht is. Deze mensen doen goed werk. Alleen lijkt het mij wel zo eerlijk om met extreem weer in ieder geval voor een droge plek en voldoende eten en drinken te zorgen. Maar hoe het in werkelijkheid is weten wij niet want wie van ons is recentelijk wezen kijken?



stuk grond ligt idd niet bij de zorgboerderij/zonnehoeve..
maar dat wil niet zeggen dat de dieren niet bijgevoerd kunnen worden..
ken de grond waar ze staan, en waar meerdere dieren van de zonnehoeve staan, en eerlijk is eerlijk, ze staan d'r niet altijd even fijn bij.
biologisch of niet, met deze weersomstandigheden moet er gewoon voor worden gezorgd dat de dieren worden bijgevoerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:18

EricPrast schreef:
Die lui van die zorgboerderij moeten maar zeggen dat het natuur is. Dat doet SBB zelf een stukkie verderop ook (maar dan in het groot) en naar het schijnt mag je dan je paarden gewoon verwaarlozen.

Yep, dat is lekker natural.

Zonnehoeve1
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:55

De ponies van Zonnehoeve zijn Connemara's uit Ierland. Dit zijn ponies die zeer goed tegen de kou kunnen, in Ierland lopen ze in de zomer en in de winter altijd buiten. Ze zijn net zo sterk en winterhard als bijvoorbeeld IJslanders. De ponies zijn buiten gelukkiger dan dat je ze op stal zou zetten, en dat geldt ook voor de veulens. Afgelopen zondag en maandag zijn we nog bij de ponies gaan kijken en ze zien er allemaal goed uit. Ze hebben volop de beschikking over kuil, daar zorgen we altijd voor als het vriest of sneeuwt. Er is volop beschutting, want de ponies staan in het bos en ze zijn slim genoeg om die beschutting op te zoeken.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:52

Dat ze tegen kou kunnen geloof ik meteen maat dat ze zonder water kunnen? Nee dat geloof ik niet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:59

Hmmz, als ik naar mijn eigen pony's kijk, die drinken echt maar heel mondjesmaat met dit weer, Sneeuw is ook vocht, vergeet dat niet.
Krijg er altijd een erg onplezierig gevoel bij dat mensen op dergelijke berichten gelijk als een kip zonder kop beginnen te kakelen zonder dat ze weten wat er aan de hand is. Er wordt puur gereageerd op een (suggestief) nieuwsbericht, en ja hoor, dan is het weer leuk om tegen iemand aan te schoppen en te verkondigen hoe goed wij bokkers het allemaal wel niet weten. Maar ondertussen wordt de naam van een (in dit geval) goede fokkerij compleet door t slijk gehaald...
jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:04

Zonnehoeve1 schreef:
De ponies van Zonnehoeve zijn Connemara's uit Ierland. Dit zijn ponies die zeer goed tegen de kou kunnen, in Ierland lopen ze in de zomer en in de winter altijd buiten. Ze zijn net zo sterk en winterhard als bijvoorbeeld IJslanders. De ponies zijn buiten gelukkiger dan dat je ze op stal zou zetten, en dat geldt ook voor de veulens. Afgelopen zondag en maandag zijn we nog bij de ponies gaan kijken en ze zien er allemaal goed uit. Ze hebben volop de beschikking over kuil, daar zorgen we altijd voor als het vriest of sneeuwt. Er is volop beschutting, want de ponies staan in het bos en ze zijn slim genoeg om die beschutting op te zoeken.


Dank voor het reageren zonnehoeve.
Waarom denk jij dan dat de politie bij jullie komt? Al meerdere keren volgens het bericht en dat er zelfs al een krantenartikel over wordt geplaatst? Vooral wanneer de dieren zichtbaar kuil krijgen bijgevoerd, waarom krijgen jullie de klachten dan volgens jou?

Ik denk dat niemand hier struikelt over dat de dieren buiten staan, eerder over voeding en water.
Stef, de sneeuw is hier erg hard, doordat het bevroren is. Dus dat is geen hap sneeuw meer.

Misschien heb je wat heel recente foto's, dan is iedereen weer gerust :D

maureen_85

Berichten: 294
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:19

En dat bedoel ik... Eerst achterhalen wat de werkelijkheid is en dan pas oordelen.

En harde sneeuw? Ik ben het nog nergens tegengekomen, het blijft juist fijn/los doordat het zo hard vriest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:23

Hier is al het sneeuw verijst.

Denk je nu echt dat Zonnehoeve zou zeggen: we geven idd geen voer en water?
Als de paarden volop de beschikking hebben over kuil, waarom wordt er dan door omstanders en krant vermeld dat de dieren geen eten hebben? Die zien de hoeveelheid eten dan toch ook wel liggen? Of wordt er sinds het krantenartikel gevoerd?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:55

omdat paardjuhs in de sneeuw sielugh zijn Mindim, daarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:26

stef schreef:
omdat paardjuhs in de sneeuw sielugh zijn Mindim, daarom.


Er zijn een hoop kortzichtige mensen idd. Eczeemdekens zijn ook extreem sielugh. Maar daar springt geen krant op. Voer in behoorlijke hoeveelheden kuil, moet toch opvallen?
Maar goed, misschien heb ik te snel geoordeeld, mijn excuus dan.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:28

Zonnehoeve1 schreef:
De ponies van Zonnehoeve zijn Connemara's uit Ierland. Dit zijn ponies die zeer goed tegen de kou kunnen, in Ierland lopen ze in de zomer en in de winter altijd buiten. Ze zijn net zo sterk en winterhard als bijvoorbeeld IJslanders. De ponies zijn buiten gelukkiger dan dat je ze op stal zou zetten, en dat geldt ook voor de veulens. Afgelopen zondag en maandag zijn we nog bij de ponies gaan kijken en ze zien er allemaal goed uit. Ze hebben volop de beschikking over kuil, daar zorgen we altijd voor als het vriest of sneeuwt. Er is volop beschutting, want de ponies staan in het bos en ze zijn slim genoeg om die beschutting op te zoeken.
Helder verhaal, niets aan te merken op deze situatie voor wat betreft de beschutting en het voer. Maar hoe zit het met de beschikbaarheid van drinkwater?
stef schreef:
Hmmz, als ik naar mijn eigen pony's kijk, die drinken echt maar heel mondjesmaat met dit weer, Sneeuw is ook vocht, vergeet dat niet.
Goh, wat vreemd. Met die droge lucht van vandaag zuipen die van ons namelijk als Maleiers. In een middagje tijd hadden ze een 100 liter ton (waar ze normaal makkelijk twee dagen mee doen) tot de bodem leeg. Terwijl er hier ook meer dan genoeg sneeuw op het land ligt die ze kunnen eten. Blijkbaar hebben ze toch ook behoefte aan vloeibaar vocht.

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:24

tsss, inderdaad zeg. Wat wil je mensen dan bijbrengen als je ze niet verZORGT! Absurd gewoon....

Shoufshouf
Berichten: 634
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:58

Mindim schreef:
__elise__ schreef:
Oei,, dit is het bedrijf waar ik van plan was om stage te gaan lopen! Maar even niet doen dus :\


Juist wel, dan kun je die beesten voeren.

Mijn hemel een zogende merrie met 3 maand oud veulen aan de voet niet bijvoeren, schamen mogen ze zich.


Rare periode voor de geboorte van een veulen (3 maanden oud = okt/nov???)))

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:44

Zonnehoeve1 schreef:
De ponies van Zonnehoeve zijn Connemara's uit Ierland. Dit zijn ponies die zeer goed tegen de kou kunnen, in Ierland lopen ze in de zomer en in de winter altijd buiten. Ze zijn net zo sterk en winterhard als bijvoorbeeld IJslanders. De ponies zijn buiten gelukkiger dan dat je ze op stal zou zetten, en dat geldt ook voor de veulens. Afgelopen zondag en maandag zijn we nog bij de ponies gaan kijken en ze zien er allemaal goed uit. Ze hebben volop de beschikking over kuil, daar zorgen we altijd voor als het vriest of sneeuwt. Er is volop beschutting, want de ponies staan in het bos en ze zijn slim genoeg om die beschutting op te zoeken.


waarom word er dan geklaagt en is er al tot 2x toe de politie bijgeweest? Ben het helemaal eens met wat je zegt, maar volop kuil bijvoeren moet toch gezien worden? En hoe zit het met water?

Vind het wel fijn dat je zelf reageert. Bedankt.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:44

Grappig dat bokkers reageren op het woordje ZORGboerderij..
Terwijl dat dus met de dagbesteding te maken heeft en de mensen die er komen, verder niet de dieren.

Maar enfin, als mensjes langs een landje lopen en zien een "zielig" paardje in de sneeuw staan die toevallig (nog) geen water heeft dan bellen ze meteen al..

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:50

pfff, verbaast me allemaal niks. Ik verbaaste me wel langer over de manier van handelen op zonnehoeve. Dat die paarden daar staan te verrotten verbaast me echt helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:24

Mikkiej schreef:
Grappig dat bokkers reageren op het woordje ZORGboerderij..
Terwijl dat dus met de dagbesteding te maken heeft en de mensen die er komen, verder niet de dieren.

Maar enfin, als mensjes langs een landje lopen en zien een "zielig" paardje in de sneeuw staan die toevallig (nog) geen water heeft dan bellen ze meteen al..


Ik denk dat iedereen dat wel weet hoor. Het is woordspeling.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:41

malih schreef:
pfff, verbaast me allemaal niks. Ik verbaaste me wel langer over de manier van handelen op zonnehoeve. Dat die paarden daar staan te verrotten verbaast me echt helemaal niks.


Lees eerst een heel topic eens voordat je zo gaat schoppen!

En tja, "wij" rechtvaarigde mensen zetten onze paarden liever 24/7 in een 3x3 box, met stromend water. Daar worden ze veel gelukkiger van... :+ :n