"Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

"Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 09:17

http://www.stegen.net


Albert Zoer is maandag weer thuis gekomen zonder Okidoki. Zoer nam zijn verkochte topper mee naar het concours in Zürich, waarhij Oki overdroeg aan de nieuwe eigenaar José Larocca. “De terugreis zonder Okidoki in de vrachtwagen gaf me toch wel een bijzonder gevoel”, aldus Zoer.

Larocca, die in Zürich met een ander paard deelnam aan de wereldbeker, reed zijn nieuwe aanwinst Okidoki een aantal keren op het voorterrein. Na het evenement nam de rijke Argentijn Okidoki mee naar zijn stallen in Genève. Albert Zoer staat nog altijd achter het besluit, maar maakt er geen geheim van dat het verhaal twee kanten heeft. ,,We hebben het er thuis natuurlijk uitvoerig over gehad. Je wordt steeds heen en weer geslingerd tussen verstand en gevoel. Het verstand zei: Okis is 14 jaar, je moet het nu doen! Maar het gevoel zei echt iets anders.”

Nu Okidoki weg is moet Sam als eerste paard de kar trekken. In Zürich tikte Sam, die eerder verrassend in Aken won, in de driesprong een kostbare balk weg. ,,Komend weekend loopt Sam in de wereldbeker in Bordeaux. Dan heeft ‘ie er drie achter elkaar opzitten. Ik neem Sam daarom ook niet mee naar Jumping Indoor Zuidlaren. Daar kom ik met Uraya en Uraguay aan de start”, zegt Zoer. In 2004 won hij nog de Grote Prijs in de Prins Bernhardhoeve met de Farmer-dochter Lowina, die eind 2007 werd verkocht.

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië
[VN] Rob Ehrens kijkt verontrust vooruit na verkoop van Okidoki
[VN] Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:36

Lege vrachtwagen, volle portomonee.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:00

amanda2 schreef:
Lege vrachtwagen, volle portomonee.... :D


maar pijn in het hart, daar ben ik van overtuigd

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:12

Voor zoveel geld zou ik geen pijn in mijn hart hebben hoor.
Als je dan pijn in je hart hebt moet je hem niet verkopen.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:15

sorry hoor maar gaat het alleen om het geld? dus als je 2 miljoen voor je paard zou krijgen dan betekent hij ineens niks meer? nou zelfs dan zou ik wel 4x na moeten denken.
ik heb 3 jaar geleden een bod op mijn shet gehad van 1000 euro en heb er 100 voor betaald en toch heb ik het niet gedaan. vind dat beetje rare opmerking als het om geld gaat betekent een paard niks meer? :Y)

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:19

als ik 2 miljoen voor mijn paard krijg gaat ie vanavond nog weg :D
Maar dan nog zou het zeer doen als ze vertrekt. Je geeft toch om zo'n dier en dat zal voor Albert niet anders zijn.
Het zegt wel iets over hem dat hij openlijk toegeeft dat het vetrek van dit paard hem wat doet... ;)

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:25

lege vrachtwagen is een beetje rare titel...
tuurlijk gaat het ook om geld anders verkocht hij hem niet,
maar daarom doet het nog wel zeer.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:32

flyfly schreef:
Voor zoveel geld zou ik geen pijn in mijn hart hebben hoor.
Als je dan pijn in je hart hebt moet je hem niet verkopen.


Oke, dus al jij je allerbeste toppaard verkoopt, waar je je hoogtepunt mee hebt bereikt, voel jij er niks bij. Geloof er niks van. Ook topruiters hebben gewoon gevoel hoor! %)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:40

tassie schreef:
flyfly schreef:
Voor zoveel geld zou ik geen pijn in mijn hart hebben hoor.
Als je dan pijn in je hart hebt moet je hem niet verkopen.


Oke, dus al jij je allerbeste toppaard verkoopt, waar je je hoogtepunt mee hebt bereikt, voel jij er niks bij. Geloof er niks van. Ook topruiters hebben gewoon gevoel hoor! %)


Nou idd.
Is niet zo maar wat je toppaard verkopen. Voor 4 miljoen zou bijna iedereen het doen. Denk dat je nu wel kan zeggen van voor geen goud. Maar als het puntje bij paaltje komt en het is je werk..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:44

Die categorie 'verstandige besluiten voor de toekomst' blijven bestaan...dit was er ook weer zo een.
De kachel brand niet alleen op een goed paard in je stal. Vind het wel mooi verwoord 'bijzonder gevoel'...mannelijke bescheidenheid voor een goede brok in de keel?

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:49

ach ja.. zoer wist ook wel dat het eraan zat te komen. hij zal heus wel ff moeten slikken, maar in dat wereldje draait het grotendeels om geld. Okidoki is zijn toppaard, ok. Maar daar wordt elke maand wel een paard verkocht.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:53

Ik vind het niet vreemd dat hij verkocht is, het is en blijft toch 'handel'. Kan het me wel voorstellen hoor!

Ik geloof graag dat Zoer er een apart gevoel bij had.
Het betekent toch niet dat als je een paard verkoopt het je niets meer kan schelen...

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:54

misschien als oki nog jonger was geweest, dat ie m niet verkocht had. Maar inderdaad een paard van 14 is in de springwereld toch al op leeftijd en als je der zo veel geld voor krijgt is het natuurlijk logisch. Want over enkele jaren moet ie op pensioen, en dan heb je der ook alleen maar kosten meer aan.. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie aan Oki hield..

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:59

Sjah, maar wanneer iemand je zo'n klap geld zou bieden, gingen er bij mij gouden ijzers onder, een strik erom en op de vrachtwagen. Tegen zo'n bedrag zeg je gewoon geen nee. Dat kun je je niet veroorloven. Dat geld kan weer geïnvesteerd worden, zodat je ook in de toekomst in staat bent toppaarden te leveren.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:17

knooopje schreef:
lege vrachtwagen is een beetje rare titel...
tuurlijk gaat het ook om geld anders verkocht hij hem niet,
maar daarom doet het nog wel zeer.

Niet alleen raar maar vooral onjuist... Tenzij Sam, Uraya en Uruquay lopend of met het vliegtuig terug zijn gekomen...... :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:23

Je zit bijna goed :+ maar toch niet helemaal :)

Verder mogen opmerkingen over de tekst zelf via pb.
Dat is (zoals al zovaak vermeld is) offtopic en wordt dan ook verwijderd :)

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:33

Een ieder die maar denkt dat de opbrengst alles vergoedt, die heeft zelf nog nooit een toppaard onder het zadel gehad.
En helemaal als je Albert een beetje kent. Albert is iemand die zeer zacht van karakter is en zal meer last hebben van deze gevoelens dan bijvoorbeel Eric v/d Vleuten die Tomboy verkocht. Niet dat Eric harteloos is, dat wil ik hier niet mee zeggen, maar Eric is zijn hele carriere al gewend dat paarden op een bepaald moment de deur uit gaan, temeer ook omdat hij een groot deel van zijn loopbaan paarden heeft gereden die niet van hemzelf waren (in tegenstelling tot Albert) maar van eigenaren. Daar had hij toch geen invloed op het al dan niet verkopen, dus in de loop der jaren bouwde hij daardoor toch een soort van muurtje om de gevoelens heen die het kwijtraken van een toppaard met zich meebrengt.
Albert heeft met dit paard 6 jaar lang topprestatie's geleverd en het is nou eenmaal zo dat hoe beter je paard is des te meer ga je van hem/haar houden. Of dat nou terecht is, of niet, het gebeurt nou eenmaal.
Perssonlijk heb ik het 2 maal meegemaakt om een toppaard kwijt te raken, en neem maar van mij aan, het voelt als het kwijtraken van een hele goeie vriend. Misschien zelfs wel dezelfde gevoelens als het eindigen van een liefdesrelatie met iemand van wie je nog steeds heel veel houdt.
De andere kant van de medaille is dat al diegene die zo veel plezier hebben gehad van de geweldige resultaten die Albert de afgelopen 6 jaar heeft neergezet, er nu in ieder geval van uit kunnen gaan dat het presteren nu gewoon door kan gaan daar er geld is om een paard aan te schaffen dat weer voor de volgende 6 jaar voor heel wat mooie sportmomenten kan gaan zorgen. Want als er gedacht wordt dat zowel Albert als Eric nu in een Ferrari of Rolls gaan rijden, dan is dat helemaal fout. Het grootste deel gaat naar de belasting en voor een groot deel van het restgeld worden toch weer nieuwe paarden aangeschaft.
Laatst bijgewerkt door Springert op 02-02-10 12:06, in het totaal 4 keer bewerkt

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:36

Kan me goed voorstellen dat dat een raar idee moet zijn geweest.
Vindt de reacties dan ook wel erg belachelijk over dat hij nu ineens niets meer schijnt te voelen omdat hij een volle portomonee heeft... :?
Volgens mij hebben die mensen die dat om het hardst roepen nog nooit hun 'toppaard' of eerder 'grote maatje' moeten verkopen, anders zou je wel 10x nadenken voor je zoiets doms opschrijft.
Maargoed dat was in het vorige topic al niet anders... :z
En dan is het ook wel heel makkelijk om te zeggen als het je pijn doet moet je het niet doen, dat heeft ie al eens gedaan, maar er moet daar ook brood op de plank komen.
denk maar niet dat dat hele bedrag voor hem is hoor, een groot deel gaat ook naar de belasting... zie dan maar eens weer wat er nog over blijft(natuurlijk nog genoeg, maar toch een hoop minder)


Edit: amen MD! +:)+

Wens albert iig veel succes met al zijn andere toppers!

Espie
Berichten: 561
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:42

bied het geld maar dan gaat die van mijn ook.
ben ook gek met mijn paardjes maar ik heb ook verstand.
en die wint :D

_Rosa

Berichten: 1711
Geregistreerd: 30-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:58

Tja t blijft natuurlijk een rot gevoel!
Maar goed, ze hebben de keus gemaakt en waarschijnlijk hebben ze een goede gemaakt!
Super toch dat je zo van een paard hebt kunnen genieten en hem dan goed kunt verkopen. Dat is nou eenmaal topsport/fokkerij, je kunt niet altijd alles houden.
Maar blijft natuurlijk vervelend!

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:01

Tuurlijk. Je maakt mij niet wijs dat je je toppaard zonder rotgevoel wegdoet. Maar ja, zo gaat dat nou eenmaal ;)

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:22

albert heeft er heel veel moeite mee gehad. elke keer als hij met arend er over had heeft die tranen in z'n ogen gehad. het is een goed besluit geweest als je bekijkt naar de leeftijd van oki. Maar geloof mij dat albert het liefst al zijn andere paarden verkocht had dan dat oki weg moest.

er worden daar elke maand meerdere paarden verkocht, maar ook zeker veel paarden gekocht. het is en daar blijft handel. maar de veewagen is niet terug naar nederland zonder oki gegaan. de veewagen is gelijk met sam etc naar bordeaux vertrokken. dus de titel klopt niet helemaal.

polly26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: in een paardenbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:43

er zit ook vele jaren in om oki op te leiden
en zo,n niveau te bereiken .
ik wens albert sterkte
mijn paard is 2jaar geleden verkocht
zo,n band blijft pijn doen
sterkte Albert :(:)

NiNM
Berichten: 849
Geregistreerd: 27-11-08

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:58

Het is nog steeds jammer maar wel goed begrijpbaar,
Ia er al iets bekend voor wel bedrag Oki weg is gegaan?

Offline

Berichten: 1030
Geregistreerd: 01-04-08

Re: "Terugreis met lege vrachtwagen geeft bijzonder gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:27

Ze zijn samen een top stel geweest!
er is een tijd van komen, en een tijd van gaan.
erg hard, maar de werkelijkheid.
Geloof mij nou maar dat hij echt wel verdriet heeft om Oki.
Maar van binnen weet hij dat hij zich MEGA heeft bewezen met dat paard en top prestaties heeft neergezet.
En met die trots in zijn achterhoofd denk ik dat je weer opnieuw kan beginnen aan je volgende hoofdstuk! :D