Meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding *update*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:44

Y;( sterkte voor de betrokkenen .....

dancer_lover

Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Groenekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:53

Ben vanmiddag langs het ongeluk gereden met de auto en was benieuwd wat er gebeurd was.
Pony lag op de oprit van een boerderij, waarschijnlijk ging het meisje inderdaad oversteken om naar de boerderij te rijden.
Echt vreselijk ;(

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vrachtwagen schept 10-jarig meisje en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:56

Beterschap aan het meisje en sterkte aan de betrokkenen..

isverwijderd
Berichten: 2709
Geregistreerd: 03-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:59

Aranel schreef:
:oo Ik vraag me echt af hoe het kan dat die vrachtwagen dat meisje niet gezien heeft!!

Heel zielig zeg :(:)


Als het meisje zomaar voorrang nam (ik weet niet of dit zo is gebeurd) is dit voor een vrachtwagenchauffeur moeilijk om te ontwijken, zeker op een provinciale weg...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:02

Toch is het eerste waar ik aan denk.... een 10-jarige zonder begeleiding????

Sjit hee, dat vind ik toch wel erg onverantwoord! Kijk, je hebt er niks aan in dit geval, gebeurd is gebeurd, maar dit had, als het mijn kind was geweest, nooit plaatsgevonden. Een 10 jarige op de provinciale weg met vrachtverkeer... :n

Wat verschrikkelijk voor die gup, ook nog haar pony kwijt en zwaargewond in het ziekenhuis terecht gekomen... (met misschien wel blijvend letsel). Ik zal het je te doen geven....

En arme vrachtwagenchauffeur, die man heeft een trauma voor het leven!

J92
Berichten: 1238
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:03

Verschrikkelijk! Sterkte voor het meisje en betrokkenen :(:)

J92
Berichten: 1238
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:03

@ Barmat; Helemaal mee eens..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:05

Iemand die ik ken is de pony ook op deze manier verloren, maar mankeerde zelf lichamelijk niks, maar heeft er nog steeds veel last van. Ik hoop dat het lichamelijk letsel meevalt en dat ze het geestelijk allemaal wat een plaatsje kan geven.

Veel vrachtwagenchauffeurs hebben ook geen idee hoe een paard kan reageren op een vrachtwagen trouwens. Ik woon op een heel druk kruispunt, maar hoe ze soms met die vrachtwagens om je heen vliegen; dan ben ik blij dat mijn paarden toch redelijk verkeersmak zijn en toevallig niet schrikken van een paar eenden in de sloot ofzo als er weer eens zo'n zware jongen langs rijdt.
Niet dat dit nu per se de schuld van de chauffeur is trouwens hoor; een ongeluk kan in een klein hoekje zitten.
Speculeren hierover heeft verder ook weinig zin, het is al gebeurd en zoiets doet niemand met opzet.
Sterkte voor alle betrokkenen incl. chauffeur.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:05

Wow wat erg!! :oo Die foto ziet er echt erg uit.. hopen dat het meisje er gauw bovenop komt! :(:)

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:09

Barmat schreef:
Toch is het eerste waar ik aan denk.... een 10-jarige zonder begeleiding????

Sjit hee, dat vind ik toch wel erg onverantwoord! Kijk, je hebt er niks aan in dit geval, gebeurd is gebeurd, maar dit had, als het mijn kind was geweest, nooit plaatsgevonden. Een 10 jarige op de provinciale weg met vrachtverkeer... :n

Wat verschrikkelijk voor die gup, ook nog haar pony kwijt en zwaargewond in het ziekenhuis terecht gekomen... (met misschien wel blijvend letsel). Ik zal het je te doen geven....

En arme vrachtwagenchauffeur, die man heeft een trauma voor het leven!


Ik sluit me hier toch ook echt bij aan...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:09

ik zie nergens dat er geen begeleiding bij was, dus om nu maar gelijk die conclusie te trekken....
Verder kan het natuurlijk verschillende oorzaken hebben dat de vrachtwagen de pony niet zag. Wat hier eerder aan wordt gegeven, maar misschien rende die pony wel ineens de weg op. We weten het niet, en het doet er ook niet zo heel veel toe, wat er ook gebeurt is, het blijft een verschrikkelijk ongeluk voor alle betrokkene

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:10

Barmat e.a.: Ik vind het wel een beetje simpel om te zeggen:'dat was mij niet gebeurd, want...'. Misschien mocht ze wel niet eens, maar waren haar ouders even niet in de buurt; je weet het nooit zeker wat een kind doet. Ik denk dat de ouders dit ook echt niet verwacht hadden.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:11

Wat erg zeg!
Ik hoop dat het meisje er maar goed van af komt.. :\

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:12

stef schreef:
ik zie nergens dat er geen begeleiding bij was, dus om nu maar gelijk die conclusie te trekken....
Verder kan het natuurlijk verschillende oorzaken hebben dat de vrachtwagen de pony niet zag. Wat hier eerder aan wordt gegeven, maar misschien rende die pony wel ineens de weg op. We weten het niet, en het doet er ook niet zo heel veel toe, wat er ook gebeurt is, het blijft een verschrikkelijk ongeluk voor alle betrokkene


bah dat is hier om de hoek....
als je op google maps kijkt naar de weg dan is dat een levensgevaarlijke weg om te gaan rijden..
poown hoeft maar een meter weg te schieten en ze zitten op de weg, en als ze op het gras had gelopen had poown maar een halve meter hoeven weg te schieten... :(:)

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:13

Nessah schreef:
Oef.. Jeetje wat sneu, hopelijk komt het meisje er boven op!

Ook sneu voor de vrachtwagen chauffeur, weet niet hoe het zat maar het komt op mij over alsof het meisje overstak.. Dus ook verschrikkelijk voor die man om zoiets mee te maken..

Indd!

Ik klikte op de link, had gelijk al spijt maar goddank kwam 1 van de rijen tekst met linkjes ervoor dus kon makkelijk backspace drukken.
Wat ontzettend erg en hoop dat het meisje er wel overheen komt

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:13

oh wat erg!!
het zal je maar gebeuren... :(:)
wil je lekker een buitenrit maken en dan eindigt het zo..

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:13

Ach dat arme kind om zo je beestje te verliezen.
Ik heb net de foto gezien, echt naar als je zo'n pony ziet liggen. Arm dier en baasje.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:14

Jeetje wat een speculaties weer hier, dat vind ik echt niet kunnen :n

Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, hopelijk knapt het meisje weer snel op.
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 03-02-10 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:14

O jakkes wat een naar beeld. Wat erg voor dat meisje! Heel veel sterkte voor de betrokkenen.
Doet me denken aan het ongeluk wat ik laatst heb gezien waarbij een meisje vast onder de auto lag (leefde nog wel) en waarbij de hond zo plat als een dubbeltje onder t wiel lag. Vreselijk.

Fleurrr_
Berichten: 1311
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:14

o my god, vreselyk.
sterkte arm meisje !

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:14

Oh wat erg zeg!
Ik woon daar niet ver vandaan..
Moet er niet aan denken.. Sterkte voor haar en iedereen die haar kent.
En dat paardje.. slaap zacht...

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:15

Er was ook een hele laagstaande zon he, dus de vrachtwagen kan het ook niet optijd gezien hebben toen de pony op zij ging ofzo. Zoals xdramaqueen al zegt, het is een hele gevaarlijke weg.


Mijn moeder reed er langs vlak na het ongeluk, na die belde me huilend op. zo'n naar gezicht was het.
Er lag veel bloed, dus moet je na gaan als je het hebt zien gebeuren hoe erg dat is.

Gelukkig dat het meisje er aardig goed vanaf is gekomen!

Sterkte voor iedereen!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Tienjarig meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:17

Kritieke toestand naar het ziekenhuis wil ik niet zeggen dat ze er aardig goed vanaf is gekomen.

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:19

Het kind is zwaargewond naar het UMC in Utrecht gebracht, maar verkeert niet in levensgevaar. Het paard heeft de klap niet overleefd.


ik zeg ook niet dat ze alleen een schaafwondje heeft, maar had ook zeker anders kunnen lopen. Ze had ook vechtend voor der leven in het ziekenhuis kunnen liggen. Ze is inderdaad wel zwaar gewond maar toch.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:20

Aah, waarom gebeuren zulke dingen nou ?! echt vreselijk,

zou het nooit willen meemaken, en nu zie je maar weer, hoe voorzichtig je moet zijn !
't is denk wel een schok voor de chauffeur geweest, maakt niet uit wiens schuld t was, zoiets vergeet je niet zo snel!

Hoop dat t meisje er snel bovenop komt !