Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 23:23

Nieuwsredactie


Anky van Grunsven tweede met Salinero

Zojuist is in Wellington, Florida (USA) de Grand Prix wedstrijd van de World Dressage Masters verreden. De Word Dressage Masters is een vrij exclusieve wedstrijd waarbij ook het prijzengeld vrij hoog is, het totale prijzengeld bedraagt 100.000 euro. Veel Olympische ruiters waren op uitnodiging afgereisd naar Wellington. Onder andere Isabel Werth met Satchmo 78 (v. Sao Paolo) en Steffen Peters met Ravel (v. Contango) kwamen aan start. Voor Nederland waren Anky van Grunsven, Christa Laarakkers en Aat van Essen uitgenodigd.

Gisteren was de veterinaire keuring, waarbij alle paarden gezond zijn bevonden. Om 13.00 uur lokale tijd begon de Grand Prix. Er is ongeveer vijf uur tijd verschil waardoor de laatste ruiter een klein half uur geleden is gestart. Het was een weerzien van Olympische deelnemers en zij waren dus ook sterk aan elkaar gewaagd. Ulla Salzgeber met Wakana (v. Wolkentanz II) beet het spits af en zette een score neer van 69,362 procent. Dit was met een uiteindelijk vijfde plaats niet goed genoeg. Isabell Werth die met Satchmo weer terug van weggeweest lijkt te zijn, ging er al snel overheen met 72,553 procent. Steffen Peters was de drie-na-laatste-starter en zette op eigen bodem een zeer sterke score neer van 76,851 procent. Anky van Grunsven met Salinero (v. Salieri) kwamen direct daarna in de ring, maar kon Peters met Ravel niet evenaren. Van Grunsven moest genoegen nemen met de tweede plaats met een score van 74,638 procent. Isabell Werth eindigde uiteindelijk op plaats drie. Christa Laarakkers met Ovation (v. Cabochon) werd gedeeld zesde. Evenals de Duitse Anja Ploenske met Le Mont d’Or (v. Landjuwel Gold) kreeg ze 68,17 procent. Aat van Essen kwam met Premier (v. Jazz) niet verder dan de veertiende plek. De combinatie kreeg 64,17 procent.

Anky liet in een reactie weten dat ze erg blij was met Salinero: "Er zijn nog een paar dingen die wellicht beter kunnen, maar ik ben tevreden met deze proef. We hebben hier wel de focus op onze proef, maar het is voor ons ook een soort vakantie, de kinderen zijn met ons mee en het weer is goed. Natuurlijk willen we goed presteren in de competitie, maar de atmosfeer is heel relaxed. We zouden nog wel twee weekeinden willen blijven!"

Steffen Peters: "Dit was waarschijnlijk een van mijn beste wedstrijden met Ravel. Hij voelde heel soepel aan en meer energiek dan in Aken. Het is een goed begin van ons seizoen."
Peters heeft voor de kur een paar aanpassingen gedaan zodat hij de moeilijkheidsgraad wat hoger in kan stellen. "Als hij zaterdag vlak voor de kur nog zo goed loopt, dan ga ik er voor, maar we zullen wel zien."
Hij gaf aan dat, hoewel hij de Wereldbekerfinale in Den Bosch overslaat, hij waarschijnlijk wel van de partij is tijdens het grote CHIO Aken in juli.

Isabell Werth: "Het is grappig. Ik heb al zoveel wedstrijden gereden, maar nadat ik een pauze van acht maanden inlaste door zwangerschap en geboorte van mijn zoon Frederick, moet ik de kleine dingetjes weer opnieuw afstellen. We gaan er hard aan werken om de kleine details weer perfect te krijgen. Ik ben erg blij met hoe Satchmo zich hier heeft gedragen. Het was een lange reis, het weer is hier heel anders dan in Duitsland en de arena is gigantisch, maar hij bleef zich goed concentreren."

De beste acht mogen door naar de Exquis Grand Prix Kür op Muziek op zaterdagavond, de andere acht starten zaterdagmiddag in de Moorland Grand Prix Special. In de Kür op Muziek bedraagt het prijzengeld 60.000 euro. In de Special is daar precies de helft van te winnen.

Verwant artikel
[ON] Voorbereidingen voor vertrek naar World Dressage Masters
[ON] Nederlandse paarden op weg naar Dressage Masters tournooi
[VN] Wellington: Alle paarden door veterinaire keuring

Klavertje6
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:03


RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:08

Ze gaan goed die twee, Steffen Peters en Ravel. Vind het erg leuk om te lezen, ze waren mijn favorieten bij de OS :D

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:24

Zo Netjes van Anky zeg!
Die zijn weer opweg naar die 76 en hoger :D.
Steffen zoals altijd ook netjes,
Isabell Werth en Satchmo vind ik wel tegenvallen, maar moeten dus ook weer in het ritme komen. Ben benieuwd hoe dat gaat in de kur!

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:54

Top top top! :D
Zijn er ook filmpjes te zien?

Klavertje6
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:46


vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:57

Zo he! Die Anky is me toch anders gaan rijden. Ze heeft de hele proef haar been eraan en Salinero staat volgens mij als gevolg daarvan wel stil bij het halthouden. Ook is hij veel minder huppelig in de passage. Echt goed man!! ;)

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wellington: Steffen Peters en Ravel winnen de Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:32

Ziet er echt heel erg goed uit!

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:42