Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:05

De mongol derby :') Sorry, teveel new kids gekeken ofzo :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:06

Hoe kom je er op en waar haal je een inschrijving vandaan als je niet eens van het bestaan af weet....????
Ben erg benieuwd hoe zo iemand er aan komt. :D

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:14

Zooooo wat een uitdaging zeg! Klinkt echt heel spannend! Lijkt me echt heel erg tof!

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:48

Ik heb hier eens een documentaire over gezien. En ik wil nu niet meteen het woord dierenmishandeling in de mond nemen, maar dat alles peis en vree is en dat de pony's totaal niet afzien dat is heel naïef om te denken. Natuurlijk de toppers die deze Derby iedere keer meerijden hebben een uitstekende conditie en zijn staalhard. Deze pony's lopen de derby meestal in goede toestand uit. Maar daarnaast zijn er heel veel (quasi-) amateurs bij en die pony's hebben het toch moeilijker. Ik herinner me nog een beeld waar vier pony's langs elkaar slenteren (al struikelend en vallend) en zo over de meet komen. En de laatste beelden herinner ik me ook nog, een tractor die na afloop het einde van het parcours doorrijdt en overal de kadavers gaat ophalen en in een vrachtwagen kiepert. Ruiters staan erbij te janken als kleine kinderen en de hele familie is in rouw, maar tussen 1 en 2 hebben die dieren wel een pijnlijke en langzame dood gehad.

Ik spreek nu wel over een paar jaar geleden dus ik weet niet in hoeverre de regels veranderd zijn. Ik vind het echt heel prachtig om te zien en die paarden zijn alles voor die mensen, maar toch kan ik mezelf niet ontdoen van een minder leuke bijsmaak.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:55

Ha allemaal,

Ik zie nu pas jullie reacties op he nieuwsbericht. Dank voor alle succeswensen! Er is inderdaad nogal wat te doen om diervriendelijkheid, maar ik kan jullie verzekeren dat de organisatie er echt alles aan doet om de race goed en veilig te laten verlopen. Dierenartsen op de wisselposten, hartslagchecks, drinkpunten in GPS, time penalties als je je paard teveel belast, pre-training van Engelse endurance ruiter, strenge selectie van deelnemers en paarden, etc. Het is vooral een uitdaging voor de ruiters, niet zozeer voor de paarden. De race die jij noemt, Gini, is niet de Mongol Derby maar de jaarlijkse race die de Mongolen zelf organiseren (met kinderen als jockeys, zonder zadel). Minder controle, minder voorzichtige ruiters.. niet te vergelijken dus. Op mijn blog staat overigens ook een stukje over dierenwelzijn, plus links naar publicaties hierover van The Adventurists, de organisatoren van de Derby. http://frederiquegoesmongolderby.blogspot.com

Mail me gerust met vragen & opmerkingen & tips!

Groet, Frederique

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Nederlandse geselecteerd voor's werelds zwaarste paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:57