Houtzager vijfde in GCT wedstrijd van Lausanne

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Houtzager vijfde in GCT wedstrijd van Lausanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:42

http://www.knhs.nl


Van de drie Nederlandse deelnemers, die allen met rouwband reden ter nagedachtenis aan de eerder deze week overleden bondscoach Sven Harmsen, drong alleen Marc Houtzager met Sterrehof's Tamino samen met vijf andere combinaties door tot de barrage. In die barrage moest Houtzager als eerste van start en noteerde een springfout op de allerlaatste hindernis. De overwinning ging naar een ontketende Amerikaanse Laura Kraut met de schimmel Cedric, die de ook niet langzaam rijdende Zweed Rolf-Göran Bengtsson met Casall La Silla op bijna twee seconden achterstand zette.

In de ogen van Marc Houtzager stond er in Lausanne een dikke proef. "De eerste manche was zonder meer zwaar, maar toch wisten 17 combinaties foutloos te blijven waaronder Harrie Smolders met Regina Z en ik. In de tweede manche werden de hindernissen niet alleen erg hoog, maar ook erg breed. Smolders noteerde daarin een fout en werd uiteindelijk zevende. Ik bleef foutloos. Tamino sprong werkelijk weergaloos en ik ben zeer tevreden", aldus Houtzager. In de beslissingen brengende barrage moest Marc als eerste van start. "Als je als eerste moet starten wil je een goede tijd neerzetten. We bleven tot de één na laatste hindernis foutloos. Daarna kwam een lange lijn naar de laatste, een oxer. In die lijn maakte Tamino een struikelpasje, waardoor we net niet passend bij de laatste hindernis kwamen. Tamino raakte met de achterbenen net de voorste paal, die prompt viel. Jammer, maar ik ben zeer tevreden over het presteren van Tamino".Marc Houtzager eindigde als vijfde en Smolders als zevende.

De derde Nederlander die in Lausanne van start ging was Gerco Schröder, met Eurocommerce London. "We kregen twee fouten in de eerste manche pal achter elkaar en wel op de hindernissen vijf en zes. De oorzaak daarvan is dat we de laatste weken weinig gesprongen hebben en het ritme nog ontbreekt", vertelde Gerco.



Meer info zie: http://www.lausannehorseshow.com

Uitslag Global Champions Tour (1.60m) (za):

1) Laura Kraut (USA) - Cedric (Chambertin x Carolus I) - 0 / 0 / 0 - 42.53
2) Rolf-Göran Bengtsson (Zwe) - Casall la Silla (Caretino x Lavall I) - 0 / 0 / 0 - 45.37
3) Edwina Tops-Alexander (Aus) - Cevo Itot du Château (Le Tot de Semilly x Galoubet A) - 0 / 0 - 4 / 44.21
5) Marc Houtzager (Rouveen) - Sterrehof's Tamino (Numero Uno x Farmer) - 0 / 0 - 4 - 46.53
7) Harrie Smolders (Hooge Mierde) - Regina Z (Rex Z x Savoy Hanover) - 0 / 4
36) Gerco Schröder (Tubbergen) - Eurocommerde London (Nabab de Reve x Chin Chin) - 9

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Houtzager vijfde in GCT wedstrijd van Lausanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:37

wat leuk :D ik heb hem zien rijden, hij reed erg goed ja in een moeilijk parcours!