Tim Lips wint KNHS titel CIC2* in Varsseveld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Tim Lips wint KNHS titel CIC2* in Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 22:18

http://www.knhs.nl


Onder schitterende weersomstandigheden en een enorme publieke belangstelling werd in Varsseveld het KNHS kampioenschap CIC2* eventing verreden binnen de kaders van een internationale wedstrijd. Tim Lips nam met Concrex Akarlos de leiding na de dressuur in handen, om deze niet meer af te staan. Vera Grevelink werd met Udiana tweede, voor Chantal Megchelenbrink met What Ever.

In de uitslag van de 2* wedstrijd nam Alice Naber-Lozeman met Peter Parker de derde plek in en met Coral Estate Mitok de achtste, maar zij stond niet op het podium, omdat zij met deze paarden al op drie sterren niveau heeft gepresteerd.

"Met Akarlos won ik hier in Varsseveld vorig jaar de één ster CIC en nu de twee ster en daarmee het KNHS kampioenschap. Het mag logisch zijn dat ik daarmee zeer in mijn nopjes ben!", aldus Tim Lips, voor wie deze wedstrijd met Akarlos pas de tweede wedstrijd was op dit niveau. "Dit is een heel goed paard. De vader is Corland en de moeder is ook de moeder van mijn topper Concrex Oncarlos. Het grote verschil tussen beiden is dat Oncarlos nog wel eens iets heetgebakerd wil zijn, terwijl Akarlos heel koel is. Ik ben blij de beschikking te hebben over een jong talent als deze, want een talent is het! In Helvoirt stond ik na de dressuur en het springen ook eerste, maar omdat ik voordat ik met dit paard in de cross van start ging met mijn andere paard ten val kwam, kwam ik niet meer aan het rijden van de cross toe met Akarlos. Voor ons is de volgende wedstrijd het wereldkampioenschap jonge eventing paarden in het Franse Le Lion d'Angers", aldus Lips, die met Keyflow van start wil gaan in Boekelo, waar het NK senioren wordt verreden.

Vera Grevelink eindigde met de elfjarige Udiana (Hamlet x Roemer) als tweede. "Mijn paard heeft als groot voordeel dat hij direct na de landing enorm kan accelereren. Hij ziet als het ware de ruimte waar hij heen moet. Ik had misschien binnen de tijd kunnen rijden als hij zich op hindernissen twee en drie niet iets had oversprongen. Daarom heb ik toen hem iets meer tijd gegeven om tot rust te komen en dat pakte prima uit. Bij de finish bleek ik vier seconden te langzaam en slechts twee combinaties wisten binnen de tijd te blijven. Dat hebben we dus goed gedaan", aldus Grevelink, die de cross dit jaar duidelijk pittiger vond dan vorig jaar.

Chantal Megchelenbrink eindigde als derde in dit KNHS kampioenschap. "Het is inderdaad een tijdje stil geweest rond mijn persoon, maar dat kwam door pech en het probleem om de goede paarden te vinden", vertelde Chantal. What Ever (v. Riverman) is een negenjarige merrie die startgerechtigd is in de klasse Z dressuur en Z springen. "Voor mij een fijn paard voor de toekomst", vertelde Chantal, die de cross pittig had gevonden. "Er zaten best hindernissen in waardoor deze wedstrijd als een echte twee sterren wedstrijd mag worden gezien. De twee hagen iets schuin achter elkaar waren best lastig, maar ik ben ook daar net als overal rechtdoor gegaan en heb daarmee de kortste weg genomen. Ik heb niet extreem hard gereden, want voor ik van start ging wist ik al dat Tim Lips niet meer was in te halen. Voor mij en mijn paard is dit de laatste wedstrijd van het seizoen en dat hebben we op deze wijze op een fijne manier afgesloten".

In de twee sterren wedstrijd ging de zege naar Tim Lips met Concrex Akarlos, voor de Belgische Karin Donckers met Fletcha van 't Verahof, terwijl Alice Naber-Lozeman met Peter Parker derde werd. De Zwitserse Eveline Bodenmüller legde beslag op plaats vier en vijf.

Naast de twee sterren wedstrijd stond en ook een CIC1* op het programma en daarin zegevierde Rabo Talent van het Jaar Elaine Pen met Starlight's Rondeel. "Het is een echte pony met een stokmaat van 1.49 m. en met hem heb ik ook deelgenomen aan het EK pony's en het EK junioren. Maar hij springt alles en je zou hem mijn speeltje kunnen noemen. Hij is 14 jaar jong en topfit. Het is denk ik best bekend dat hij te koop staat, maar zo lang hij er nog is kan ik hem lekker starten en hij heeft er nog steeds plezier in", aldus Elaine Pen, die net als Tim Lips niets aan haar dressuurscore hoefde toe te voegen gedurende het wedstrijdverloop. De Duitse Julia Mestern, die reeds twee maal de military van Boekelo winnend wist af te sluiten, werd tweede, voor de Hongaar Csaba Sarkozi.

Meer info zie: http://www.hippischfestijn.nl

Uitslag KNHS Kampioenschap CIC2*:

1) Tim Lips (Made) - Concrex Akarlos (Corland x Oldenburg)) - 47.90
2) Vera Grevelink (Asten) - Udiana (Haarlem x Roemer) - 71.70
3) Chantal Megchelenbrink (Brandwijk) - What Ever (v. Riverman) - 75.70

Uitslag CIC2*:

1) Tim Lips (Made) - Akarlos - 47.90
2) Karin Donckers (Bel) - Fletcha van 't Verahof - 49.70
3) Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) - Peter Parker - 55.60
8) Alice Naber-Lozeman - Coral Estate Miltok - 60.40
18) Vera Grevelink (Asten) - Udiana - 71.70
19) Althea Bleekman (Devon Eng.) - Ziomf - 74.80
20) Chantal Megchelenbrink (Brandwijk) - What Ever - 75.70

Uitslag CIC1*:

1) Elaine Pen (Voorschoten) - Starlight's Rondeel - 39.40
2) Julia Mestern (Dui) - Feenzauber Iwest - 41.90
3) Csaba Sarkozi (Hon) - Charly Brown - 45.90

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Tim Lips wint KNHS titel CIC2* in Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:30

Super goed!! Gefeliciteerd tim!!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:15

goed hoor en dat na een ernstige val, gefeliciteerd!

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Tim Lips wint KNHS titel CIC2* in Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:12

Jaa, super goed van Chantal!

MarliesV

Berichten: 15253
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:56

+:)+