Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:11

Huertecilla schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk niet dat dit de juiste plek is voor een discussie over wel of geen slechte omheining.




Het geeft geen pas om te speculeren over van wie de paarden zijn en of déze paarden wel/niet achter een deugdelijk hek stonden.

Het is een NIEUWSbericht over wat zomaar een gevolg kan zijn van op de weg loslopende paarden.
Ik vind het de ideale plek om eens een kritisch geluid te ventileren over de manier waaorp de overgrote meerderheid van de paarden in NL op de wei staat.

Het is inmiddels mijn ervaring dat het simpeler is om je paard binnen de omheining te houden dan de mensen er buiten. En wat mensen buiten houdt zijn vaak net de middelen die je niet om een paardenwei wil hebben of wat vaak niet mag (veekerende heg bv) Zou mooi zijn als de oorzaak van het uitbreken bekend wordt, daar valt nl tenminste wat van te leren.

romygic
Berichten: 541
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:18

Sorry Hc maar als u de plek niet kent kunt u ook geen oordeel geven!! Ik weet inmiddels er iets meer van maar laat me er verder niet over uit! Maar een paard in paniek wil weg, denk dat ik je niks hoef te vertellen over vluchtgedrag? Het maakt me zo boos dat mensen zo makkelijk een oordeel geven! Deze mensen zijn super voor hun paarden en ze hebben niet voor niks een veiligheidscertificaat is 2 weken terug nog controle geweest dus alsjeblieft Hc breng niet van die domme praat op de wereld!!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:20

romygic schreef:
Sorry Hc maar als u de plek niet kent kunt u ook geen oordeel geven!! Ik weet inmiddels er iets meer van maar laat me er verder niet over uit! Maar een paard in paniek wil weg, denk dat ik je niks hoef te vertellen over vluchtgedrag? Het maakt me zo boos dat mensen zo makkelijk een oordeel geven! Deze mensen zijn super voor hun paarden en ze hebben niet voor niks een veiligheidscertificaat is 2 weken terug nog controle geweest dus alsjeblieft Hc breng niet van die domme praat op de wereld!!

Volgends HC bestaan Vluchtdieren niet meen ik me te herinneren :) ( ben het met je eens hoor romygic)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:29

O god, zie ik nou een kinderzitje op de achterbank... ;(

Verschrikkelijk, heb er geen woorden voor... wat een nachtmerrie moet dit voor de nabestaanden zijn.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:55

Oorzaak van dat de paarden de weg op zijn gerend is nu bekend..Ze hebben rond die tijd vuurwerk in de stad Coevorden afgestoken ivm 1 of ander feest..Daardoor zijn de paarden in paniek door de omheining gekomen..

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:10

In- en intriest!!....en dit alles door kl*te vuurwerk.
De dag dat ze die rotzooi verbieden zal mijn geen dag té vroeg zijn!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:13

Huertecilla schreef:
romygic schreef:
Ik ken de plek waar de paarden stonden en dat was prima in orde!!!!


Er is wél een dode. Laten we dus éven wachten met een conclusie.

Onze omheing van dikwandige staalpijp is niet relevant Quera in dit topic en staat al in andere topics uitgebreid beschreven inclusief fotos.


Dus een discussie over omheiningen vind je hier wel passen, maar jouw omheining is niet relevant :?
Ik heb trouwens eens een paard een geweldige salto zien maken over een buizenomheining.
Jolige kudde, gladde ondergrond, eentje ziet de omheining te laat door de paarden voor hem en glijdt door.
Probeert nog te springen, blijft met voorbenen haken, maakt een salto en landt vol op de rug.
Springt, nu wel in paniek, overeind en verdwijnt in de verte richting weg.
Het hek was overigens nog heel.

En weer ontopic: ik kan genieten van siervuurwerk en een rotje vind ik ook nog wel grappig.
Maar die enorme rotknallen en het opblazen van dingen van anderen vind ik zo onnodig.
En dan ook nog buiten Oud en Nieuw om, dan kun je er toch nauwelijks rekening mee houden?

Triest dat dit levens moest kosten.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:41

Persoonlijk vind ik de toon in sommige berichten niet echt fijn... Een omheining moet veilig zijn, voor iedereen. Toch is dat simpelweg niet mogelijk omdat een omheining die meegeeft bij een paard dat uitbreekt, voor weggebruiker e.d. gevaarlijk is, maar een hekwerk dat niet meegeeft kan enorme schade aan dieren toebrengen.
Vuurwerk is een absolute rede voor vluchtdieren om de benen te nemen, een hek is daar niet tegen opgewassen. Ik vind het heel erg dat er op deze manier ineens weer zo negatief naar het paarden houden gekeken wordt. Is het dan verstandiger om ze 24 uur p.d. binnen te houden? Om ze te ketenen? Hoe vaak doet een schrikdraad zijn werk wel goed... vergeet dat ook niet...

Ik hoop voor de nabestaanden dat ze begrijpen dat dit een diep triest ongeluk is geweest waar niemand wat aan kan veranderen helaas... Nogmaals sterkte

Antje_LA
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:56

Sterkte voor alle nabestaanden...

Getsie wat gebeurt dit ontzettend vaak de laatste tijd! Elke week is er wel een aanrijding met een paard te lezen op bijv. horses.nl!!

romygic
Berichten: 541
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: oosterhesselen

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:02

Wil toch nog ff melden dat het niet klopt dat er overal staat dat er 7 paarden los waren.. Was er maar 1 en ja dat paard is panisch voor vuurwerk.. De rest stond nog wel in de wei dus niet zoals gezegd word.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:45

Ik ken de mevrouw die is overlden, via mn werk heb ik haar een paar mnd geleden leren kennen , zij gad een cursus. en hoorde t vandaag....inderdaad had ze 2 jonge kinderen...Dat vertelde ze toen.....hele spontane leuke vrouw....triest als iemand zo uit t leven gerukt word.....heel verdrietig voor alle mensen die haar lief hadden, ik wil sterkte wensen!

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:19

romygic schreef:
Sorry Hc maar als u de plek niet kent kunt u ook geen oordeel geven!! Ik weet inmiddels er iets meer van maar laat me er verder niet over uit! Maar een paard in paniek wil weg, denk dat ik je niks hoef te vertellen over vluchtgedrag?

Nee, HC stelt dat paard in paniek een veilige plek wil en dat de ruiter/mens altijd die veilige plek moet zijn. Gevolg daarvan is ook geen paniek meer, want paard is altijd veilig bij de ruiter/mens. Maakt paard veilig voor zijn ruiter en het verkeer waar je als je buiten rijdt mee te maken hebt.

Nu is dat hier niet van toepassing omdat er geen mensen bij waren, maar waarom is dit paard niet bij de kudde gebleven? Alleen is veel gevaarlijker. Want ik begrijp dat er maar 1 paard losliep ipv de 7 van het nieuwsbericht?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:30

Uit paniek doet een paard soms rare dingen, het zal niet de eerste zijn die juist van huis of kudde wegrent ipv daar naar toe.
Blijkbaar was de paniek bij dit paard door het vuurwerk zo groot, dat dit verschrikkelijke ongeluk gebeurde.

Pfff 2 jonge kinderen die zonder moeder verder moeten :(:)

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:08

romygic schreef:
Wil toch nog ff melden dat het niet klopt dat er overal staat dat er 7 paarden los waren.. Was er maar 1 en ja dat paard is panisch voor vuurwerk.. De rest stond nog wel in de wei dus niet zoals gezegd word.


Ik had het idd ook al gemeld, maar sommige mensen die het verhaal niet kennen willen alleen geloven wat er geschreven wordt en niet het verhaal van bijna 1e hand..

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:51


sahibje
Berichten: 288
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Emmen

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:38

Ik weet van wie dat paard is. Die meid zit bij mij op de rijvereniging. Ze hadden de laatste al wat pech en nu dit ook nog. Paard stond daar te revalideren. Sneu dit. Sterkte aan de nabestaanden.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:59

djuno schreef:
In- en intriest!!....en dit alles door kl*te vuurwerk.
De dag dat ze die rotzooi verbieden zal mijn geen dag té vroeg zijn!



Helemaal mee eens! Tegenwoordig word bij ieder feestje vuurwerk afgestoken... -:(-

Zware boetes voor het afsteken van vuurwerk!!

whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:05

ik heb zowiezo al een hekel aan vuurwerk zeker als er dieren bij betrokken zijn,en dan bedoel ik alle dieren.vreselijk voor de nabestaanden,ik wens iedereen die erbij betrokken is heel erg veel sterkte toe.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:27

sigrid1182 schreef:
Ik ken de mevrouw die is overlden, via mn werk heb ik haar een paar mnd geleden leren kennen , zij gad een cursus. en hoorde t vandaag....inderdaad had ze 2 jonge kinderen...Dat vertelde ze toen.....hele spontane leuke vrouw....triest als iemand zo uit t leven gerukt word.....heel verdrietig voor alle mensen die haar lief hadden, ik wil sterkte wensen!



Even waar het eigenlijk om ging...
Het trieste verhaal dat een moeder van 2 kinderen uit het leven is gerukt....
Aangezien dit bericht beetje onder gesneeuwd staat tussen de andere reacties.

Nogmaals heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:41

romygic schreef:
Sorry Hc maar als u de plek niet kent kunt u ook geen oordeel geven!!


Dat doe ik daarom ook niet.


Er opvallend weer de agressie over deugdelijke omheining. Dat nota bene terwijl iedereen, blijkbaar schijnheilig, oh wat erg schrijft.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:45

Vandaag staat er een heel stuk in het Dagblad van het Noorden over het ongeluk. Het paard is geschrokken van vuurwerk dat werd afgestoken vlakbij een bruiloft.. Als een paard hier panisch voor is, kan de omheining nog zo goed zijn, maar dan helpt helemaal niks..

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:49

Is het heel gek als deze reactie mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet? Waarom noemt u de mensen die hier hun medeleven tonen schijnheilig als ik vragen mag?
Er zijn inderdaad een aantal mensen die het gelijk over de omheining hebben, maar zover ik het topic heb door gelezen was u daar zeker ook een van.

Ik neem aan dat de mensen die hier reageren dat doen uit serieuze belangstelling en dus ook oprecht menen dat dit ongeluk verschrikkelijk is en de nabestaanden veel sterkte wensen.
Dat doe ik in ieder geval wel... Moet er niet aan denken als dat iemand zou overkomen die ik ken, of als het mijn paard zou betreffen.
Y;(

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:57

Dus die groep van 7 die losgebroken is klopt niet? De eigenaar van de wei geeft aan dat alleen dit ene paard was losgebroken.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:59

My_Chimanga schreef:
Is het heel gek als deze reactie mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet? Waarom noemt u de mensen die hier hun medeleven tonen schijnheilig als ik vragen mag?
Er zijn inderdaad een aantal mensen die het gelijk over de omheining hebben, maar zover ik het topic heb door gelezen was u daar zeker ook een van.

Ik neem aan dat de mensen die hier reageren dat doen uit serieuze belangstelling en dus ook oprecht menen dat dit ongeluk verschrikkelijk is en de nabestaanden veel sterkte wensen.
Dat doe ik in ieder geval wel... Moet er niet aan denken als dat iemand zou overkomen die ik ken, of als het mijn paard zou betreffen.
Y;(



_/-\o_

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:00

Is inderdaad tegenstrijdig of er nu 1 of 7 zijn uitgebroken..Maar 1 was al teveel in dit geval..Tragisch genoeg en jammer dat er weer eentje is hier, die het allemaal zoveel beter te weten..