NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 19:14

www.ndr.nl


Van 26 t/m 29 september zal de Diergeneeskundige Studenten Kring haar 80-jarige bestaan uitgebreid vieren met diverse activiteiten. Op zaterdag zal op de Maliebaan een prachtig gratis toegankelijk evenement voor heel Utrecht en omgeving plaatsvinden.

In het hartje van Utrecht zal tijdens deze dag alles draaien om een eeuwenoude volkssport en traditie. “De Maliebaan zal haar door de eeuwen heen verloren functie als centrum van vertier weer voor één dag vervullen en leent haar prachtige lanen voor een officiële NDR-kortebaandraverij!” aldus Anne-Marie Sas, medeorganisator van de Maliebaandag. Deze draverij in Utrecht is uniek aangezien deze maar eens in vijf jaar, ter gelegenheid van het Lustrum van de Diergeneeskundige Studenten Kring, georganiseerd wordt. De Maliebaandag is vooral voor de inwoners van Utrecht en omstreken.

Naast een voorprogramma wat start om 11:00 uur met een ‘Dogs Agility Demo’ en de draverij, die vanaf 13:00 uur te bewonderen is, zal de Maliebaan tijdens deze dag een decor vormen voor allerlei andere bijzondere festiviteiten. Zo is er bij de diverse kraampjes die uitgestald zullen staan naast de hoofdrijbaan ook van alles te beleven. Hier zullen onder andere demonstraties en activiteiten van veterinaire verenigingen en andere organisaties te zien zijn. Iedereen is welkom op dit Utrechtse evenement, de toegang is gratis.

lelberse

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-06-12

Re: NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:15

Het is voor mij niet helemaal duidelijk waar het is. Is het op de uithof?
Wel heel erg leuk. Groetjezz

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:17

Nee, het is op de Malibaan. Dat staat ook in de tekst. ;)

Jammer dat ik niet kan komen kijken, ik moet helaas werken...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:12

Gaan ze over het asfalt dan?

Gizmo4ever
Berichten: 50
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:14

corine1981 schreef:
Gaan ze over het asfalt dan?


yup :j met kortebaan word er bijna altijd op asfalt gereden maar misschien hebben ze een zandlaag aangelegd

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:31

Okee. Gaaf, heb er helemaal niets over gehoord (ben nb buschauffeur in Utrecht). Lijkt me leuk om te zien maar ga het helaas ook niet redden, hoop wel dat er ergens een verslagje komt dan :)

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:10

Gizmo4ever schreef:
corine1981 schreef:
Gaan ze over het asfalt dan?


yup :j met kortebaan word er bijna altijd op asfalt gereden maar misschien hebben ze een zandlaag aangelegd


Er wordt met een kortebaan draverij ALTIJD een laag zand over een harde ondergrond gelegd. Het is namelijk de bedoeling dat de paarden heel blijven.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Re: NDR kortebaandraverij in hartje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:10

Inderdaad :) voordat daar weer speculaties over ontstaan haha er ligt gewoon zand op de baan :)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:31

Ik ben erbij! Als verjaardagscadeautje :) Morgen ben ik eindelijk oud genoeg om legaal te gokken xD
Er komt morgen een mooi veld aan de start. (http://kortebaandraverijen.nl/assets/Uploads/Kortebaan-Utrecht-29-september.txt)
Ik ga voor Josette Pools & Viva's Limburgia :) Als die eenmaal loopt, dan is er geen houden aan. Moet ie wel op de benen blijven, maar heb hem de laatste tijd eigenlijk niet zo vaak meer zien springen. Er zijn echter wel meer paarden die je in de gaten moet houden!

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:12

Wij gaan! Gaaf hoor, een kortebaan draverij in het centrum van zo'n grote stad.