'Enjoy the ride' voor een goed doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 09:05

knhs.nl/ bokt.nl


Na de eerdere culinaire variant wordt het bekende concept 'enjoy the ride' nu weer een rit voor het goede doel: Sta op tegen Kanker van de KWF.

Op zaterdag 6 en zondag 7 oktober worden er op maar liefst vijf locaties in Nederland Enjoy the Ride ritten georganiseerd voor KWF kankerbestrijding. Je kunt meedoen aan zo'n sponsorrit in De Mortel, Den Ham, Ermelo, Harich en Leende. Deelnemers kunnen zich onder andere laten sponsoren door vrienden en bekenden per gereden kilometer. De opbrengsten van deze sponsorinkomsten gaan volledig naar KWF Kankerbestrijding.

Sta op tegen kanker
Iedereen kent helaas wel iemand in zijn naaste omgeving met kanker. Eén op de drie mensen in Nederland krijgt in zijn of haar leven de diagnose kanker. Het aantal kankerpatiënten zal blijven stijgen tot 40% meer kankergevallen in 2020. Onderzoek helpt om de droom te realiseren van minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten.
Met Sta op tegen kanker nodigt KWF Kankerbestrijding Nederland uit om in actie te komen. Iedereen kan zich op zijn eigen unieke manier inzetten in de strijd tegen kanker. Bijvoorbeeld door te collecteren, donateur te worden of een sponsorloop te organiseren.

Zaterdag 6 oktober start de Enjoy the Ride bij Manege de Molenberg in Leende.
`Wat is er mooier dan vanaf een paardenrug te genieten van het schitterende Leenderbos en tegelijkertijd het goede doel te steunen?’ aldus de organisatie van deze actie. Deelnemers kunnen kiezen voor twee routes, één van 15 kilometer en één van 25 kilometer.

Op zondag 7 oktober kun je vanaf het KNHS-centrum in Ermelo, Manege Het Zwarte Water in De Mortel (NB), Manege de Hazelhorst in Den Ham (Ov) en Manege Gaasterland in Harich (Fr.) rijden voor het goede doel.


KWF Kankerbestrijding zet zich in op het gebied van wetenschappelijk onderzoek, voorlichting, patiëntenondersteuning en fondsenwerving. Tachtig procent van het budget gaat naar wetenschappelijk kankeronderzoek. Door onderzoek verbeteren de vooruitzichten van de patiënt met kanker.

Meer informatie over deze actie is te vinden op http://www.staoptegenkanker.nl, http://www.enjoytheride.nl en http://www.rscdemolenberg.nl.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-09-12 10:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel verbeterd

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:19

Beetje vreemd bericht!

Vorig jaar waren er al verschillende ETR ritten waar er gesponserd werd voor borstkanker dus dat is niet nieuw.
Dit jaar is er ook weer een rit in Haelen(limburg) op 7 oktober en was vorig jaar de sponsering voor borstkanker, dit jaar sponser je een menkar voor de Pia Hoeve in Heel.

Maar laat zoveel mogelijk mensen meerijden, welk doel er ook gesteund wordt :j

anjaenrene

Berichten: 536
Geregistreerd: 28-11-08

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:23

Wij doen met zijn drieën mee in ermelo. Ben 4 september mijn moeder verloren. Deze rit wordt heel dubbel. Hoop dat er mega veel sponsor geld binnen komt!!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:45

Jammer dat ik het niet eerder wist, anders wilde ik graag mee doen, maar 15 km met een ongetraind paard rijden is misschien iets teveel van het goede!
Volgend jaar dan maar! Ik hoop dat er veel ruiters mee zullen rijden & er veel geld ingezameld word! :j

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:06

Mooi initiatief . Zou best de 15 km willen rijden . Maar geen vervoer om in Leende te komen ..

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:35

als het niet in de collecteweek van de brandwondenstichting geweest was, die de 7e begint, had ik graag meegedaan

Tamara_Macy

Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:40

Ich bin dabei! Heb er zin in. Flink wat sponsors gevonden ook :-) Heb ook mijn moeder verloren en mijn oom het jaar daarvoor. Een vriendin met borstkanker gaat haar laatste chemo's doen :( Dus voor hun en voor de dappere strijders van mij en van jullie en ik hoop dat er zo snel mogenlijk iets wordt gevonden tegen die sluip moordenaar! Liefs Ta

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:17

Vind deze ritten altijd een heel mooi iniatief!
Mijn paard is op het moment nog niet oud genoeg, maar als het zover is dan zullen we er zeker een keer bij zijn! :j

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:20

Ik vraag me af: is 15 km echt veel met een ongetraind paard?
De kilometers die je in een rijles maakt zijn er vast ook een heleboel.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:24

15km is totaal niet ver en zeker te doen met een ongetraind paard, dit is een ETR dus je mag er zo lang over doen als je wilt en er zijn geen DA keuringen.

ik zou zeggen: gewoon doen :j

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:26

Waar en hoe kun je je opgeven en hoe gaat het mbt informatie voor eventuele sponsers?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:26

15 km kun je prima doen met een gemiddeld getraind paard
een paard gaat gemiddeld 10 tot 12 km per uur als je steeds afwisseld van stap/draf en galop
dus iemand die in de les fanatiek oefent rijdt al deze km

er zit halverwege altijd een stop dus het is eigenlijk 2 x 7 a 8 km

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:26

Lijkt me erg leuk om te doen maar helaas, alleen shetlanders in bezit :)

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:29

Ik ben er ook bij! Vorig jaar samen met een aantal andere bokkers het idee opgezet en daarna aan de ETR doorgegeven, maar helaas niet mee kunnen rijden toen.. Nu wel, de 15 km in Den Ham! :)

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:31

Marleenloveu schreef:
Lijkt me erg leuk om te doen maar helaas, alleen shetlanders in bezit :)


Karretje erachter en gaan met die banaan, of mag/kan dat niet? :o

Binq
Berichten: 180
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:31

Spatter rijd je mee??

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:38

ja, dat is wel de bedoeling, of in Leende of in Haelen of allebei :P

molenberg
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:39

Hoi allemaal, de rit van 15 km in Leende is goed te doen, fijne paden en 2x stopmogelijkheid. Voor de mensen zonder eigen paard, of te jong, of te klein:), er zijn bij ons ook eventueel paarden te huur, voor meer info kun je mij mailen of pb-en!

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:40

En als je nou nog nooit zo'n tocht(je) hebt gedaan, ook gewoon ged te doen?

Titineee

Berichten: 497
Geregistreerd: 17-02-12
Woonplaats: Lelystad

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:50

Helaas te laat voor de inschrijvingen in Ermelo, dus nu meteen maar inschrijven voor de rit in Gaasterland.
Vorig jaar wel in Ermelo gereden voor Pink Ribbon en dat was echt een hele geslaagde rit!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:51

ja hoor :j
het is hetzelfde als een mooie buitenrit
je neemt je eigen tempo dus al stap jij 3 uur, dan ben je ook rond

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: 'Enjoy the ride' voor een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:22

Ik doe mee in Den Ham 15 km :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:10

Marleenloveu schreef:
Ik vraag me af: is 15 km echt veel met een ongetraind paard?
De kilometers die je in een rijles maakt zijn er vast ook een heleboel.


Wat is ongetraind?. Je hoeft geen lange afstand ruiter te zijn om dit te kunnen rijden.

Als je een uur in de bak rijdt met instappen en uitstappen zit je al aan flinke KMs zonder dat je het weet. Ik reed de eerste keer gelijk 26 km en deed het fluitend. Hij genoot en ik ook.

Dus op naar Ermelo as zondag. Ik rij hem voor de moeder van een vriendin en mijn moeder die overleed aan kanker. Ze wordt nog zo gemist iedere dag.

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:45

Prisca schreef:
Marleenloveu schreef:
Ik vraag me af: is 15 km echt veel met een ongetraind paard?
De kilometers die je in een rijles maakt zijn er vast ook een heleboel.


Wat is ongetraind?. Je hoeft geen lange afstand ruiter te zijn om dit te kunnen rijden.

Als je een uur in de bak rijdt met instappen en uitstappen zit je al aan flinke KMs zonder dat je het weet. Ik reed de eerste keer gelijk 26 km en deed het fluitend. Hij genoot en ik ook.

Dus op naar Ermelo as zondag. Ik rij hem voor de moeder van een vriendin en mijn moeder die overleed aan kanker. Ze wordt nog zo gemist iedere dag.



Ik zag Joscaa's bericht met dat het voor een 'ongetraind' paard misschien wat veel zou zijn en ik vroeg me af of dat wel echt waar zou zijn.
Zoals je zelf ook al vermeld maak je in een gewone les ook al aardig wat kilometertjes :)

molenberg
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:39

Nog mensen die willen inschrijven voor de rit in Leende?
Dit kan tot a.s. vrijdag 14.00!
We hebben een mooie route uitgezet en volgens de weersverwachtingen gaat het zonnetje ook nog zijn best doen, dus wij hebben er zin in!