Brecht Bille wint met Hunter's Scendix Sires of the World

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Brecht Bille wint met Hunter's Scendix Sires of the World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:52

www.zangersheide.com


53 combinaties gingen van start in de FEI Sires of the World en uiteindelijk bleven er zeven foutloos in de basisomloop. Gerben Morsink en zijn zelf gefokte Carthino Z, die als zevenjarige zilver haalde op het WK, reden een mooi foutloze barrage. Gerben : "Ik reed niet voluit want voor mij was er nog geen enkel foutloze in de barrage, daarom wou ik zeker het laatste risico niet nemen. Ik ben echter erg tevreden met mijn prestatie." Met een foutloze barrage in 48,02 werd hij met de vosse Zangersheide hengst Carthago Z x Amor mooi derde.

De Zweedse Linn Zakariasson bleef met Call me number one, een Westfaler van Carthago Z x Landadel, foutloos in 46,76 en dat was goed voor een tweede plaats. Linn : "Mijn hengst is pas acht dus ik heb gewoon vlot doorgereden, als hij nog wat meer ervaring heeft kan hij beslist sneller. maar ik ben super blij met mijn rit, dit is tot nu toe het belangrijkste resultaat dat wij behaalden sinds ik hem 1,5 jaar geleden onder het zadel kreeg."

Brecht Bille en Hunter's Scendix, de winnende combinatie van vorig jaar, deden maar liefst bijna 3 seconden van de nummer twee af. Met een foutloze rit in 43,83 sec. won Brecht na de Warm Up van gisteren ook de Sires zelf met de Hannoveraan van Stakkato x Dinar. Brecht : "Vorig jaar vertrok Hunter's Scendix na zijn overwinning naar Eric Lamaze. Eric behaalde met hem goeie resultaten maar uiteindelijk was hij voor hem toch net niet wat hij zocht en in overleg met de eigenaar werd de hengst terug aan mij toevertrouwd. Ik rijd hem nu twee maanden en was vorige week al vijfde in de Grote Prijs van Jardy dus ik had wel vertrouwen om hier van start te gaan. Deze overwinning is voor mij dan ook heel speciaal."

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Brecht Bille wint met Hunter's Scendix Sires of the World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:04

2 jaar op rij! Well done!!!
Dit is wat we wouden zien!

Proficiat!