Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:13

http://www.horses.nl


Na zeven jaar ziet internationaal dressuurruiter Peter Spahn zich per 1 januari 2013 genoodzaakt te stoppen met het project Fryso Huys.

Dit project is erop gericht het Friese paard naar de wereldtop in de dressuur te brengen. Er liggen meerdere motieven ten grondslag aan zijn beslissing: vooral onvoldoende financiële middelen alsook onvoldoende aanbod van paarden.

Lees hier verder.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:30

dat vind ik echt heel zonde, was heel gaaf geweest als ie dat kon gaan waarmaken en ik denk met financiele steun dat het hem zeker was gelukt!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:32

jammer voor Peter Spahn. hopelijk vindt hij ergens anders een nieuw project

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:18

Hij heeft natuurlijk al het nodige bereikt, door mee te doen aan de wereldbekers kur op muziek en goede prestaties neer te zetten in de Grand Prix. Jammer dat Fryso Huys stopt, maar dat is natuurlijk niet het einde van de prestaties van Peter en Anders, dus ik ben ervan overtuigd dat we nog veel van hen gaan horen nu er weer een duidelijk stijgende lijn zit in hun prestaties met bijna 70 % in de kür op de laatste wedstrijd!

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:22

Ook ik denk dat we nog wel veel van hen te horen krijgen. Vind het wel jammer, maar kan zijn besluit wel begrijpen. Ben zeer benieuwd naar waar hij nu heen gaat. En hoe hij het nu verder gaat doen.

xLauLaUx

Berichten: 885
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:26

Bah, dat is echt geen leuk nieuws nee! Het is nu niet zo dat ik Peter en Anders continue opvolgde, maar Anders is toch de grote broer van mijn merrie dus het is echt leuk om die namen te zien verschijnen. Super dat ze toch nog doorgaan, maar helemaal hetzelfde vind ik het niet. Jammer, maar het is nou eenmaal niet anders ;)

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:18

financiele steun en resultaten hebben volgens mij wel met elkaar te maken...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:30

Verklaar je nader?

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:01

simpel, als de resultaten goed genoeg zijn dan komt financiele steun vanzelf. Ik weet niet hoe deze constructie in elkaar stak maar schijnbaar ziet niemand er meer brood in. Heb ze ook niet echt gezien in de uitslagen afgelopen jaar.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:45

Heb nog nooit geweten dat financiële steun "vanzelf" komt Michael1104.....

De conclusie dat "niemand er meer brood in ziet" is eentje die wel heel gemakkelijk door jou getrokken wordt, zeker als je daarna zelf zegt dat je niet eens weet hoe de constructie in elkaar stak. Beetje vreemd dat je een oordeel meent te moeten vellen zonder van feiten op de hoogte te zijn.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:30

schijnbaar zien niet genoeg mensen er wat in, dat 'ze' ermee doorgaan. Als ie naar de Spelen geweest was, dan was de situatie waarschijnlijk anders geweest omdat je dan voor geldschieters een stuk interessanter bent. Daar hoef je de exacte situatie niet voor te kennen hoor.

er wordt in het stukje zelf gezegd dat de doel niet gelukt is, zo moeilijk is dat toch niet?

Er zijn nog genoeg ruiters die ondanks 'crisis' paarden krijgen van sponsoren, maar die rijden wel steeds op de grote wedstrijden.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:40

Het beoogde doel is gedeeltelijk gelukt, Peter heeft verschillende internationale wedstrijden goed gepresteerd. Of het anders was geweest als hij naar de Spelen gegaan was is iets wat jij ook niet weet, dus dat is ook maar een veronderstelling van jouw kant.
Ik denk persoonlijk dat dat niet veel had uitgemaakt gezien de omstandigheden.

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Peter Spahn stopt met dressuurproject Fryso Huys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:13