Paard verdronken in Eefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Paard verdronken in Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:06

Jeetje hier 2 km vandaan. Sterkte voor de betroknnene!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:13

eilleen333 schreef:
Iets dat smelt bij contact met zoveel water zodat je paard direct los is van de wagen zou al veel levens kunnen redden denk ik.

Hoe had je je dát voorgesteld. Ik kan me geen materiaal voorstellen dat dergelijke eigenschappen heeft; sterk genoeg voor deze toepassing en dan snel genoeg smelten in contact met water. En dan moet je zoiets nog ten alle tijden kurkdroog houden (mennen in de regen dus sowieso onmogelijk).

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Paard verdronken in Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:21

Dit is precies de manier waarop ik mijn pony verloren ben. Verschrikkelijk :(

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:54

wow heftig! sterkte voor de betrokkenen!

zou erg mooi zijn als er iets ontworpen zou worden wat idd bij water kan losschieten.
hoe..is dan aan ontwerpers ;) Denk aan sensoren waarbij volledig watercontact schanieren losschieten ofzoiets
Bah nachtmerrie is dit
Laatst bijgewerkt door kissmeB op 13-10-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:06

kissmeB schreef:
wow heftig! sterkte voor de betrokkenen!

zou erg mooi zijn als er iets ontworpen zou worden wat idd bij water kan losschieten.
hoe..is dan aan ontwerpers ;) Denk aan sensoren waarbij volledig watercontact schanieren losschieten ofzoiets
Bah nachtmerrie is dit


Rij je door de waterbak in de marathon...
Ben je ineens je paard kwijt... Omdat het mechanisme in werking treedt...
Wordt denik ik best lastige uitdaging en een knop waar je op kan trappen of iets waar je aan kan trekken?
Vaak wordt je me omslaan oid van de bok gekatapulteerd, dus krijg je de kans nog steeds niet om die te bedienen.

Bij mij zou het 1 splitpen zijn en een ijzeren staafje, daar kan je best iets aan maken, maar als er een spartelend paard aan hangt,
krijg je die ijzeren staaf niet tussen wagen en lamoen uit getrokken, weet ik nu al.

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Re: Paard verdronken in Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:08

owja haha dat is waar ook een waterbak..misschien sensoren met 2 standjes? aan/uit

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard verdronken in Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:11

ik heb daar vroeger ook veel gereden. Ook wel met kar geloof ik.. wat vreselijk zeg!!
Ik zit ook te denken, maar poeh een "waterdicht" systeem zie ik nog niet echt voor mij. Eigenlijk zou je dan aan alle panieksluitingen (denkend aan een 2span waarbij het per paard gaat om 3 sluitingen) automatisch moeten zijn. Maar we weten ook, dat automatisch en water ook niet samengaan.. dus ja...

Veel sterkte voor de betrokkenen!

BlixtsnabbBS

Berichten: 110
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:14

Arme Draver. De eigenaar/rijder is de broer van de vriendin van mijn moeder. Sterkte gewenst voor alle betrokkenen :(:)