Grand Prix paard Potifar met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Grand Prix paard Potifar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:32

www.eurodressage.com / http://www.bokt.nl


De Australische Lyndal Oatley heeft besloten om de vijftienjarige KWPN’er Potifar (Jazz x Pion) met pensioen te laten gaan. De vosruin lijdt aan de Ziekte van Cushing. Oatley: “Sinds Stadl Paura merkte ik dat het met Potifar niet goed ging. Soms ging hij fantastisch en op andere dagen was hij wat minder. Naast dat hij allergisch is voor zowat alles waar hij aan wordt blootgesteld (inclusief vliegen) hebben ze recent de ontdekt dat hij de Ziekte van Cushing heeft. Alle puzzelstukjes vielen op hun plek, dus Pot gaat met pensioen.”

Potifar heeft een belangrijke rol gespeeld in de carrière van Oatley. “Hij was lief en loyaal, ik zal het trainen missen. Hij ging altijd voor me en bovendien heeft hij mij leren rijden!”

Potifar zal in Duitsland in de wei komen te staan met Patrik Kittel’s Grand Prix paard Pasteur.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Grand Prix paard Potifar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:31

Ah balen dat ie cushing heeft zeg,wel fijn dat hij lekker op de wei van zn pensioen mag gaan genieten.

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Grand Prix paard Potifar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:27

Jammer zeg..hopend op een fijn pensioen

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:31

Hoop dat ze hem wel beweging blijven geven, want een van de belangrijkste voorwaarden voor een paard met cushings is dat je hem in een zo'n fit mogelijke conditie houdt en zo min mogelijk inteert op de spieren.
En ik hoop dat ie wel medicatie krijgt anders is ie op de wei zo hoefbevangen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:28

fargo schreef:
Hoop dat ze hem wel beweging blijven geven, want een van de belangrijkste voorwaarden voor een paard met cushings is dat je hem in een zo'n fit mogelijke conditie houdt en zo min mogelijk inteert op de spieren.
En ik hoop dat ie wel medicatie krijgt anders is ie op de wei zo hoefbevangen..

Ik denk dat een topsporter hier absoluut geen rekening mee zal houden en de dierenarts die hem ongetwijfeld begeleidt zal hier ook geen idee van hebben. Misschien even een berichtje zenden naar ze....

Anyhow, nu serieus: fijn dat 't dier lekker op rust mag. :) Hoop dat ze nog lang van 'm mogen genieten.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:20

fijn pensioen ! hihi