Britse paardenauteur mag levenslang geen paarden meer houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:48

opisop_shop schreef:
Do you practice what you teach, or do you turn the other cheak...



Gevalletje klok-klepel ;)

Je bedoelt denk ik "Bij de loodgieter thuis drupt de kraan" :')

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Britse paardenauteur mag levenslang geen paarden meer houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:50

Cassidy, waar zit de vind io leuk knop voor jou berichten. Eindelijk iemand die tenminste zijn verstand gebruikt...

Ik denk ook omdat de man in kwestie boeken over het welzijn van paarden heeft geschreven. De man nog harder is afgestraft voor zijn handelen, omdat hij het "allemaal zoe goed weet."

Ik ben dus ook van mening dat er dus te overhaast gesproken word. En dat het verstandig is af en toe verder te kijken dan je neus lang is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:21

Peelie schreef:
Ik denk ook omdat de man in kwestie boeken over het welzijn van paarden heeft geschreven. De man nog harder is afgestraft voor zijn handelen, omdat hij het "allemaal zoe goed weet."


In de openingspost staat dat het een vrouw is die de boeken heeft geschreven.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Britse paardenauteur mag levenslang geen paarden meer houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:39

Een vrouw en een man. En idd de vrouw heeft de boeken geschreven :-) (ik vond lesly niet echt een vrouwelijke naam :+)

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Veel mensen die hun dieren 'mishandelen'
Doen dat uit onwetendheid.
Dat kan dit echtpaar echter niet aandragen ter verdediging...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Britse paardenauteur mag levenslang geen paarden meer houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:07

En ook daar ben ik het niet mee eens. Want je hebt altijd nog te maken met het oordeel van anderen, al dan niet bekend met de materie. En die zouden zomaar de filosofie achter bepaalde dingen niet kunnen snappen of daar niet in mee kunnen gaan.

Er worden genoeg telefoontjes gepleegd naar de dierenbescherming omdat er shetten zonder deken in de winter buiten staan. Om maar een voorbeeld te noemen. Of mensen met kennis van zaken die bepaalde trainingsmethodes heel ver weg schuiven en barbaars noemen. Zie de reactie van menig dressuurruiter op de western manier van trainen en beleren....

grietje14

Berichten: 2886
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:10

Het lijkt me echt vreselijk als je levenslang geen paard meer mag houden.
Maar als je ze zo verwaarloosd heb je dat wel verdiend vind ik.
Maar als ze eerst boeken over welzijn schreef, dan vraag ik me af waarom toch z'n omslag.
Misschien lag het aan financieel gebied of iets anders, maar ook al zou het hem daaraan liggen
dan kun je alsnog wel de stal uitmesten. En als je merkt dat het financieel niet meer goed gaat
en het niet meer lukt om 6 paarden te houden dan zul je toch moeten verkopen of iets anders hoe
pijnlijk het ook is. Het welzijn gaat voor. Dus nu vraag ik me echt af hoe het zover heeft kunnen komen.