Jureer mee! Zo zagen jullie het

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:59

* Bokt.nl


Afbeelding
Malene met Zóóhéé was 1 van de drie combinaties.
Tijdens Horse Event had je op Bokt de mogelijkheid eens te beleven hoe het is om zelf op de plek van de jury, achter C, plaats te nemen. Drie Bokt-combinaties reden een L2 dressuurproef en durfden het aan zich te laten beoordelen door het online jurycorps op Bokt.

De beoordeling van het Bokt-jurycorps
In totaal werd het online scoreformulier maar liefst 843 keer ingevuld. Uiteraard hebben we hieruit wat leuke cijfers gehaald voor jullie.

Gemiddelde score Bokt
Proef 1: Sharona met Don Zhivago: 183
Proef 2: Mirjam met Zorro’s Zensation: 187
Proef 3: Malene met Zóóhéé: 213

Gemiddelde score juryleden op Horse Event
Proef 1: Sharona met Don Zhivago: 174
Proef 2: Mirjam met Zorro’s Zensation: 181
Proef 3: Malene met Zóóhéé: 212

Hoogst gegeven score
Proef 1: Sharona met Don Zhivago: 217
Proef 2: Mirjam met Zorro’s Zensation: 229
Proef 3: Malene met Zóóhéé: 259

Leuke weetjes:
- Malene kreeg van niemand een score onder de 180 punten. Zij wist dus bij meer dan 230 juryleden een of meerdere winstpunten te scoren.
- Niemand gaf een van de combinaties een verliespunt.
- De scores liggen op enkele uitschieters na, dicht bij elkaar. Het Bokt-jurycorps is het zeer met elkaar eens.
- Iedere combinatie heeft minimaal één keer een 10 gekregen van iemand uit het Bokt-jurycorps.

De beoordelingen van de KNHS juryleden
Alle proeven werden hiernaast beoordeeld door vijf officiële KNHS juryleden. In de Bokt Lounge werden de proeven uitgebreid met de aanwezigen besproken. De bespreking van deze proeven is gefilmd en kunnen jullie nu ook online op Bokt bekijken. Ook de protocollen met de cijfers per onderdeel en het commentaar kunnen jullie bekijken.

Proef 1 – vrijdag


Jurybespreking vrijdag


Proef 2 – zaterdag


Jurybespreking zaterdag


Proef 3 – zondag


Jurybespreking zondag


De cijferlijsten van alle juryleden voor alle combinaties
Proef 1: http://boktimg.nl/upload/1/he12/mirjam.pdf
Proef 2: http://boktimg.nl/upload/1/he12/malene.pdf
Proef 3: http://boktimg.nl/upload/1/he12/sharona.pdf

Hoe nu verder?
De topics waarin kon worden meegejureerd zijn veel bezocht en veel Bokkers hebben de proeven beoordeeld via het online formulier. Uit de vele reacties in de topics zelf is gebleken dat het onderwerp erg leeft en veel van jullie graag een vervolg zouden zien. We willen dan ook graag doorgaan met 'Jureer mee'. We denken nog na over de manier waarop we dit het beste aan kunnen pakken. We willen jullie hier graag bij betrekken. Input is natuurlijk altijd welkom!

Hier kun je de topics terugvinden
[EV] Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt! (1/3)
[EV] Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)
[EV] Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:18

Leuk om te lezen!
Ik vraag me wel af of die hoogste scores serieus waren. :')

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:28

Ik ben benieuwd waar die 10en voor gegeven zijn!

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:44

Is het ook echt zo dat er op de wedstrijden in Nederland zoveel commentaar wordt gegeven op je protocol ?
Hier in België krijg ik bijna nooit een protocol terug waar commentaar op staat, wat ik soms wel fijn zou vinden want ik wil wel graag weten waar ik aan kan werken en als ik een cijfer van minder dan een 6 krijg, waar ik het helemaal niet mee eens ben, zou ik ook graag willen weten hoe de jury aan dat cijfer is gekomen. En zo'n 'algemeen' besluit zou ook wel op z'n tijd eens fijn zijn.

Natuurlijk, niet alle schrijvers kunnen én de punten opschrijven én deze optellen én er nog eens commentaar bij schrijven, maar het zou wel fijn zijn.

Ik zou het ook een leuk initiatief/idee vinden als we dit soort filmpjes kunnen blijven beoordelen doorheen het jaar, voor ruiters die graag hun proef willen laten zien en willen weten wat er beter kan etc.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:19

In Nederland wordt in onze regio in de lagere proeven heel vaak geen of heeeeel weinig commentaar erbij geschreven. Doodzonde.
Leuk initiatief om dit vaker te organiseren.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:34

Leuk!!! Ben benieuwd wat hier verder nog uit voort komt.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:39

Vooral het laatste filmpje maakt weer goed duidelijk hoe voorzichtig de meeste juryleden zijn in het geven van de punten.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:22

@the stig klopt helemaal....dit was gewoon een dijk van een proef waar je wel richting de 230 kon gaan

marlindespot

Berichten: 12
Geregistreerd: 15-10-12
Woonplaats: Arnhem-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:26

Welke proef is proef 1 daar ? van echte dressuur en fnrs wil ik weten (:

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:47

Vond het een erg leuk initiatief! Ben geen wedstrijdruiter, maar vind het leuk dat Bokt hier verder mee wil gaan.

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:14

Ik heb alleen proefje 3 en jurybespreking 3 bekeken nu, maar super hoor! Over het algemeen ben ik altijd wel kritisch, maar dit is echt een nette proef!! Super in balans, alle oefeningen heel goed uitgevoerd, knap hoor! En die jurybespreking met Tineke Bartels is erg interessant! :j
Leuk dat jullie dit plaatsen!

AustriaTrick

Berichten: 2300
Geregistreerd: 21-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:09

vur schreef:
In Nederland wordt in onze regio in de lagere proeven heel vaak geen of heeeeel weinig commentaar erbij geschreven. Doodzonde.
Leuk initiatief om dit vaker te organiseren.

Weet niet waar in Nederland jij zit maar hier in Friesland krijgen ( vooral de B r;uiters ) altijd wel flink wat comentaar op hun protocol. Mijn vader is jurylid. En zijn medejury's die jureren net zo.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:39

Ik laat altijd veel commentaar op het protocol zetten. Ik zag het terug nu en vind juist dat ik er wat weinig bij had staan. Mijn schrijvers hebben meestal een lam klauwtje na een dagdeel schrijven

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:40

marlindespot schreef:
Welke proef is proef 1 daar ? van echte dressuur en fnrs wil ik weten (:

Begrijp ik je vraag goed als je wilt weten welke proef de ruiters hebben gereden? Proef 12 was het, een L2 proef

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:25

The_Stig schreef:
Vooral het laatste filmpje maakt weer goed duidelijk hoe voorzichtig de meeste juryleden zijn in het geven van de punten.


Die conclusie trok ik ook. Eigenlijk zit ik me net te bedenken dat de jurybijscholingscursus recent weer geweest is en dit filmpje weleens beoordeeld zou willen zien door zo'n hele kudde met het commentaar van Wim Ernes erbij.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:41

Anne_GTI schreef:
The_Stig schreef:
Vooral het laatste filmpje maakt weer goed duidelijk hoe voorzichtig de meeste juryleden zijn in het geven van de punten.


Die conclusie trok ik ook. Eigenlijk zit ik me net te bedenken dat de jurybijscholingscursus recent weer geweest is en dit filmpje weleens beoordeeld zou willen zien door zo'n hele kudde met het commentaar van Wim Ernes erbij.


De film van de proef is een andere dan die op Horse Event beoordeeld is (op zondag tenminste), ik kwam op de proef zoals hierboven staat op 220, dus 73,33%, uit. Tijdens het jureren op Horse Event op 213. Proeven ontlopen elkaar niet veel dus, maar ik kwam wel hoger uit :j. Wellicht dat dat voor de andere beoordelende juryleden ook zo geldt.

Edit; 214 in 213 veranderd
Laatst bijgewerkt door Remember op 17-10-12 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:46

Andere film op HE op zondag dan hier in het topic op bokt? Da's raar zeg.
Dan klopt mijn eerste conclusie blijkbaar niet.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:54

Er zijn 2 filmpjes van Malene in omloop <<) , en vanwege een probleem met de laptop/iets technisch heb ik in ieder geval op zondag een andere proef beoordeeld dan het filmpje dat hier staat (vrijdag/zaterdag weet ik niet). Bij de andere proef wordt de camera namelijk even heel flink bewogen bij het binnen komen. En zoals ik al aan gaf ontlopen de proeven elkaar niet heel veel, maar ik kon wel vaker naar de 8 ipv 7.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Jureer mee! Zo zagen jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:05

Erg leuk!
Vond het ook leuk om mee te doen, en ben het helemaal eens met het commentaar! :D

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:42

Het gaat mij vooral om de reactie van de betreffende jury bij veel onderdelen: ik heb een zeven gegeven, maar het had ook een 8 kunnen zijn.

Als het een 8 waard is, geef dan gewoon een 8.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:45

Dan vond de jury het denk ik een zeven waard en heeft die daarom gegeven, maar geeft aan ook sympathie op te kunnen brengen voor een acht en wil daarmee aangeven dat hoger dan een zeven zou kunnen, maar lager niet.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:47

Anne_GTI schreef:
Andere film op HE op zondag dan hier in het topic op bokt? Da's raar zeg.
Dan klopt mijn eerste conclusie blijkbaar niet.

Dat klopt idd. Helaas is er iets mis gegaan, waardoor op HE een ander filmpje te zien was dan online staat. Gelukkig ontlopen ze elkaar niet veel en waren ze beiden gewoon erg goed gereden. Alleen in de ene versie was het filmwerk wat fijner dan de andere.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:50

Maar als je al aangeeft dat hoger dan de door jou gegeven 7 zou kunnen ben je voorzichtig en ben je niet helemaal zeker van je eigen beoordeling van de oefening.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:52

The_Stig schreef:
Maar als je al aangeeft dat hoger dan de door jou gegeven 7 zou kunnen ben je voorzichtig en ben je niet helemaal zeker van je eigen beoordeling van de oefening.

Ik weet niet wat er precies gezegd wordt en kan geen gedachten lezen... maar ik denk echt dat dit bedoeld wordt.

Ik geef een 7, want ik vind het een 7 waard. Waarschijnlijk wel een dikke 7 en geen krappe 7 (halve cijfers zouden soms zo welkom zijn). Daarom kan ik het begrijpen wanneer iemand een 8 geeft, maar een 6 is echt te laag. Als ik zoiets zou zeggen, dan ben ik echt wel overtuigd van mijn 7. :)

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:53

AustriaTrick schreef:
vur schreef:
In Nederland wordt in onze regio in de lagere proeven heel vaak geen of heeeeel weinig commentaar erbij geschreven. Doodzonde.
Leuk initiatief om dit vaker te organiseren.

Weet niet waar in Nederland jij zit maar hier in Friesland krijgen ( vooral de B r;uiters ) altijd wel flink wat comentaar op hun protocol. Mijn vader is jurylid. En zijn medejury's die jureren net zo.


En dat laatste klopt niet. Maak regelmatig mee dat ik in de B zeer weinig commentaar op het protocol heb. Maar dan wel lage cijfers.