Cornelissen op weg naar 90% score

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:15

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Cornelissen en Parzival
Foto: http://www.sjoert.com
Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival (v. Jazz) lijken op weg om de score van 90% in de Kür te gaan doorbreken. In het Franse Lyon naderde ze deze barrière op een haar na en bleef steken op 89.375%. "Parzival is 15 jaar, maar ik heb het gevoel dat hij iedere keer nog beter wordt", aldus een uiterst tevreden Cornelissen.

In het begin van de Kür leek de aanleuning niet alleen iets mooier, maar ook een fractie stabieler te kunnen zijn. Het was Cornelissen die dit direct na haar rit bevestigde. "In het eerste begin van de proef was Parzival heel erg relaxed en misschien net te ontspannen. Daardoor was het beeld net niet stabiel. Ik heb hem in de eerste piaffe iets meer laten aanspannen en vanaf dat moment was het beeld zoals ik het voor ogen had. Daarnaast werkt hij de oefeningen af met speels gemak, waardoor we erg hoge scores realiseerden. Parzival is 15 jaar jong en het lijkt wel of we in iedere wedstrijd nog progressie weten te boeken. Het is voor mij een genot om met hem de wedstrijdring binnen te rijden". In de wereldbeker Kür op muziek liep de gehele rit uiterst vloeiend en waren de pirouettes een lust voor het oog. De pirouette van 360 graden in passage, waarin Parzival naar links en naar rechts gaat, werd in een perfecte ritme uitgevoerd en vormde samen met de overgangen van passage naar piaffe en terug naar passage de hoogtepunten van deze rit. Ook de half pass in zowel draf als in galop naar links en naar rechts was van een indrukwekkende schoonheid.
Cornelissen diende als titelverdediger in twee kwalificatiewedstrijden van start te gaan om zich voor de finale, die medio april in Gothenburg gehouden wordt, te plaatsen. Na de wedstrijd in Lyon en 2 weken geleden in Odense, welke zij eveneens winnend afsloot, heeft zij reeds aan deze verplichting voldaan.

Edward Gal wist in de Kür de indrukwekkende prestatie die hij met Glock's Undercover in de Grand Prix realiseerde niet te evenaren. Gal eindigde als vijfde met een score van 79.125%. Edward en Undercover begonnen sterk met een mooie passage en een fraaie piaffe, maar de pirouettes hadden gezetter uitgevoerd mogen worden, terwijl in de changementen om de pas Undercover naar het einde toe iets kort in het front begon te worden. "In de changementen om de pas schrok Undercover ergens van en die changementen waren dan ook prompt helemaal kapot. Gedurende bijna de gehele rit was Undercover steeds net iets te veel van mij aan het weglopen, waardoor we de terechte punten hebben gekregen. Vergeet daarbij echter niet dat dit voor ons feitelijk de eerste wedstrijd op dit niveau in een indoorpiste was en daar moet dit paard nog aan wennen! Deze omstandigheden kun je thuis niet oefenen. We hebben weer veel geleerd en Undercover heeft de nodige ervaringen opgedaan", aldus Gal, die naar de tweede plaats in de tussenstand in de West-Europese league is opgeklommen.

Hans Peter Minderhoud legde met Glock's Tango beslag op de tiende plaats. De Italiaanse Valentina Truppa eindigde met Eremo del Castegno als tweede en staat daarmee tweede in de West-Europese league, achter de Zwitserse Marcela Krinke met Smeyers Molberg, die in Lyon als achtste eindigde. De Duitse Kristina Sprehe werd met Desperados derde. Titelverdedigster Cornelissen telt in de tussenstand niet mee, omdat zij in elk geval start gerechtigd is, mits zij in 2 wedstrijden start.

Meer info zie: http://www.equitalyon.com

Uitslag FEI World Cup Kür:

1) Adelinde Cornelissen - Jerich Parzival (Jazz x Ulft) - 89.375
2) Valentina Truppa (Ita) - Eremol Del Castegno (Rohdiamant x Weltmeyer) - 83.350
3) Kristina Sprehe (Dui) - Desperados (De Niro x Wolkenstein II) - 82.250
4) Patrik Kittel (Zwe) - Watermill Scandic HBC (Solos Carex x Amiral) - 81.075
5) Edward Gal - Glock's Undercover (Ferro x Donnerhall) - 79.125
10) Hans Peter Minderhoud - Glock's Tango (Jazz x Contango) - 72.075

Tussenstand:

1) Marcela Krinke (Zwi) - 40
2)Valentina Truppa (Ita) - 37
3) Edward Gal - 33
7) Marlies van Baalen - 20

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:21

De pirouette van 360 graden in passage, waarin Parzival naar links en naar rechts gaat, werd in een perfecte ritme uitgevoerd en vormde samen met de overgangen van passage naar piaffe en terug naar passage de hoogtepunten van deze rit

Moet hier niet staan: 'De pirouette van 360 graden in piaffe...' ?
Pirouette in passage vind ik erg knap namelijk :D

Saintelette

Berichten: 3183
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:23

Aranel schreef:
De pirouette van 360 graden in passage, waarin Parzival naar links en naar rechts gaat, werd in een perfecte ritme uitgevoerd en vormde samen met de overgangen van passage naar piaffe en terug naar passage de hoogtepunten van deze rit

Moet hier niet staan: 'De pirouette van 360 graden in piaffe...' ?
Pirouette in passage vind ik erg knap namelijk :D



Das iets nieuws ;) :=

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:26

Gewoon een kleine volte doen dan maar? :D :D :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:26

Super prestaties van allebei! Jammer dat Edward het niet kon evenaren maar op facebook las ik dt het voor undercover zijn eerste indoorwedstrijd was sinds tijden, dus ach even wennen en hij heeft er weer veel van geleerd!

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:36

Adelinde-Parzival, Kür Lyon


Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:16

Het stukje wat ik zag in het bovenstaande filmpje ziet er ook heel goed uit! Wat me opviel is dat de stang ook een niet meer horizontaal stond zoals bij de OS

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:22

ziet er goed uit!! zoo knap <3

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Cornelissen op weg naar 90% score

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:47

Netjes gedaan. Nu zo door gaan