Indoor Twente belangrijk meetpunt voor jeugdruiters

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Indoor Twente belangrijk meetpunt voor jeugdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:06

http://www.indoortwente.nl / Persbericht



Het internationaal concours Indoor Twente, dat voor de verhuizing naar Enschede Hippisch Hengelo heette, is een moment om naar uit te kijken voor de jeugdruiters. De opvolger van de recent overleden bondscoach Sven Harmsen zal daar veel informatie uithalen voor het nieuwe seizoen.

Indoor Twente speelt zich af van woensdag 28 november tot en met zondag 9 december, waarbij de jeugd in actie komt op vrijdag 30 november tot en met zondag 2 december. Rob Ehrens, bondscoach van de springruiters senioren, heeft tijdens Hippisch Hengelo al vaak aan de zijlijn gestaan om talent voor de toekomst te spotten.

“Een concours als Indoor Twente is voor de jeugd heel belangrijk. Zij kunnen mooi ervaring opdoen op een internationaal concours en wij kunnen bekijken wat we hebben. De meeste combinaties ken je al, maar hoe ontwikkelen de ruiters zich? In het verleden heb ik de junioren en young riders altijd samen met Sven gevolgd. Ik keek zoveel mogelijk mee tijdens de VdB Cup en het Nederlands kampioenschap, als dit niet samenviel met grote concoursen waar ik bij moest zijn. Sven ging dan ergens rustig zitten kijken en notities maken van de combinaties. Waar zie je potentie in? Hoe rijden ze hun parcoursen? Het mooie van een internationaal concours als Indoor Twente is dat je een paar dagen lang alleen maar jeugd ziet, dus je kan ze vergelijken met elkaar.”

Wie de nieuwe bondcoach van de jeugd wordt, is momenteel nog niet bekend. Indoor Twente staat bij Rob Ehrens in elk geval in de agenda. Op zaterdagavond 1 december rijden de Young Riders hun Grote Prijs op 1.45m niveau. Een dag later staat de Grote Prijs op het programma voor children, pony’s en junioren. Nieuw dit jaar is dat er bij de pony’s en junioren een landenwedstrijd wordt verreden.