Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:56

* http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com


Afbeelding
Charlotte Dujardin en Valegro voorlopig nog een combinatie
Foto: FEI/ Kit Houghton
Voor het eerst sinds de dubbele gouden winst op de Olympische Spelen zal de Britse amazone, Charlotte Dujardin, Valegro (v. Negro) weer in de ring uitbrengen. Tijdens de Olympische Horse Show in Londen op 17 en 18 december zal de combinatie weer starten, de wedstrijd geldt tevens als wereldbekerkwalificatiewedstrijd.

Dujardin is zeer blij om te starten tijdens Olympia mét Valegro. In eerste instantie zouden de Spelen de laatste wedstrijd zijn van de combinatie. Valegro stond, evenals het paard van trainer Carl Hester, Uthopia (v. Metall) in de verkoop. Ondanks de geruchten over Nederlandse, Spaanse en Arabische kopers zijn de paarden nog niet verkocht.

Bij Uthopia spelen er eigendomsproblemen mee. Een van de mede-eigenaren, sasha Stewart zou in 2010 failliet zijn gegaan en haar schuldeisers proberen nu via Uthopia hun geld terug te krijgen. De bank heeft een beslag gelegd op Uthopia totdat de problemen opgelost zijn.

Valegro is in eigendom van Carl Hester en Roly Luard. Men is bezig om een soort van syndicaat op te richten, maar meer details zijn niet bekend.

Verwant artikel
[VN] Eigenaar dressuurpaard Uthopia niet duidelijk

ivy_power89

Berichten: 5864
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:58

gossie, de laatste tijd staan er veel goede paarden waar beslag op gelegd is....
Vind Valegro een fijn dier, gun het de combinatie erg

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:03

Gaaf om hun weer in de ring te zien. Vind het ook top dat ze met cap rijdt. Goed voorbeeld geven.

MarissaM
Berichten: 231
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:23

Top, super combinatie om te zien! +:)+

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:29

Heerlijk om naar te kijken, ben ook heel erg benieuwd hoe ze het gaan doen! Vast wel weer goed denk ik zo! Ik hoop echt dat het een combinatie mag blijven!

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:38

Fijn dat ze iedergeval deze wedstrijd nog kunnen rijden!
Hopelijk volgen er meer :)

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:46

Super, hopelijk gaat het goed en gaan we naar de volgende ontroerende kippenvel momenten!

BigOne
Berichten: 38419
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:59

ivy_power89 schreef:
gossie, de laatste tijd staan er veel goede paarden waar beslag op gelegd is....
Vind Valegro een fijn dier, gun het de combinatie erg

Op een shet hoef je geen beslag te leggen, brengt niets op dus logisch dat ze deze paarden als goudmijn zien.
Erg fijn voor Charlotte dat ze Valegro door kan starten en misschien wel langer kan rijden als er een syndicaat kan worden gevormd om aandelen in dit paard te nemen.

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:30

Fijn om ze weer in de ring te kunnen bewonderen!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:43

Ik hoop dat ze een team blijven! Ik houd van haar manier van rijden, vriendelijk, rustig en Valegro ziet altijd zo vrolijk uit!

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:14

Ik hoop ook dat ze samen kunnen blijven. Ik kan echt kippenvel krijgen van deze combi, heel mooi!

Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:51

Wat een geweldig nieuws.. Wat heb ik hier toch op gehoopt. Het is een genot om hen te zien rijden!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:52

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Absoluut mijn favoriete combinatie dit

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:41

Het verbaast me dat Valegro nog niet verkocht is. Voor zo'n paard moeten er toch meerdere gegadigden zijn?

Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:59

Vudress schreef:
Het verbaast me dat Valegro nog niet verkocht is. Voor zo'n paard moeten er toch meerdere gegadigden zijn?


Daar zijn meerdere redenen voor te bedenken. In de eerste instantie, zoals wordt aangegeven in het persbericht, zijn Hester/Dujardin bezig met het oprichten van een syndicaat om Valegro te kunnen behouden. Daarnaast wordt op Eurodressage aangegeven dat de vraagprijs niet het probleem is, maar het feit dat de druk om dit wonderpaard te rijden zo enorm hoog is. En zeg nou zelf, wie durft in de voetsporen van Charlotte te treden..

Citaat:
Concerning Valegro, Hester told Eurodressage that he has been "trying to raise funds to keep Valegro," but the sympathetic Brit did not want to disclose more details. Valegro is owned by Roly Luard and Carl Hester.

Not the asking price but the pressure of riding such highly established winning Grand Prix horses have refrained several high profile shopping Grand Prix riders from buying these two British star horses.

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:53

Of hij is niet te rijden, niet helemaal gezond (Ferro), twee keer zo duur als Totilas, enz. enz. Niet alles geloven wat er in een nieuwsberichtje van Eurodressage staat. ;)

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Niet helemaal gezond (ferro) die link zie ik even niet? Volgens mij was het geen handige om te rijden, dat was volgens mij ook de reden dat carl hem niet rijdt. Geen passende combi.

Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:02

Vudress schreef:
Of hij is niet te rijden, niet helemaal gezond (Ferro), twee keer zo duur als Totilas, enz. enz. Niet alles geloven wat er in een nieuwsberichtje van Eurodressage staat. ;)


Niet te rijden voor anderen zou ik niet heel vreemd vinden gezien hij met zo enorm veel gevoel gereden wordt, en ik zie niet veel andere ruiters dat doen. Ik trek overigens mijn eigen conclusies wel, en ben vooral erg blij dat deze wereldcombinatie in ieder geval nog een keer aan start komt :D

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:50

Ik hoop zo dat ze bij elkaar kunnen blijven, ik duim ervoor :j

Idd Bomba, zei ik ook al in een ander topic. 1 van de nederlanders zie ik er niet zo snel op weg rijden, Valegro is geen grote hulpen gewend.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:57

Wat een fijn bericht. *\o/*
Never change a winning team! *\%/* wat een gappige smiley trouwens, die had ik nog niet gezien

Een combinatie die zoveel harmonie uitstraalt moet je niet uit elkaar trekken maar faciliteren. :j
We hebben gezien wat er kan gebeuren.

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:01

Het kan er wel fijn uitzien, dat betekent niet dat het ook zo voelt.

Het is inderdaad een prachtige combinatie. Paardensport is duur en de rekeningen moeten ook betaald worden. Dus het argument om te verkopen snap ik prima.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:17

Vudress schreef:
Het is inderdaad een prachtige combinatie. Paardensport is duur en de rekeningen moeten ook betaald worden. Dus het argument om te verkopen snap ik prima.

Ja, ik begrijp de argumenten om te verkopen ook heel goed.
En zie ook de nare implicaties in het vervolg.
Met het paard als kind van de rekening: de koper koopt verwachtingen, en het paard moet die verwachtingen vervolgens in een totaal andere omgeving 'even' waarmaken..

Ik zie liever dat deze fantastische combinatie voldoende funding kan vinden om als combinatie te blijven bestaan tot in lengte van dagen.

iris_dwarrel
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:09

geweldige combinatie :)

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:24

Super nieuws! Ik vind het een prachtige combinatie :j

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Charlotte Dujardin en Valegro weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:31

zo ontzettend blij met dit nieuws!!
heb dat paard nog in engeland zien lopen, wat een gaaf beest!
ik hoop dat deze combinatie voor altijd mag blijven bestaan