Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:23

http://www.nakoersen.nl / http://www.bokt.nl


Volbloed merrie Havre de Grace (2007) werd gisteren op de FT Sales geveild. Zij werd als jaarling geveild voor 380.000 Amerikaanse en is nu als vijfjarige op Fasig Tipton Horse Sale voor 10 miljoen dollar verkocht.

De merrie heeft een succesvolle carrière achter de rug, ze heeft namelijk meerdere groep I rennen gewonnen en werd in 2011 Paard van het Jaar. Haar vader is Saint Liam, Paard van het jaar 2005 en haar moeder is Easter Bunnette, (v. Carson City).

Een overzicht van haar overwinnen en/of titels.
Cotillion Handicap (2010)
Azeri Stakes (2011)
Apple Blossom Handicap (2011)
Obeah Stakes (2011)
Woodward Stakes (2011)
Beldame Stakes (2011)
New Orleans Ladies Stakes (2012)
American Champion Older Female Horse (2011)
American Horse of the Year (2011)

De merrie heeft in totaal 15 starts waarvan acht overwinningen ,vier 2de plaatsen en twee 3de plaatsen. Hiermee heeft ze een bedrag van 2.586.175 Amerikaanse dollars bij elkaar gewonnen. In april dit jaar werd ze teruggetrokken uit de sport vanwege een blessure.

De merrie vertrekt naar Florida en gaat daar een tweede carrière als fokmerrie tegemoet.

Foto van de merrie

De veilingvideo:
Laatst bijgewerkt door Sammie op 06-11-12 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast en >VN

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:30

Tien miljoen voor een geblesseerde fokmerrie >;) Ze is prachtig maar.. tien miljoen?!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:38

Ja wie weet wat haar fokproducten op gaan brengen.
Blessure of niet dat maakt voor een fokmerrie niet uit.
Daarnaast zou ze met deze blessure niet meer terug kunnen komen op haar oude niveau en daarom doen ze haar met pensioen. Het is namelijk niet iets wat niet te genezen is.
Merrie kan al weer volop buiten rennen en spelen en dan hopenlijk over een tijdje met een veulen aan de voet.

Siamsmeesje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:46

Haar vader Saint Liam was een ook een toppaard, maar die is helaas na 1 dekseizoen overleden. Dus veel nakomelingen zijn er niet van hem. En eentje met de kwaliteiten van Havre de Grace zijn dus heel zeldzaam :)
De blessure nemen de nieuwe eigenaren op de koop toe, want ze zullen er inderdaad vanuit gaan dat ze volledig kan herstellen. Zeker als ze nu al weer rondrent in de wei.

Eastpak
Berichten: 538
Geregistreerd: 07-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:50

Hopelijk geraakt ze makkelijk drachtig :p

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:27

kyrkelover schreef:
Ja wie weet wat haar fokproducten op gaan brengen.
Blessure of niet dat maakt voor een fokmerrie niet uit.
Daarnaast zou ze met deze blessure niet meer terug kunnen komen op haar oude niveau en daarom doen ze haar met pensioen. Het is namelijk niet iets wat niet te genezen is.
Merrie kan al weer volop buiten rennen en spelen en dan hopenlijk over een tijdje met een veulen aan de voet.



Geloof dat maar niet, zo,n dure merrie spuiten ze hengstig, insemineren haar en spoelen het embryootje eruit en implanteren die bij een andere merrie, zo kan ze jaarlijks wel tien of meer
veulens voortbrengen.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:29

Lisa_pluisje, volbloedmerries moeten wel degelijk hun veulen zelf dragen anders worden ze niet aanvaard door de volbloedregistry :j

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:39

lisa_pluisje schreef:
kyrkelover schreef:
Ja wie weet wat haar fokproducten op gaan brengen.
Blessure of niet dat maakt voor een fokmerrie niet uit.
Daarnaast zou ze met deze blessure niet meer terug kunnen komen op haar oude niveau en daarom doen ze haar met pensioen. Het is namelijk niet iets wat niet te genezen is.
Merrie kan al weer volop buiten rennen en spelen en dan hopenlijk over een tijdje met een veulen aan de voet.



Geloof dat maar niet, zo,n dure merrie spuiten ze hengstig, insemineren haar en spoelen het embryootje eruit en implanteren die bij een andere merrie, zo kan ze jaarlijks wel tien of meer
veulens voortbrengen.

Nou als je het even opzoekt zul je erachter komen dat zoals Quebelle zegt de dingen die jij noemt niet mogen in de volbloedfokkerij.
Dus als dat zou gebeuren krijgt de merrie veulens die echt helemaal niets waard zijn aangezien het gewoon niet toegestaan is.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:54

Idd, i de volbloedenfokkerij gaat het er heel anders aan toe, daar vinden ook alleen maar natuurlijke dekkingen plaats en moet de merrie zelf dragen en grootbrengen, anders hadden we ook allang 30 veulens van zenyetta gehad.

Larissabest
Berichten: 265
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:56

Mooi paardje! Maar ik zou er nóóit zoveel voor betalen. Volgens mij durf je er ook niks mee. Want STEL dat er iets mee gebeurd..

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:28

ik zou niet eens de tijd hebben om mijn hand op te steken, die veilingmeester heeft behoorlijk de gang erin. Wil jij bieden voor 5 miljoen; zit hij al bij 6 :)

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:26

Whoknows schreef:
ik zou niet eens de tijd hebben om mijn hand op te steken, die veilingmeester heeft behoorlijk de gang erin. Wil jij bieden voor 5 miljoen; zit hij al bij 6 :)


Zo gaat dat altijd bij de volbloedveilingen, moet ook wel want ze doen er vaak bijna 200 per verkoopsessie en dat meerdere dagen achter elkaar. Er is nu wel een leuke veiling live online http://www.keeneland.com

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:46

Larissabest schreef:
Mooi paardje! Maar ik zou er nóóit zoveel voor betalen. Volgens mij durf je er ook niks mee. Want STEL dat er iets mee gebeurd..


Het enige doel van deze merrie is nu veulens brengen want racen gaat (ook gezien de leeftijd) niet meer.
Als nu na een aantal veulens blijkt dat ze geen winnaars brengt is ze niks meer waard

Rienepien_
Berichten: 973
Geregistreerd: 07-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:47

Prachtige merrie. Je neemt nogal een gok met 10 miljoen, maar wie weet komen er mooie en zeer waardevolle veulentjes uit! Ik vraag mij alleen af wat die witte stickers (?) doen op haar heupen. Iemand enig idee?

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:50

Rienepien_ schreef:
Prachtige merrie. Je neemt nogal een gok met 10 miljoen, maar wie weet komen er mooie en zeer waardevolle veulentjes uit! Ik vraag mij alleen af wat die witte stickers (?) doen op haar heupen. Iemand enig idee?


Dat is de zgn hip number dus beter gezegd het catalogusnummer van het paard. Als je er 200 per dag veilt herken je ze echt niet meer aan de aftekeningen

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:52

vind de merrie niet bijzonder!

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:55

winia4ever schreef:
vind de merrie niet bijzonder!


Het extrerieur van de merrie is voor de koper zeer onbelangrijk, veel belangrijker hoe ze heeft geraced en wat de afstamming is en of er veel zogenaamde blacktyped horses in de afstamming zitten. Blacktyped horses zijn paarden die bepaalde bekende races hebben gewonnen en zijn een pre in een afstamming

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:57

Ik vind de merrie wel mooi maar niet bijzonder mooi.
10 miljoen dollar zou ik er niet voor over hebben...

Hoe die man die cijfers begint op te ratelen als ze beginnen met bieden :')

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:04

Als je nou Totilas van 15?miljoen even combineert met deze merrie van 10 miljoen, dan krijg je een dresuurpaard wat in recordtempo een Olympische proef loopt.
Vang je 2 vliegen in 1 klap.

Ik vind het maar van de zotte, zoveel geld.

ferropaard

Berichten: 534
Geregistreerd: 29-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:11

Pieteritus1 schreef:
Als je nou Totilas van 15?miljoen even combineert met deze merrie van 10 miljoen, dan krijg je een dresuurpaard wat in recordtempo een Olympische proef loopt.
Vang je 2 vliegen in 1 klap.


_/-\o_ :')
10 miljoen is wel een gigantisch bedrag inderdaad! maar voor een merrie die dat gewonnen heeft met zo'n bloedlijn is ook wel heel veel geld waard.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:15

ferropaard schreef:
10 miljoen is wel een gigantisch bedrag inderdaad! maar voor een merrie die dat gewonnen heeft met zo'n bloedlijn is ook wel heel veel geld waard.

Het is een keiharde business de volbloedwereld. Mochten haar nakomelingen niet goed genoeg racen gaat ze gewoon naar het slachthuis. (ook al heeft ze 10 miljoen opgebracht.
De winnaar van de wereldberoemde Kentucky derby van 1986 was als dekhengst verkocht naar Japan. Hij had een winsom van $ 3.777000) Toen de nakomelingen tegen bleken te vallen hebben de Japanners hem gewoon laten slachten want hij was in hun ogen niet meer bruikbaar.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:42

Dat is dan heel mooi in de volbloedfokkerij dat dat gebeul niet mag, vind het een prachtige merrie.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:45

lisa_pluisje schreef:
Dat is dan heel mooi in de volbloedfokkerij dat dat gebeul niet mag, vind het een prachtige merrie.

welk gebeul?

LisanneFloor

Berichten: 280
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Fokmerrie brengt tien miljoen dollar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

Jezus, wat praat die man snel .. Dat was serieus het enige wat mij opviel, ik zat met open mond naar die man te staren x), haha.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:19

Ik had m'n geluid niet aan en dacht dat jullie het over die middelste man hadden met dat geratel, maar inmiddels ben ik er achter dat ie blijkbaar op een kauwgompje zit te kauwen _O-