Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:13

www.rtvoost.nl
Afbeelding
Gerco Schröder met Londen, bron: Fei.org


Vandaag buigt zich een rechter over onder andere het feit of de stal Eurocommerce destijds op een legitieme manier is aangekocht.
De Rabobank is van mening dat de ex-eigenaar van Eurocommerce Ger Visser, de Olympische paarden sterk onder hun waarde heeft verkocht aan zijn enige zoon. Deze zou de stal met meerdere Olympische paarden voor enkele miljoenen onder de waarde van zijn vader hebben overgenomen, namelijk voor een bedag van zeven miljoen. Hiertoe behoort onder andere ook het paard London waarmee Gerco Schröder op de Olympische Spelen nog zilver won. London is voor 250.000 euro verkocht, terwijl de bank zijn waarde op minimaal zeven miljoen euro schat.

De zeven miljoen die de zoon aan zijn vader betaalde werd gelijk terugbetaald in de vorm van een sponsorcontract. De Rabobank is van mening dat er sprake is van een faillissementsfraude. Een uitspraak hierover wordt pas in het najaar verwacht.De Rabobank lijdt een verlies van 300 miljoen euro door het faillissement van Eurocommerce. De bank probeert daarom al maanden beslag te leggen op de paarden, die worden echter van de ene bv op de andere bv overgeschreven en zijn daardoor moeilijk in beslag te nemen.

Anoniem

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:16

oh nee toch, is die soap nog steeds aan de gang... :(

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:17

250.000 :wow: Wat laag zeg! Ken paarden voor die prijzen die echt nog geen olypische spelen hebben meegemaakt :=

Wat een verlies zeg.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:22

Wat is een paard waard? Dat is de kiloprijs voor paardenvlees schoon aan de haak. De rest is illusie. Heel sneu dat de Rabobank dat ze dat bedrag wijt zijn, en 250.000 Euro is te weinig. Maar een blessure of een gebroken been en de Rabo was dat geld ook kwijt geweest. Betwijfel of de paarden verzekerd zijn....

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:06

the never ending story....

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:11

Minimaal 7 miljoen Euro is ook wel wat overdreven..... maar 250.000 is idd te weinig...in de tijd dat hun stal nog bloeiende was wilde ze dat zelf rustig neerleggen voor een hele goede die 1.30 liep.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:17

amoj schreef:
oh nee toch, is die soap nog steeds aan de gang... :(


Natuurlijk. Kan je het de Rabobank kwalijk nemen dat zij probeert haar geld terug te krijgen? Ook jij ziet toch wel in dat dit alles behalve netjes gaat, vooral vanuit Visser zijn kant... Iedereen weet dat een paard als London wel meer waard is dan 250.000 euro.

Cassidy schreef:
Wat is een paard waard? Dat is de kiloprijs voor paardenvlees schoon aan de haak. De rest is illusie. Heel sneu dat de Rabobank dat ze dat bedrag wijt zijn, en 250.000 Euro is te weinig. Maar een blessure of een gebroken been en de Rabo was dat geld ook kwijt geweest. Betwijfel of de paarden verzekerd zijn....


Maar momenteel leeft het paard en presteert het goed. Dus waarom niet achter het vermogen dat in de paarden van 'Eurocommerce' omgaat aan gaan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:22

Het paard presteerd goed in combinatie met Gerco. Totilas anyone?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:23

Doet dat iets af aan de huidige waarde van het paard en waar het eventueel voor verkocht kan worden? Nee.

En dat de Rabobank beslag wil leggen op het paard, betekent ook niet dat Gerco het dier niet kan blijven rijden. Misschien ook wel, maar dat is aan latere orde.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:13

Gerco is hem al eerder kwijtgeraakt. Gelukkig waren er toch nog slimmerikken die hebben besloten dat deze beslissing teruggedraaid moest worden omdat het dier dan in waarde echt achteruit holde. En geloof me, als er Olympische Spelen voor de deur zouden staan, was hij allang verkocht. Ik denk alleen dat er niet zo snel een investeerder komt als je nog drie jaar moet gaan voor de volgende spelen. Als er iets met het paard gebeurt is dat een hele dure biefstuk. Paarden zijn sowieso kapitaalvernietigers. Je kunt de schade maar beter beperkt houden.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:39

Wat een schurken, ongelooflijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15942
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:55

Sammyoo schreef:
Wat een schurken, ongelooflijk.

Als er 1 schurkenbank is dan is dat wel de Rabobank, vind het dus helemaal niet erg dat ze nu een koekje van eigen deeg krijgen.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:01

Uiteindelijk komt de rekening bij de gewone man, bah!

Kendra

Berichten: 8761
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:46

Sammyoo schreef:
Uiteindelijk komt de rekening bij de gewone man, bah!

Om Eurocommerce/Ger Visser nou 'de gewone man te noemen' gaat me toch wel een beetje te ver...

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 04:37

Ik.denk eerder dat ze ons bedoeld.

Die 300miljoen moet toch érgens vandaan getoverd worden....

daantjuhhh

Berichten: 26926
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 04:40

Ze bedoeld daar de klanten van de rabobank mee.
Wij gewone klanten zullen het verlies moeten compenseren.

petraaken

Berichten: 44237
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:25

Nou volgend jaar zijn is de WEG dus er zal wel weer verkocht en gekocht en van ruiters gewisseld worden. Of dat vaak een goede keuze is moet achteraf blijken.

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:22

Volgens mij had London de olympische spelen nog niet gelopen op het moment dat Ger de stal had overgenomen.

Daarnaast als ik de auto van mijn vader over neem hoef ik er ook niet de volle pond voor te betalen evenals zijn bedrijf, is dit dan ook fraude?

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:29

Buiten dat het allemaal niet mooi zou zijn als die 300 miljoen idd ten laste van de 'gewone' klanten zou komen, kan ik me wel voorstellen dat Ger Visser zich in allerlei bochten wringt om zijn paarden te behouden. Hij heeft altijd al gezegd dat hij liever droog brood eet dan zijn paarden verkopen. Daarin verschilt hij wel heel erg veel van zijn broer, de heer Visser die niet in de financiele problemen zat, en geen probleem had om Totilas te verkopen.
Daarbij is hij natuurlijk een geweldige sponsor voor de springsport geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:33

Regallie schreef:
Volgens mij had London de olympische spelen nog niet gelopen op het moment dat Ger de stal had overgenomen.

Daarnaast als ik de auto van mijn vader over neem hoef ik er ook niet de volle pond voor te betalen evenals zijn bedrijf, is dit dan ook fraude?

Wel als het bedrag dat jij betaalt voor auto en bedrijf meteen wordt teruggeboekt als zijnde sponsorgeld, denk je niet?

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:40

_San87_ schreef:
Regallie schreef:
Volgens mij had London de olympische spelen nog niet gelopen op het moment dat Ger de stal had overgenomen.

Daarnaast als ik de auto van mijn vader over neem hoef ik er ook niet de volle pond voor te betalen evenals zijn bedrijf, is dit dan ook fraude?

Wel als het bedrag dat jij betaalt voor auto en bedrijf meteen wordt teruggeboekt als zijnde sponsorgeld, denk je niet?


Excuus overheen gelezen :o

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:25

Dit soort faillissementen kan makkelijk langer dan 10 jaar doorsudderen aangezien het sterk riekt naar Paulianeus handelen en er grote spelers met grote belangen in het spel zijn.

Denk dat dat ook tevens de reden is dat het niet bepaald storm loopt voor London en zijn stalgenoten, zou zo maar kunnen dat er op dit moment weinig mensen bereid zijn het risico te lopen dat het paard dat ze gekocht hebben toch uiteindelijk niet hun paard zal worden omdat de verkoop niet rechtsgeldig is geweest.

kerelec
Berichten: 49
Geregistreerd: 25-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:19

In de Stentor wordt niet London voor 250.000 genoemd maar Vigaro (in het artikel foutief met een F gespelt:
ZUTPHEN - De Rabobank en curatoren van vastgoedbedrijf Eurocommerce willen dat de verkoop van de springstal van de onderneming wordt teruggedraaid.

In de boedel ter waarde van 38,2 miljoen euro zit onder meer het Olympische paard London.

De in Lochem gevestigde Stal Eurocommerce met haar toppaarden ging in december 2011 over naar een BV van de zoon van eigenaar Ger Visser senior. Dat gebeurde krap drie weken nadat Visser tegenover de bank bekende in zijn bedrijf fraude te hebben gepleegd, betoogde de bank dinsdag tijdens een handelszaak in de rechtbank van Zutphen. De bank en curatoren betichten Visser van het onttrekken van miljoenen uit de boedel van Eurocommerce, voorafgaand aan het faillissement vorig jaar.

De bank liet al eerder beslag leggen op de toppaarden. Gevi Gorssel BV, de huidige eigenaar van de stal, meent dat bij de verkoop in 2011 helemaal nog niet duidelijk was dat Eurocommerce op omvallen stond. "Waarom verstrekte de bank eind dat jaar anders nog financiering voor een miljoenenlening?" Ook wordt de prijs die Eurocommerce bij verkoop van de stallen ontving, betwist. Volgens de bank werden paarden tegen veel te lage waardes in de boeken opgenomen. Het paard Figaro bijvoorbeeld werd voor 7 miljoen euro aangekocht en voor 7,5 miljoen verkocht. Figaro stond voor 250.000 euro in de administratie. Volgens Ger Visser junior fluctueert de waarde van dergelijke springpaarden nu eenmaal fors. Zo steeg London fors in waarde nadat ruiter Gerco Schröder twee zilveren medailles op de Spelen in 2012 haalde.

Beide partijen mogen de komende weken schriftelijk op elkaar reageren. Pas daarna volgt er een vonnis.

Anoniem

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:24

Tja, dat Vigaro 'maar' een half miljoentje in waarde is gestegen lijkt me toch niet zo gek?
Zoveel heb ik niet gezien van hem.

De rabobank moet eens weten wat ie wil. Nu zeker net weer als toen vlak na de os, dat de paarden niet meer uitgebracht mogen worden. Nee, dat is een slimme keus!

Loesje1991
Berichten: 117
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:41

Het gaat wel om dieren en dit lijkt me toch wel degelijk een zakelijk conflict waar dus nu de paarden weer de dupe van worden. wat als ze in de handen van de rabobank komen? En dan is de rabobank nog wel 'groot' sponsor en voorstander van de paardensport. Pakken ze iemand die succesvol is de paarden af. Denken ze er dan niet aan dat er weer een aantal goede combinaties verloren gaan? Wat willen ze nu liever?