Rusty van Ulla Salzgeber overleden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:47

Ketaki schreef:
wat een mooie leeftijd heeft die behaald zeg.

wat ik trouwens afvraag, waarom staat er rusty 47.

wat houd 47 in voor getal?


Mischien heeft dat iets met de letse foklijnen te maken? stam 47 ofzo..

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rusty van Ulla Salzgeber overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:38

47 is het registratienummer. Dit was de 47e Rusty bij de FEI.
Als ik het goed heb?

Mooie leeftijd, maar wat een opmerking van purkie. Volgens mij ben je niet alleen tegen klonen? :P

ghashira

Berichten: 444
Geregistreerd: 03-01-10

Re: Rusty van Ulla Salzgeber overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:10

vind het een mooie leeftijd, veel doorsnee paarden bij particulieren halen dit uberhaupt niet en leven in veel minder goede omstandigheden. een toppaard wordt ook top behandeld, daar mag je van op aan. op zijn 18 op pensioen is zeer mooi en dan nog 7 jaar daarvan genoten,waw, denk dat veel paarden daarvoor willen tekenen hoor. Ieder zijn mening maar dat kortzichtig gedoe van veel mensen stoort me toch wel erg.
Heb pas nog mijn merrie van 19 moeten laten inslapen, stond nog met een veulen van 4 weken, door een ongelukkige beweging op de weide waren haar schouderspieren/pezen afgescheurd en was ze hopeloos verloren, kon zelfs niet meer staand vervoerd worden naar een kliniek. Zij heeft haar hele leven (tot haar 10-12) shows gelopen (arabische volbloed)en daarna elk jaar een veulen gehad. Is dat beter of erger dan klonen of topsport doen? zoals elke werkende mens heeft ook elk paard zijn carrière en leven . Euthanasie op 25 is een geschenk, geloof me vrij, veel paarden vinden op hun dertigste nog de weg naar de slachtbank.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Rusty van Ulla Salzgeber overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:58

Rusty was een mooi boegbeeld van het Lets stamboek!
Toch fijn dat er veel topsportpaarden van een goede oude dag kunnen genieten en een mooie leeftijd halen. Dat is inderdaad bij veel doorsnee paarden helaas anders.

ElCamino

Berichten: 8949
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:26

Wat een azijnpi**ers hier toch af en toe....wordt een sportpaard 25, wat de meeste paarden tegenwoordig niet halen, lopen ze nog te zeiken. Beetje respect voor dit dier, én de amazone is wel op zijn plaats. De meeste halen het niet eens..... ( even voor de weinige zeurpieten hier).
Ik zelf vind het super dat dit dier nog lekker van zijn pensioen mocht genieten....en dat klonen, daar heeft ie zelf geen last van hoor, haha/

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:29

En wat is het probleem van een paard wat op zn 30e de weg naar de slavhtbank krijgt....niets... Prima dood..

Wat een prestaties leverde dit dier!
Klonen vind ik ook beetje onzin...t gaat een keer ergens fout in de technologie....maargoed..dat gebeurt vanzelf wel.

Heerlijk dat ie nog van t pensioen heeft mogen enieten! :D

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Rusty van Ulla Salzgeber overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:33

Pensioen, wat is pensioen bij sportpaarden? In het land staan en niks doen? Of word er evengoed nog lekker ontspannen mee gereden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:35

lianne484 schreef:
Pensioen, wat is pensioen bij sportpaarden? In het land staan en niks doen? Of word er evengoed nog lekker ontspannen mee gereden.


Wat denk je zelf :)

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:42

Cayenne schreef:
lianne484 schreef:
Pensioen, wat is pensioen bij sportpaarden? In het land staan en niks doen? Of word er evengoed nog lekker ontspannen mee gereden.


Wat denk je zelf :)


Geen idee, hoop dat er nog wel wat mee gedaan word. Je hebt ook genoeg rusthuizen voor paarden, Vind ik ook raar!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:16

hoe zouden jullie het vinden als jullie paard na een mooi leven komt te overlijden en er gaan mensen lopen zeuren over wat je met hem hebt gedaan terwijl ze er geen idee van kunnen hebben :?

25 is een mooie leeftijd, het was een geweldig paard.

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:48

Cayenne schreef:
lianne484 schreef:
Pensioen, wat is pensioen bij sportpaarden? In het land staan en niks doen? Of word er evengoed nog lekker ontspannen mee gereden.


Wat denk je zelf :)


Wat een vervelende opmerking...

Ik zou ook niet weten wat pensioen is bij sportpaarden...
Anky heeft Bonfire ook nog lang gereden....Terwijl hij, ja, met pensioen was.