Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:15

http://www.nieuwsblad.be/
Ingezonden

In de Langestraat in Oostende is zaterdagnamiddag een trekpaard zwaar ten val gekomen. De brandweer kwam ter plaatse om het dier van zo'n 1.500 kilogram opnieuw recht te helpen.

Twee trekpaarden trokken zaterdagnamiddag een koets van brouwerij Bockor om in het stadcentrum van Oostende, België promotie te maken voor het blond bier Omer. In de Langestraat in de Oostendse uitgaansbuurt liep het echter plots fout. Een van de trekpaarden is vermoedelijk uitgegleden en kwam zwaar ten val op de grond. Het dier was bij bewustzijn, maar geraakte niet op eigen krachten recht. De brandweer slaagde er uiteindelijk met veel moeite in om het trekpaard van zo'n 1.500 kilogram opnieuw te been te krijgen. Of het paard iets overhoudt aan de valpartij was niet duidelijk. Het dier kon op zijn eentje opnieuw wegwandelen. De politie kwam ter plaatse om uit veiligheidsoverwegingen kijklustigen op enige afstand te houden.

Foto's

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:19

Ahhww arm ding!
Hij is wel echt ENORM! Vraag me af wat de reden was waarom hij niet overeind kwam...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:23

Staat op ijzers, icm met die galdde bestrating is het geen wonder dat hij in de problemen kwam....

Anoniem

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:25

Zoals Billy zegt die ondergrond is spekglad daar moet je een paard met ijzers niet willen laten lopen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:26

Jeetje heb de foto's gezien. Gladde bestrating was het zeker en zie dan maar eens op te gaan staan , dan blijf je keer op keer er onder uit gaan. Het is toch een shire ? Wel een mooie paard.

LadyKantje
Berichten: 421
Geregistreerd: 02-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:27

Nou ik denk dat je het paard net zo goed op ijs had kunnen laten lopen, dan was het precies hetzelfde geweest. Je ziet duidelijk dat het paard wel zelf op staat maar dat er een mat ligt waar hij meer greep op heeft.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:28

Ze mogen toch echt wel wat meer rekening gaan houden met de paarden hoor! Tegenwoordig gebeuren er zoveel dingen die je had kunnen voorkomen door gewoon een beetje verder te denken.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:30

Dit is een fout van de menners, die hadden moeten zien dat deze route niet geschikt was voor een paard...

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:32

Luca03 schreef:
Ze mogen toch echt wel wat meer rekening gaan houden met de paarden hoor! Tegenwoordig gebeuren er zoveel dingen die je had kunnen voorkomen door gewoon een beetje verder te denken.


Waarom rekening houden? Paarden horen in mijn ogen niet midden in de stad. En een zandpad daar aanleggen lijkt mij niet handig winkelen... Neemt niet weg dat het niet zielig is.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:34

Uit de reacties maak ik op dat zelfs mensen regelmatig onderuit gaan op die stenen, wat doe je er dan toch met een paard :n

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:37

Daar kunnen wij niet over beslissen. Paarden horen indd niet in het stad maar in oostende zie je veel paarden. Natuurlijk niet midden in de stad. Maar als ze het dan toch zo nodig willen doen hadden ze wel een andere route mogen kiezen hoor. Die stenen zijn spekglad!

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:38

Arm beestje. Moet je je eens voor stellen als je zo groot bent en je valt val je nog harder ivm meer gewicht..

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:41

Arm dier wat zal die geschrokken zijn. ;( Hopelijk houd ie er niks aan over. -O-
Lijkt me trouwens wel sterk als dat paard 1500kg weegt,vind het een gewoon beetje schrale Shire Horse.
Ik dacht oef 1500 kg dat moet een bakbeest zijn dan,vond het eerder het tegendeel.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:42

Arm beest, hoop dat ie er niks aan over houdt..

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:03

ah sneu :( hopenlijk komt die er ongeschonden uit
en is er van geleerd!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:04

Die Shire is echt aan de lichte kant , zie die achterhand, zit geen spekkie op. Te dik is slecht maar dit is ook niet goed. Vind hem/haar eerlijk gezegd, veel te mager.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:24

funnyhorses schreef:
Arm dier wat zal die geschrokken zijn. ;( Hopelijk houd ie er niks aan over. -O-
Lijkt me trouwens wel sterk als dat paard 1500kg weegt,vind het een gewoon beetje schrale Shire Horse.
Ik dacht oef 1500 kg dat moet een bakbeest zijn dan,vond het eerder het tegendeel.


In het artikel staat ook 1000 kg, dus zal hier wel een foutje zijn gemaakt?

Dooodooo
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:27

Achoss.. Arm beest!

Iemcke
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:29

bigone schreef:
Die Shire is echt aan de lichte kant , zie die achterhand, zit geen spekkie op. Te dik is slecht maar dit is ook niet goed. Vind hem/haar eerlijk gezegd, veel te mager.


Inderdaad paard ziet er niet al te fit uit gezien bij zijn maat je ( misschien al een ouder paard????)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:31

vind hem er ook niet echt fit uitzien...goed dat ze een kleed eronder hebben gelegt.Een paard met ijzers komt haast niet overeind op een gladde straat.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:35

Arm ding, wat zal die geschrokken zijn.
Ik moet ook zeggen dat ik hem er niet fit vindt uitzien. Dit zal niks met de valpartij te maken hebben, want de spekgladde straat zegt genoeg. Maar hij kan wel een extra kilo'tje brok gebruiken.
Hopelijk houdt hij er uiteindelijk niets aan over.

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:44

Hè wat zielig :( Wat zal hij geschrokken zijn.. Ik snap ook niet hoe je het als menner in je hoofd kunt halen om daar te gaan rijden.. In de winter glij ik op zulke stenen ook wel eens uit, en ik heb niet eens ijzers :n

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:49

bigone schreef:
Die Shire is echt aan de lichte kant , zie die achterhand, zit geen spekkie op. Te dik is slecht maar dit is ook niet goed. Vind hem/haar eerlijk gezegd, veel te mager.


+ 1 Ijzers op die gladde ondergrond + te weinig kracht...dan krijg je dit :(

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:12

_sharonnn schreef:
funnyhorses schreef:
Arm dier wat zal die geschrokken zijn. ;( Hopelijk houd ie er niks aan over. -O-
Lijkt me trouwens wel sterk als dat paard 1500kg weegt,vind het een gewoon beetje schrale Shire Horse.
Ik dacht oef 1500 kg dat moet een bakbeest zijn dan,vond het eerder het tegendeel.


In het artikel staat ook 1000 kg, dus zal hier wel een foutje zijn gemaakt?


Dan nog haalt ie niet de 1000kg hoor.Maar goed daar gaat het verder ook niet om,laten we hopen dat het paard er niks aan over heeft gehouden.
Altijd zo zielig als ze vallen arm beest had zich zo wat kunnen breken. ;(

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Trekpaard komt ten val in Oostende en komt moeilijk overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:49

agossie, zoals eerder aangehaald, op ijzers... en ik zie net voor de wagen een groot putdeksel en de bestrating ziet enorm glad uit, plus heuveltje naar beneden.. denk inderdaad ook dat de Shire nogal wat meer gevoerd mag krijgen :-(, die achterhand is enorm hoekig.
Hopelijk houdt hij er niet teveel aan over :-(, zou hem een dikke knuffel willen geven, gossie.