Frank Schuttert wint Grote Prijs van Zangersheide

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Frank Schuttert wint Grote Prijs van Zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:40

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl


De drie weken durende Z-Tour op het domein Zangersheide in het Belgische Lanaken werd zondag afgesloten met een CSI 3* Grote Prijs. Slechts vijf van de 55 combinaties wisten zich te plaatsen voor de barrage en daarin was Rabo Talent van het Jaar Frank Schuttert met Winchester HS de snelste foutloze combinatie. Bart Bles legde met Lord Sandro DDH beslag op de tweede plaats, voor de Zweed Douglas Lindelöw met de in Nederland gefokte Talina, terwijl Albert Zoer - vorige week nog winnaar op Zangersheide - nu met Abra Kadabra tevreden moest zijn met de vierde plaats.

De altijd onstuimige Winchester HS heeft buiten duidelijk minder last van zijn bokkende neigingen als binnen. "Ik moest als eerste ruiter van het hele veld het parcours binnen. Ik wist dat de tijd krap stond en besloot om te proberen een snelle foutloze rit te realiseren. Ik was goed binnen de tijd en foutloos en dan is het voor de jury toch moeilijk om de tijd ruimer te zetten. Dat deden ze dan ook niet, waardoor ik er achteraf een voordeel bij heb gehad om als eerste van start te moeten gaan. Ik vond het een moeilijk parcours, met bijvoorbeeld een dubbel van steilsprongen op zes galopsprongen na de sloot. Dat is best lastig!" vertelde Frank Schuttert. In de barrage leek Schuttert niet extreem snel te rijden. "Ik was inderdaad niet supersnel en ik wist dat mijn tijd te verbeteren was. Aan de andere kant stond er een dubbel steil in de barrage en dat nodigt niet uit om extreem hard naar toe te rijden. Uiteindelijk waren drie combinaties sneller, maar dat ging alle drie keren wel ten koste van een springfout. Bart Bles koos voor een behoudende foutloze rit en manoeuvreerde zich zo naar de tweede plek" vervolgde Frank, die zich via wedstrijden in Arezzo en Lanaken heeft voorbereid op de Nederlandse Kampioenschappen, die over twee weken in Mierlo worden verreden. "Ik denk dat we klaar voor zijn voor de titelstrijd!".

Albert Zoer was met Abra Kadabra op het lastige basisparcours relatief gemakkelijk foutloos gebleven. "In mijn ogen was het best een moeilijk parcours en was de toegestane tijd krap bemeten. Om foutloos en binnen de tijd te rijden werd nog moeilijker gemaakt doordat veel afstanden tussen de hindernissen terug-afstanden waren. Het parcours was dus niet gebouwd om naar voren te rijden. Daardoor werd er ook veel van het technisch kunnen van de ruiter gevraagd. In de lastige driesprong werden relatief veel fouten gemaakt" aldus Zoer, wiens paard Abra Kadabra nergens in de buurt van het hout kwam. "Mijn paard had mij in dat basisparcours heel veel vertrouwen gegeven, waardoor ik in de barrage de risico's wel wilde opzoeken. Na een lange lijn moest ik een scherpe wending maken naar een steilsprong. Achteraf plaatste ik Abra Kadabra net iets te kort voor, waardoor we daar een fout kregen. Maar mijn overwinning vorige week en de vierde plaats nu zijn toch een mooie opening van het buitenseizoen", aldus Zoer.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Frank Schuttert wint Grote Prijs van Zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:23

De Schutterts Presteren goed de laatste tijd
Ommen rules! Felicitaties naar Frank