Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mogelijke overname Renbaan Duindigt door Arabische partij

 
Profiel   

www.omroepwest.nl
Ingezonden door Ssuuz92

[ img ]
Een race op Renbaan Duindigt. Foto: Wim Huybers/Wikimedia Commons.

Renbaan Duindigt is in gesprek over de overname van Wassenaarse renbaan door een Arabische partij. Woensdag wordt een plan gepresenteerd, met een optie er in voor de verkoop. De verkoop zou dan binnen een jaar rond moeten zijn. Dat zegt Daan Kooman, bestuurder bij Duindigt.

´Dit is een zeer belangrijk en opzienbarend voor Duindigt,’ zegt het bestuurslid. ´Er moet straks nieuwbouw komen, de exploitatie en de infrastructuur moeten worden verbeterd en vooral het prijzengeld moet omhoog. ’

De renbaan heeft het al jaren moeilijk en verkeert in zwaar weer. De reddende engel van de renbaan is Wieger de Ruiter. Hij is penningmeester van de IFAHR, the International Federation of Arabian Horse Racing en bestuurslid van ‘The Dutch Arabian Racing Committee (DARC). Hij is de bedenker van het plan en heeft de contacten met de Arabische sjeiks.

De Ruiter krijgt een optie op de verkoop van renbaan. In ruil daarvoor betaalt hij dit seizoen alle kosten, zoals het prijzengeld. Met de optie heeft hij een jaar lang de tijd om een koper te zoeken. ‘Ik ben al in gesprek met drie geïnteresseerden. De kans dat ik het verkoop is zo’n 75 procent.’

In de voorwaarden is opgenomen dat de toekomstige koper 15 jaar lang zorg moet dragen voor de paardensport op de renbaan. Daarna is hij vrij met de grond te doen wat hij wil. ´Ik ben alleen in gesprek met mensen die van paardensport houden, dus ik maak met niet druk over de toekomst van de renbaan.´

Er ligt nog geen koopcontract; op dit momentis er alleen nog maar een plan om een Arabische koper te vinden. De Ruiter heeft daarvoor een jaar de tijd gekregen. Maar duidelijk is wel, dat er genoeg interesse is van Arabische partijen.

In de tussentijd betaalt de Ruiter uit eigen zak het prijzengeld voor dit seizoen. ´Dat doet hij natuurlijk alleen als het vrij zeker dat hij een overnamepartij kan vinden,´ aldus Kooman.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 11:12 



 
Profiel   

Gaaf. Wat een goed nieuws.
Nog meer Arabieren-rennen en hopelijk een stevige update voor het hopeloos verouderde complex.

Misschien ook leuk om daar dan een keer een show te organiseren. Er zijn er in de loop der tijd al wat weggevallen maar in zo'n entourage hoort ook een heuse Arabieren-show :D

Ik heb mevrouw de Ruiter vorig jaar mogen ontmoeten en zij is zo begaan met het Arabische ras als renpaard *\o/* . En ze heeft zelf ook hele goede paarden in haar bezit. Fantastisch nieuws dat op deze manier de enige nog draaiende renbaan (en tevens drafbaan) blijft behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 12:07 



 
Profiel   

Dat is zeker goed nieuws! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 12:15 



 
Profiel   

Zeer goed nieuws! Het word hoogste tijd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 12:30 



 
Profiel   

Het is niks of wordt nooit iets meer..

Nieuwe eigenaren (arabieren) zullen meer geinterreseerd zijn in de totale regio.

Oud verhaal.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... elen.dhtml

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 12:46 



 
Profiel   

Goed nieuws!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 15:32 



 
Profiel   

+:)+ Goed nieuws +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 16:39 



 
Profiel   

Lang geleden dat het daar nog floreerde. De vergane glorie zie ik niet snel veranderen: helaas is het gebied in de afgelopen decennia verziekt door asfalt en nieuwbouw.
Btw geen sterk staaltje journalistiek, het artikel staat vol onvolkomenheden. Vast een Hagenees achter de typemachine gezeten. Dit terzijde ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 17:33 



 
Profiel   

Judith_VB schreef
Gaaf. Wat een goed nieuws.
Nog meer Arabieren-rennen en hopelijk een stevige update voor het hopeloos verouderde complex.

Misschien ook leuk om daar dan een keer een show te organiseren. Er zijn er in de loop der tijd al wat weggevallen maar in zo'n entourage hoort ook een heuse Arabieren-show :D

Ik heb mevrouw de Ruiter vorig jaar mogen ontmoeten en zij is zo begaan met het Arabische ras als renpaard *\o/* . En ze heeft zelf ook hele goede paarden in haar bezit. Fantastisch nieuws dat op deze manier de enige nog draaiende renbaan (en tevens drafbaan) blijft behouden.


Kwa show haal je de woorden uit me Mond!
Lekker dichtbij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 19:37 



 
Profiel   

Eerst zien dan geloven, er zij al meer dan genoeg fantastische plannen geweest om de draf- en rensport en de banen uit het slop te halen. Eigenlijk geen enkele is een succes geworden.
Ik hoop wel dat het lukt maar heb er een hard hoofd in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-14 21:15 



 
Profiel   

Je haalt de ren en draf sport uit de slop als het diervriendelijker wordt. Welk gezond bedrijf wil investeren in een branche waar de ilegale middelen verstopt zijn in stallecomplexen. Waar blisteren en vriesbranden normaal is! Zodra het weer groots word komen de activisten gelijk naar voren met de filmjes,en fotos. Kansloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 09:01 



 
Profiel   

Ben benieuwd of het lukt om Duindigt een doorstart te geven :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 12:07 



 
Profiel   

@Randy : Ben je als insider bekend met het echte Duindigt??? Zo niet schrijf dan niet...
Geweldig dat Wieger de Ruiter dit doet. In verleden ( en zo ken ik hem ook) had hij Coralls Farm&Stud in Bleiswijk. Een Engels volbloed stoeterij en ook de renstal van Frits vd Ham is zijn eigendom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 13:10 



 

Ben ook benieuwd waar je dat vandaan haalt? En dan nog iets, als je het zo naar vind mag je de dressuursport en springsport ook boycotten want daar wordt dat ook gedaan.

Kom maar op met de Arabische centen, misschien kunnen ze veel betekenen voor de drafsport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 13:16 



 
Profiel   

randey schreef
Je haalt de ren en draf sport uit de slop als het diervriendelijker wordt. Welk gezond bedrijf wil investeren in een branche waar de ilegale middelen verstopt zijn in stallecomplexen. Waar blisteren en vriesbranden normaal is! Zodra het weer groots word komen de activisten gelijk naar voren met de filmjes,en fotos. Kansloos.


Trieste en hypocriete opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 15:26 



 
Profiel   

Vind het een mooie gedachte!. Ik ben practies geboren op renbaan duindigt en was er altijd wel te vinden. Helaas afgelopen 1.5 jaar niet zo ivm werk. Maar heb t daar altijdnaar mijn zin gehad. Toch werd het ieder jaar minder en minder en hoop dat hiermee de tribunes weer gevuld worden!. De mensen die zo negatief denken zouden een maandje moeten meedraaien op een renstal.. denk dat ze snel hun vooroordelen inslikken!.. geen ervaring? Hou dan gewoon je mond :-)... ik wens ze het beste met renbaan duindigt. Hoop in de toekomst daar wel weer wat meer aanwezig te zijn.. dan misschien niet rijdend in de training, maar als fotograve!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 16:30 



 
Profiel   

Dat zou mooi zijn, vind het er de leukste ren/drafbaan van Nederland.
Het heeft gewoon iets.

Vroeger ging ik wel eens met mijn verzorgdravers mee naar het duindigt als ze er ging koersen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 18:49 



 
Profiel   

Je proeft nog steeds de sfeer die er ooit hing....
Het is echt jammer als het verloren zou gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 19:23 



 
Profiel   

randey schreef
Je haalt de ren en draf sport uit de slop als het diervriendelijker wordt. Welk gezond bedrijf wil investeren in een branche waar de ilegale middelen verstopt zijn in stallecomplexen. Waar blisteren en vriesbranden normaal is! Zodra het weer groots word komen de activisten gelijk naar voren met de filmjes,en fotos. Kansloos.


Waar haal jij die onzin vandaan???

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 20:24 



 
Profiel   

Ik ben zeker geen fan van de dressuur en springsport! Waar ik het vandaan haal? Zie het met mijn eigen ogen!en zie dagelijks dravers en zie er genoeg die echt aan stront gereden zijn. Ik heb er zelf ook 1. Niet iedereen is het zelfde maar over het algemeen niet de meest diervriendelijkste sport. Zodra het weer echt op tv zou komen en meer in de media......dan komt die kant echt naar voren!of ik het daar mee eens ben zeg ik niet zo zijn de nederlanders. Heel veel vinden het zielig. Net als veel cross en de grand national zielig vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 22:54 



 
Profiel   

Overal worden paarden aan stront gereden!
Weet je wat ik denk, dat je als jockey echt enorm veel lef moet hebben. En dat missen heeeeeeeeeeeeeeeeel veel ruiters.
Dan maar liever dressuur en de rensport afkraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-14 11:46 



 
Profiel   

ThreeFingers schreef
Overal worden paarden aan stront gereden!
Weet je wat ik denk, dat je als jockey echt enorm veel lef moet hebben. En dat missen heeeeeeeeeeeeeeeeel veel ruiters.
Dan maar liever dressuur en de rensport afkraken.


Amen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-14 13:55 



 
Profiel   

Jokys hebben zeker lef!dat hoor je mij ook niet zeggen. Je moet goed lezen. Je weet mijn standpunt niet eens zo te zien. Daar gaat het niet om!er moeten meer investeerders kkomen voor de draf en rensport, die blijven weg omdat het bv niet echt in media komt. Waarom is,dat? En hoe los je dat op.
Duidelijker kan het er niet staan! Zie je nu nog ergens staan dat ik trainers en dergelijke vreselijke mensen vind? Nee! Dat zeg ik dus niet!het beeld van de sport moet beter worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-14 22:28 



 
Profiel   

Ben het met je eens dat het beeld beter moet worden! Maar ook jij reageert in de eerste instantie ook niet bepaald positief. Dravers die aan stront gereden worden....is geen trainers vriendelijke opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-14 22:55 



 
Profiel   

In mijn eerste tekst schreef ik dat niet hoor. Mijn eerste tekst is hoe bedrijven en media er over kunnen denken. Er moet geld in maar dat doen grote bedrijvenniet als ze mogenlijk verwikkeld raken in een schandaal. Zodra het diervriendelijker wordt... Bv jongste,koers vanaf 3jaar!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-14 07:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen