Iedere buitensport zijn eigen paden
Eens 22%  22%  [ 35 ]
Oneens 21%  21%  [ 33 ]
Deels eens 45%  45%  [ 69 ]
Deels oneens 10%  10%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 153

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS verkeersveiligheid: stelling 6 + poll

 
Profiel   

www.knhs.nl


De KNHS heeft 6 stellingen over verkeersveiligheid in het kader van het Nationaal Verkeersveiligheids Congres op 24 april 2014. (Zie eerder: [VN] KNHS zes stellingen over verkeersveiligheid)
De 6 stellingen zijn afzonderlijk ook op Bokt geplaatst. Discussieer hier mee over de stellingen.

Stelling 6 (16 april)

Dit is de laatste stelling over verkeersveiligheid. Dit keer gaat het over de ruimte voor buitensport.
Meestal is het nodig om de verschillende typen buitensporten te scheiden, omdat er verschillende eisen gesteld worden aan de voorzieningen: een skatepad is nu eenmaal geen mountainbikepad. Bij intensief gebruik kan gemeenschappelijk gebruik van dezelfde routes leiden tot onveilige situaties, denk aan wielrennen en recreatief fietsen op het zelfde pad, of mountainbiken en paardrijden. De laatste stelling waar je op kunt reageren is daarom:

"Iedere buitensporter moet zijn eigen paden krijgen".


Zie eerdere stellingen:
[VN] KNHS verkeersveiligheid: stelling 1 + poll
[VN] KNHS verkeersveiligheid: stelling 2 + poll
[VN] KNHS verkeersveiligheid: stelling 3 + poll
[VN] KNHS verkeersveiligheid: stelling 4 + poll
[VN] KNHS verkeersveiligheid: stelling 5 + poll
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 15:37 



 
Profiel   

Ik ben het deels oneens. Ik vind dat als iedereen gewoon netjes rekening met elkaar houd, je gewoon samen met een pad kunt doen. Maar nu is het natuurlijk wel fijn als er af en toe een stuk is speciaal voor een bepaalde sport. Bijvoorbeeld een galoppad voor degenen met met een paard die een rengalop willen doen zonder dat hij of zij last heeft van fietsers oid. Een een mountainbiker een eigen pad waar hij in elk geval geen last van paarden heeft.

Maar ik vraag me af of eigen paden wel gaan werken. Op de een of andere manier denkt de mens dat sommige dingen niet voor hun gelden en gaan ze toch over paden die niet voor hen bestemd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 16:00 



 
Profiel   

Ik ben het oneens en eens. Ik vind niet dat elke sport een pad moet hebben , maar de paardensport met mensen die rustig willen wandelen fietsen etc of iets anders worden snel betrokken bij een ongeluk te paard. fietsen leven niet (kunnen in de meeste gevallen geremd worden ) (denk ik , remmen kunnen stuk gaan ofso) een paard leeft wel , in sommige gevallen heb je niks te zeggen of schrikt deze waardoor je andere in gevaar kan brengen. al letten alle ruiters uiteraard enorm goed op !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 17:04 



 
Profiel   

Deels eens. Iedere buitensport moet de beschikking hebben over paden waar alleen die buitensport beoefend wordt.
Maar om nou ieder pad een bepaalde bestemming te geven, ik denk dat dat praktisch onmogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 17:06 



 
Profiel   

het lijkt mij een mooie oplossing, maar het zal waarschijnlijk te duur zijn, de doelgroepen zijn te klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 17:10 



 
Profiel   

Zal een mooie oplossing zijn, maar ik denk ik gewoon niet genoeg plaats voor. Ik ben wel voor veiligere wegen. Zo vertik ik het om in de berm te lopen of op de weg te lopen (zijn beide gevaarlijk hier) en loop ik op het fietspad. Daar gedraag ik mij als gast en heb nog nooit problemen gehad met mensen. Naast het fietspad een wandelpad en ook nog een ruiterpad aanleggen zal 1) te veel kosten en 2) niet overal mogelijk zijn door de breedte van de paden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 18:45 



 
Profiel   

Bij ons heeft iedereen z'n eigen pad. Werkt heel erg goed.
Soms doorkruis je wel eens elkaars pad of lopen paden een stukje naast elkaar maar daar ga je even rustig stappen en hou je even extra rekening met elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 20:53 



 
Profiel   

Nee, vind het niet nodig. De natuur is van iedereen en met een beetje gevoel naar elkaar kan het prima gedeeld zijn. Als het namelijk allemaal apart moet dan houdt je geen natuur meer over en alleen maar pad. En dat er onderscheid is tot waar sporten kunnen komen dat de ene wat meer ergens een gebied in mag dan de ander vind ik dan weer niet zo erg. Maar onnodig geld verspilling als je dat allemaal wil splitsen. Zou hetzelfde zijn als je zegt we gaan de weg zo indelen dat iedere verkeerdeelnemer zijn eigen pad heeft;) Heb je alleen maar asfalt..leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 23:14 



 

Daar is het land veelste klein voor
(Hadden ze bij khns ook kunnen bedenken ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 02:44 



 
Profiel   

deel eens. Bij ons zijn veel paden bedekt met steentjes, is pas sinds een tijdje, waardoor ik met mijn paar amper nog op buitenrit kan (aangezien ze lekker blootsvoets loopt). Voor mij zou het wel een goede oplossing zijn als er een apart zand pad kwam, dan kon ik tenminste zonder al te veel problemen lekker op buitenrit.

Daarnaast is het bos bij ons verboden, wat erg jammer is, want dat is het enigste waar je bijna zonder problemen op buitenrit kan.. ik doe het stiekem natuurlijk toch wel, gewoon rustig aan:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 08:42 



 
Profiel   

Gini schreef
Deels eens. Iedere buitensport moet de beschikking hebben over paden waar alleen die buitensport beoefend wordt.
Maar om nou ieder pad een bepaalde bestemming te geven, ik denk dat dat praktisch onmogelijk is.

Plus dat het handhaven van al die verschillende sporten op echt alleen hun eigen pad onmogelijk is, volgens mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen