Rodrigo Pessoa ziet toppaarden vertrekken naar Van Paesschen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Rodrigo Pessoa ziet toppaarden vertrekken naar Van Paesschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 11:43

www.st-georg.de /www.equnews.be / www.equnews.be / bokt.nl


Afbeelding
Pessoa en Cadjanine Z. Foto: Wikimedia Commons
Enkele maanden voor de start van de Wereldruiterspelen in Normandië verliest de Braziliaanse Rodrigo Pessoa zijn toppaarden Cadjanine Z en Million Dreams.

Met Cadjanine Z, een paard in supervorm, won Pessoa nog niet zo lang geleden een van de Grote Prijzen in Wellington. De beloftevolle merrie, die al Olympische ervaring opdeed onder de Belg Gregory Wathelet, kwam zeker in aanmerking voor een medaille op de Wereldruiterspelen. Pessoa had haar pas sinds de zomer van 2013 onder het zadel.

Tussen Pessoa en de eigenaar van zijn paarden (waaronder dus Cadjanine Z en Million Dreams) waren er meningsverschillen ontstaan over de voorbereiding op de Wereldruiterspelen. Eigenaar Alain Van Campenhoudt vertelde aan het magazine L'Equimag: "Cadjanine sprong heel goed onder Rodrigo. Maar voor mij zijn het niet alleen de resultaten die tellen, ook de menselijke relatie is belangrijk. In tegenstelling tot wat ik ergens gelezen heb, ben ik het die de knoop heeft doorgehakt. Daarnaast spelen ook privé-omstandigheden mee in deze beslissing."

Rodrigo Pessoa reageerde bij Grand Prix Replay. ‘Cadjanine is tot grote prestaties in staat, maar als de eigenaar niet genoeg geduld kan opbrengen, kan ik niet verder. Ik had gehoopt dat hij vertrouwen zou hebben in mijn planning. ’ Van Campenhoudt weerlegt dit commentaar: "Ik weet niks van een wedstrijdprogramma."

Cadjanine Z en Million Dreams staan nu op stal bij de jonge Belg Constant van Paesschen, die ook andere paarden van Alain van Campenhoudt rijdt. Constant van Paesschen vertelt: "Sinds zaterdagochtend staan Cadjanine en Million Dreams bij ons op stal. Het was eerst de bedoeling dat Cadjanine hier maar een week zou staan, maar intussen is er beslist dat ik haar verder zal blijven rijden. Met Million Dreams kom ik in Lummen al aan de start van de driesterrencompetitie. Cadjanine krijgt haar debuut in de Global Champions Tour in Madrid begin mei. We gaan rustig onze tijd nemen met haar."

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rodrigo Pessoa ziet toppaarden vertrekken naar van Paesschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:17

Verdorie, ik ben zo grote fan van Cadjanine, ik zou dit paard zo graag zien schitteren. Maar iedere keer (zowel bij Wathelet als bij Pessoa) wordt ze net voordat ze een hoogtepunt bereikt weer verhuisd.
Dus weer geen uitmuntende Cadjanine op de Wereldruiterspelen.

Ik weet niet wat Alain Van Campenhoudt van plan is met zijn paarden, maar echt slim is die niet. Straks is het niet meer nodig, wordt ze te oud en dan blijft Cadjanine voor altijd het "net-niet paard".
Domme toch!!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rodrigo Pessoa ziet toppaarden vertrekken naar van Paesschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:53

Het zal wel eerder een geld- dan een sportkwestie zijn. Altijd gezeur als een paard succesvol word.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:32

ben het met je eens Gini , en het feit is dat deze eigenaar weinig paardenkennis heeft als de reden om Cadjanine weg te halen is " dat Pessoa nog niet wil bevestigen dat Cadjanine het paard voor de WEG zal zijn en ook niet wil bevestigen dat ze de grote prijs van Aken zal lopen ..imo getuigd het van heel veel paardenkennis van Pessoa dat ie zo'n uitspraken niet kan doen ..ze werken bijna allemaal een paard of 2-3 naar zo'n doel toe en wie op het laatst het beste "in vorm is " mag gaan :j
zo is het antwoord van bvb Marcus Ehning net hetzelfde
http://www.worldofshowjumping.com/exclu ... than-words

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:25

Vinden ze straks ook een wietplantage bij Rodrigo Pessoa?! ;) :D