Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flare
Berichten: 2213
Geregistreerd: 16-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:56

Arm dier :(:)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:15

Jammer, ik vond het altijd zo'n charmante ruiter. Blijkbaar een behoorlijke (sadistische) prutser. Ik denk dat ze bij de sporen niet doelen op de donkere plek maar op de rode plek er onder. En dan een stang, en een stang als onderlegtrens met blauwe tong. Prutsen op hoog niveau dus, thumbs up voor die sponsor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:17

Pandora2 schreef:
Jakkes...dat filmpje op topdressage :( Lekker links - rechts zagen in die mond in stap zeg...brrrrr
Wat is Andreas laag gevallen |(

Dat is het niet. Hij heeft altijd al zo gereden. Alleen men zag het niet of wilde het niet zien.
In de tijd dat hij Matineé reed was zijn rijstijl niet anders. Waarom denk je dat Matinee altijd met haar staart zwiepte. Niet voor niets. Hij heeft het hele paard bij elkaar getruct. En zijn rijstijl is niet veranderd met toen.

flare
Berichten: 2213
Geregistreerd: 16-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:23

Ik weet nog dat ik een filmpje van hem en blue hors matine zag (kan zijn dat naam verkeerd staat), vond het een keuk duo. Staartgezwiep viel me wel op maar dacht ik verder niet bij na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:27

Laura_Stella schreef:
Ik weet nog dat ik een filmpje van hem en blue hors matine zag (kan zijn dat naam verkeerd staat), vond het een keuk duo. Staartgezwiep viel me wel op maar dacht ik verder niet bij na..

Geeft niet. Je wordt wijzer met de jaren en gaat dingen zien die je eerst niet zag of niet wist. ;)

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:57

Steeds vaker komen dit soort berichten en/ of foto's, recht zaken met dit soort mishandelingen c.q. beschuldigingen van, naar buiten. Ik denk dat het een goede zaak is om het kaf van het koren te gaan scheiden en heel kritisch te zijn naar dit soort top ruiters. Ook goed dat dan de sponsor zich terug trekt en het doet er niet toe om welke reden die organisatie dat dan doet. Dit is niet het eerste incident en zal vrees ik ook niet het laatste zijn.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:56

Verplichte controle op tong en kaak, voor dat men mag meedoen op dit nivo.
Uitsluiting bij schade in kaak! en verplichten bitloos te rijden :-)
Goede zaak van de sponsor!!!!

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:00

nombrado schreef:
Verplichte controle op tong en kaak, voor dat men mag meedoen op dit nivo.
Uitsluiting bij schade in kaak! en verplichten bitloos te rijden :-)
Goede zaak van de sponsor!!!!


En wat schiet je daar mee op?
Genoeg mensen die bitloos minstens zoveel, zo niet meer schade aan weten te richten.

Fabienne__
Berichten: 21
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:02

Oef arm paard..... ziet er zeker niet vriendelijk uit. En idd zoals al benoemd is; ruiter mag onder de loep genomen worden.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:18

Tuurlijk, geef het hoofdstel maar weer de schuld, en alles na laten kijken? Beetje laat niet waar, dat doe je voordat je gaat rijden lijkt me. Wat een sadist die vent....En die ondertrens is ook niet vriendelijk, heeft eigenlijk gewoon 2 stangen erin hangen.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:40

Ik kan me herinneren dat ze na de 'grote' wedstrijden altijd even de mond in kijken en de flanken inspecteren? Naast dat dit natuurlijk al diep en dieptriest is, vind ik het ook dieptriest dat zo'n man niet door de toezichthouders uit de losrijring wordt gehaald. Want dit doet hij dus wel vaker, aan de grote hoeveelheid beeldmateriaal te zien. Bah! En denk maar dat zo'n sterke kerel een rotklap geeft als hij zo met de benen ramt :n

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:09

Ik zag het op FB staan ! Niet normaal als je zo je paard rijdt! Ze moeten bij hem die stang en trens in zijn bek doen , kan kom ik wel trekken en net zolang dat zijn tong blauw is , kijken of hij dat fijn vindt!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:22

Goed van de sponsor om zich hiervan te distantiëren. Dan voelt Andreas het in de portemonnee want gevoel voor het paard was er al lange tijd niet gezien de foto's.
De vader van Andreas is ook een voorzitter van een redelijke bekende dressuurcompetitie. Goede promo zo'n zoon!

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:57

Helemaal blij dat het uiteindelijk dan toch geplaatst is. Ik had het 3 dagen geleden al getipt aan de nieuws redactie.

Ik hoop dat het nu gewoon over is met die ruiter. Ik ben best wat gewend maar hier werd ik toch even %) van. Die sporen plekken zijn niet beurs maar de huid is daar gewoon stuk. Aan de spoor zie je ook duidelijk huid/haar zitten.

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:59

nombrado schreef:
Verplichte controle op tong en kaak, voor dat men mag meedoen op dit nivo.
Uitsluiting bij schade in kaak! en verplichten bitloos te rijden :-)
Goede zaak van de sponsor!!!!


Bitloos? dat gaat ie net zo hard trekken tot de vellen van de neus afliggen.
gewoon helemaal niet meer te paard.

De beste manier om dit soort dingen te stoppen is sponsors weg trekken, geen paarden meer daar kopen of in training zetten en zelf niet meer gaan lessen en zo iemand een verbod op leggen om wedstrijde te starten.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:12

Helaas in de sport is deze manier van rijden meer regel als uitzondering, en dan zeker thuis zonder camera's erbij. Als je het rustiger aan wilt doen met je paard ben je een softie en kom je er nooit. Als je niet bereidt bent om " een tandje bij te zetten" vinden ze je gewoon niet fanatiek genoeg. Voor mij reden om ervoor te kiezen om het dan maar een beetje rustiger aan te doen en dan misschien niet die hoge punten te scoren. Want dat is het ergste: dat de jury's er toch nog punten voor geven.
Niet om off topic te gaan of vervelend te zijn, maar zoek eens op afbeeldingen van Parcival en kijk eens hoe vaak dat paard zijn mond wagenwijd open heeft, terwijl er dan toch topscores op het bord verschijnen.

Bij de FEI wedstrijden is rijden met stang en trens zelfs verplicht. Gelukkig op nationaal niveau mag je tegenwoordig t/m grand prix met trens rijden. Ik hoop dat het ooit nog eens zover komt dat een ruiter zelf de keus mag maken met welke opsomming hij de ring in wil op dat niveau ( met enkel dubbel of zonder bit) Maar een beetje ruiter op dat niveau zou ook met stang en trens fatsoenlijk moeten rijden.

Ook de spoorplekken komen wel vaker voor, helaas. De verkleuring die je kan zien omdat dit paard nu geschoren is is gewoon een soort littekenweefsel wat zich daar gevormd heeft, dit hebben helaas wel meer paarden. Mijn huidige trainer noemt dit ' dode huid'. Na bij meerdere zogenaamde hoog aangeschreven ruiters te hebben gelest en dingen te hebben gezien die ik absoluut nooit zou willen heb ik nu gelukkig een trainer gevonden die op een andere manier naar de sport kijkt.

De mensen die bij het losrijden staan te kijken kijken er niet eens van op dat een paard op zo'n manier wordt gereden, laat staan dat er wat van gezegd wordt.

Het is jammer want de sport gaat op deze manier kapot. Terwijl het juist zo'n mooie sport kan zijn.

Anoniem

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:15

Ik ben het helemaal met je eens meiske1577. Goed geschreven.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:16

NatasjavE schreef:
Dat vind ik niet echt een normale onderleg trens.


Dat bit mag niet eens, dat is een Baucher bit, geen onderlegtrens.

Vreselijk dit... en dan vooral na afloop het paard ook nog eens uitbundig belonen. Ik vind dat toch altijd zo hypocriet...

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 02:10

PaysBas schreef:
Goed van de sponsor om zich hiervan te distantiëren. Dan voelt Andreas het in de portemonnee want gevoel voor het paard was er al lange tijd niet gezien de foto's.

Hoewel (deels) de oorzaak wel juist bij de sponsors ligt die willen nl binnen 6-12 maanden een resultaat zien wat eigenlijk 3-5 jaar kost als je dat correct opbouwend traint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 04:23

Dit soort beelden zijn dus precies de reden waarom ik niet snap dat sommigen vierkant achter professionele ruiters kunnen staan. (Denk aan de Engel-Bartels affaire: waarbij ik overigens niemand beschuldig, maar alleen wil laten zien dat je verwachtingen van een persoon wel eens kunnen afwijken van de werkelijkheid)
Naar mijn idee komt dit in alle klassen van de paardensport voor, zowel op wedstrijden als achter gesloten deuren. Jammer dat er zoveel geld omgaat in de sport, komt de dieren niet ten goede.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 04:31

Suelza schreef:
NatasjavE schreef:
Dat vind ik niet echt een normale onderleg trens.


Dat bit mag niet eens, dat is een Baucher bit, geen onderlegtrens.


Deze onderleg trens mag wél: https://www.knhs.nl/media/5973457/bijla ... r-2013.pdf bijlage 3.

Verder helemaal eens met meisje1577!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:07

Rowdine schreef:
Dit soort beelden zijn dus precies de reden waarom ik niet snap dat sommigen vierkant achter professionele ruiters kunnen staan. (Denk aan de Engel-Bartels affaire: waarbij ik overigens niemand beschuldig, maar alleen wil laten zien dat je verwachtingen van een persoon wel eens kunnen afwijken van de werkelijkheid)
Naar mijn idee komt dit in alle klassen van de paardensport voor, zowel op wedstrijden als achter gesloten deuren. Jammer dat er zoveel geld omgaat in de sport, komt de dieren niet ten goede.


Dit zijn precies mijn gedachten. En het gebeurd bij praktisch allemaal ook de hele heiligen.

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:37

en als ze nu eens de sporen ook eens af schaffen, zou ik ook blij zijn ha ha dat het eventuele keuze zou zijn en niet verplichten bij de m, heb nogal een hete merrie die het prima doet zonder spoor

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:11

Meiske1577, je mag ook hier geen Grand Prix rijden op een trens. Het is hier toegestaan t/m ZZ-Zwaar, daarna verplicht stang en trens.

Ik snap alleen niet waarom meteen alle professionele ruiters over een kam geschoren worden. Deze sukkel is echt niet de graadmeter voor anderen, ook al zal hij de enige niet zijn. En hij komt er al zeker langer mee weg, dat is zo jammer, Matine is ook echt niet vriendelijk gereden, daar heeft hij ook al een keer een waarschuwing mee gekregen tijdens het losrijden.

En wat hij er hier voor bitten in heeft hangen daar hoeft hij op wedstrijd niet mee aan te komen, dat kan hij hier op zo'n demonstratiedag dan weer wel flikken.
Maar op wedstrijd is bloed, meteen uitsluiting. Adelinde heeft dat ook al meegemaakt. Bloed in de mond wat kwam doordat Parzival op zijn lip had gebeten en het plekje amper te zien was. Maar meteen uitsluiting.

En iedereen die hier zegt zoveel op wedstrijden te zien qua doorgespoorde paarden, waarom ga je dan niet meteen naar de federatievertegenwoordiger om een klacht in te dienen tegen die persoon. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid. Zelf heb ik dat al wel een keer gedaan bij een fiks doorgespoord paard waar het bloed te zien was. Maar op wat ruk en plukwerk na, heb ik op maar weinig wedstrijden doorgespoorde paarden gezien.

Nombrado, staartgezwiep is ook niet altijd een graadmeter, alleen in combinatie met spanning. Merries kunnen nu eenmaal al wat gevoeliger zijn en wat sneller gepikeerd, neem aan dat jij dat ook wel weet. Ik heb er zelf zo een op stal staan, schat van een dier, wil flink voor me werken, maar een echt kruidje roer me niet, zij zwiept ook een beetje met haar staart, maar wel in combinatie met een ontspannen uitdrukking. Matine was wel een ander geval, dat was net een helikopter met die staart van haar.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:14

Mousmous schreef:
Meiske1577, je mag ook hier geen Grand Prix rijden op een trens. Het is hier toegestaan t/m ZZ-Zwaar, daarna verplicht stang en trens.


Dat mag hier wél :)*
Nationaal mag je in de GP gewoon met een trens starten!!

http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... rand-prix/