Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Topmerries Charites en dochter Roos kort na elkaar overleden

 
Profiel   

http://www.horses.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Ketaki

[ img ]
Charites met dochter Dracaena (v. Gribaldi) in 2008. Foto: fokfanaat


De topmerrie Charites en haar dochter Roos zijn kort na elkaar overleden. Charites (Roemer x Eros) werd in 1984 geboren en stond aan de basis van de succesvolle fokkerij van Gerard Vervoorn.
Charites gaf het leven aan maar liefst negentien veulens, waarvan de bekendste Exquis Nadine is: de merrie waarmee Hans Peter Minderhoud op Grand Prix niveau reed. Een bekende zoon van Charites is de bij het KWPN goedgekeurde hengst Kroonjuweel (v. Belisar).

Dochter Roos overleed kort na haar moeder. Roos (v. TCN Partout) werd geboren in 1998 en is een volle zus van Exquis Nadine. Ook Roos werd belangrijk voor de fokkerij: zij gaf het leven aan onder andere Karolus van Wittenstein: de bij het NRPS goedgekeurde Grand Prix-hengst.


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 24-04-14 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 13:03 



 
Profiel   

Maar wanneer zijn ze nu overleden dan? Beetje cryptisch omschreven. Wat sneu dat ze kort na elkaar 2 zulke belangrijke merries kwijt raken. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 14:31 



 
Profiel   

Wanneer zijn ze overleden? Wel heel jammer natuurlijk, en ook nog eens twee in een klap :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 14:54 



 
Profiel   

Wat zonde. Charites was al behoorlijk op leeftijd natuurlijk, maar die dochter is dus te vroeg overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 15:34 



 
Profiel   

Ow jeetje wat zonde! Charites heb ik nog mogen ontmoeten, echt een prachtige merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 15:56 



 
Profiel   

Echt prachtige merrie, veulen ook.
Jammer dat ze zo kort na elkaar overleden zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 16:01 



 
Profiel   

Echt heel erg, ben er stil van. Charites heb ik nooit gezien maar die lieve Roos wel. Een prachtige mooie lieve merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 16:40 



 
Profiel   

Stonden ze bij dezelfde persoon? En nee dat bedoel ik niet negatief, maar t zou bv het hooi kunnen zijn dan. Of het water of de wind.. Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik ken beide niet ook niet intresant voor mij, maar 2 kort na elkaar roept vragen op. Voor de eigenaars-verzorgers, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 17:54 



 
Profiel   

Ze stonden niet bij elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 18:21 



 
Profiel   

Charites was dertig jaar, dat zal eerder ouderdom zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 18:42 



 
Profiel   

Verlies voor de fokkerij, in het bijzonder bij Roos, veel te jong! Sterkte voor de eigenaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 18:55 



 
Profiel   

Charites stond bij Gerard Vervoorn. Ze heeft heel lang op nummer 1 in de dressuurindex gestaan. Ze is de grootmoeder van een van mijn paarden. Prachtige, lieve en altijd supergezonde merrie die ik in het echt heb mogen bewonderen. Ik weet niet of Roos ook bij hem stond. Sterkte met dit verlies gewenst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 18:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen