Brits eventingpaard Rayef met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Brits eventingpaard Rayef met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:08

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk


Het 15-jarige viersterren eventingpaard Rayef van de Britse eventingamazone Laura Collett mag voortaan van zijn pensioen genieten. "We hadden al besloten om geen driedaagse concoursen meer met hem te doen. Hij heeft een aantal beenblessures gehad en dat werk kan hij niet meer aan. Hij voelt fantastisch, maar hij lijkt eventing minder leuk te vinden."

Vorig jaar was het nog even spannend of Collet en Rayef bij elkaar konden blijven. Het paard was in eigendom van Jason Houghton, welke vorig jaar in scheiding lag. Mogelijk moest het paard hierdoor verkocht worden. Houghton besloot echter dat hij geen energie wilde steken in de verkoop en dus kon de ruin voor de rest van zijn leven bij de 24-jarige Collett blijven. Het duo won tijdens de Junioren EK (2007) en Young Rider EK (2009) goud voor het team evenals individueel. In 2011 debuteerde Rayef op Badminton en werd daar achtste. Hoewel deelname er uiteindelijk niet in zat stond het duo op de long list voor de Olympische Spelen van 2012.

Tijdens de laatste eventingwedstrijd in maart voelde Collett dat de ruin er niet meer zo'n zin in had. "Normaal gesproken trok hij de armen uit mijn lijf, maar hij leek nu niet geïnteresseerd. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en ik zou mijzelf nooit kunnen vergeven als er iets met hem gebeurde waardoor hij niet van zijn pensioen kan genieten. Hij heeft veel voor mijn carrière gedaan. Hij is mij niks verplicht, maar ik hem wel."

Er is nog wel een kans dat Rayef nog in de dressuursport of springsport is te zien. "We zien wel hoe ver we komen, het is afhankelijk van hoe hij zich voelt."

Verwant artikel
[VN] Britse Laura Collett en eventingpaard Rayef niet uit elkaar