Ben Maher's springpaard Tripple X verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Ben Maher's springpaard Tripple X verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 20:33

http://www.horses.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Ben Maher en Tripple X. Foto: Wikimedia Commons

Het paard waarmee Ben Maher Olympisch teamgoud wist te winnen in London twee jaar geleden, Tripple X III, is verkocht. De hengst, die liefkozend Hugo wordt genoemd, werd het onderwerp van een juridische strijd tussen Maher en de mede-eigenaren van het paard, Emma en Mike Phillips. Maher fungeerde als tussenpersoon bij de verkoop van paarden van het stel Philips en zou hierbij geld achterover gedrukt hebben. In totaal wordt er geschat dat Maher €800.000,- heeft achtergehouden.

Er werd gezegd dat Maher een aandeel van zijn Olympische paard Tripple X aan Emma en Mike heeft verkocht en als tweede civiele actie wilde het stel dan ook graag zien dat Tripple X verkocht werd. Op 16 april werd besloten dat "Hugo" verkocht zou worden.

De groom van Tripple X schreef op haar Facebook: "Het is een trieste dag vandaag omdat ik afscheid heb moeten nemen van Tripple X. We hebben samen vele Grote Prijzen en natuurlijk Olympisch goud gewonnen. Ik wens je veel geluk bij je nieuwe eigenaar."
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 24-04-14 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ben Maher's springpaard Tripple X verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:36

ik hoop dat de nieuwe eigenaren er een fijn paard bij hebben :)

is hij ook ggk als dekhengst eigenlijk?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:18

Wat een prachtbeest zeg. Jammer dat hij verkocht moet worden vanwege onenigheid met de mede-eigenaren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ben Maher's springpaard Tripple X verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:57

Nee, omdat hij een bak geld achterover gedrukt heeft en dat moet terug. Daarom heeft hij ze een deel van het paard gegeven en is hij verkocht. Je kunt ook zeggen dat hij het paard heeft moeten verkopen en daarmee het geld terug betaald heeft. Karma.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Re: Ben Maher's springpaard Tripple X verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:28

Ja, hij is goedgekeurd als AES hengst volgens mij. Heeft enkele jaren geleden ook ter dekking gestaan.