Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:43

www.stadtradiogoettingen.de / bokt.nl



De Dierenactivistenorganisatie PETA heeft kritiek geuit op de paardenshow "Appassionata".
Zulke paardenshows behoren volgens de PETA te worden afgeschaft.
Volgens de campagneleider van PETA Duitsland, de heer Peter Höffken, behoren paarden op de wei en niet in een luide en schelle show. Niet alleen de entourage waar ze moeten werken is niet geschikt voor paarden maar ook hun stalling en de transporten zorgen voor ongemak bij de paarden. De show zelf doet de paarden fysiek pijn, aldus PETA. De organisatie wil dat de entertainmentindustrie niet meer gebruik maakt van dieren in hun shows. De paardenshow "Appassionata" vindt vanaf morgen plaats in Göttingen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:44

PETA niks beters te doen? Zich zorgen maken op paarden die écht in nood zijn bijvoorbeeld?
Tja, maar een suggestie hoor..

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:24

Misschien wordt het tijd dat meneer Höffken zelf een tijdje de wei op gaat ...

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:27

Zucht... :O

Volgens mij hebben ze een beetje aandacht tekort...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:28

Oh paarden horen op de wei en niet in de ring bij harde muziek en met rare danspasjes

*exit Anky* Exit dressuur

Mooi zo, dan zijn we het daar over eens :-)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:34

Hahaha wat een stel mafkezen!

Paarden horen helemaal niet op de wei, die moeten terug naar de vrije natuur! Net als alle beesten! De mensen trouwens ook, terug je grot in! De peta leden graag voorop dan mikt de rest er vlug een flinke steen voor en rennen we snel weg }>
Hoppakidee weer een probleem opgelost!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:37

Hoezo doet de show zelf de paarden fysiek pijn dan :o?

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:50

troi schreef:
Hahaha wat een stel mafkezen!

Paarden horen helemaal niet op de wei, die moeten terug naar de vrije natuur! Net als alle beesten! De mensen trouwens ook, terug je grot in! De peta leden graag voorop dan mikt de rest er vlug een flinke steen voor en rennen we snel weg }>
Hoppakidee weer een probleem opgelost!


De meeste mensen leefden aan de rivierbeddingen, niet in grotten :P

Maar als we het helemaal goed willen doen: Schiet alle mensen maar af, dan is de hele wereld gered en komt het allemaal weer goed met de natuur :)

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:56

Ik ga even heel hard lachen. _O- kom op nou, er zijn paarden die het 100x slechter hebben.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 01:05

Arabesk schreef:
Oh paarden horen op de wei en niet in de ring bij harde muziek en met rare danspasjes

*exit Anky* Exit dressuur

Mooi zo, dan zijn we het daar over eens :-)



Hoef je ook niet meer op zoek naar een bijrijdster (je onderschrift) ;) Want het volgende is dan dat wij helemaal niet meer op paarden horen te rijden, aangezien ze in de wei horen enz enz enz.

Als het aan die lui van Peta ligt worden we allemaal veganisten die allemaal ons eigen groentetuintje bewerken. Ojeeeeeeeeee oeps dat wordt ook al lastig aangezien er van een andere kant druk geprobeerd wordt dat zelf verbouwen van groente ed te verbieden. Dan maar niks meer eten, is dat natuurprobleem ook zo opgelost.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 02:08

Arabesk schreef:
Oh paarden horen op de wei en niet in de ring bij harde muziek en met rare danspasjes

*exit Anky* Exit dressuur

Mooi zo, dan zijn we het daar over eens :-)

pas op met wie je het eens bent Arabesk, PETA beschouwt ook jouw manier van recreatief paarden houden/rijden als een onacceptabele vorm van slavernij...

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:35

Hmmm, misschien zelf op onderzoek uit gaan.

Zijn er nog kaarten te koop?

Nebron
Berichten: 447
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:45

Ik krijg nu vast heel Bokt over me heen.. Maar ja, ik ben het er mee eens dat ze die paarden pijn doen tijdens de show. Ik ben er een of twee jaar geleden geweest maar dat ging er echt niet vriendelijk aan toe. Ga er dus ook niet meer heen.

Over de stalling en t transport kan ik natuurlijk niets zeggen.

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:15

Ik hou er ook niet van... maar ik ben dan ook een vreselijke meut met paarden en vind alles al gauw dieronvriendelijk....en idd met name in de sport worden veel paarden als een fiets behandeld....

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:00

rina schreef:
Arabesk schreef:
Oh paarden horen op de wei en niet in de ring bij harde muziek en met rare danspasjes

*exit Anky* Exit dressuur

Mooi zo, dan zijn we het daar over eens :-)



Hoef je ook niet meer op zoek naar een bijrijdster (je onderschrift) ;) Want het volgende is dan dat wij helemaal niet meer op paarden horen te rijden, aangezien ze in de wei horen enz enz enz.

Als het aan die lui van Peta ligt worden we allemaal veganisten die allemaal ons eigen groentetuintje bewerken. Ojeeeeeeeeee oeps dat wordt ook al lastig aangezien er van een andere kant druk geprobeerd wordt dat zelf verbouwen van groente ed te verbieden. Dan maar niks meer eten, is dat natuurprobleem ook zo opgelost.

Pas op jij he, niet meneer Monsanto dwars zitten. O:)

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:04

* Denkt aan de paarden van Brooke* Die hebben het pas zwaar en slecht, zo was het vroeger... werken voor je levensonderhoud, daar is een paard voor (even heel zwart /wit) :+

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:13

...

Goh heb idd wel eens zo iets bij appasionata dat het iets minder mag naar de paarden, maar genoeg paarden die prima plezier hebben in wat ze doen. ...

Spring, dressuur en men wedstrijden ook maar aflassen? Alle paarden samen in weitje gooien en lekker dik en gelukkig laten worden :j PETA moet eerst eens onderzoek doen naar echte mishandling ipv zeiken op een show waar de paarden het prima hebben

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:19

Paarden kunnen best wennen aan al die geluiden... Als je maar voldoende rust biedt.

Persoonlijk werd ik er ook verdrietig van, ik hoef het nooit meer te zien.
Een hoop narigheid :-(
Het gaat er soms nogal hardhandig aan toe, en het lange vervoer lijkt me ook akelig....

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:06

Nou nou heeft PETA niets anders nuttigs te doen,belagelijk :?

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:39

xLillith schreef:
Ik ga even heel hard lachen. _O- kom op nou, er zijn paarden die het 100x slechter hebben.


Juist, en doet of zegt PETA daar iets van?? Wat een gemiereneuk...

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:24

Sorry maar ik vind PETA een nogal enge organisatie; zaken die echt een probleem zijn, en waar niet 1 2 3 een oplossing voor te realiseren is, daar wordt nauwelijks tot geen aandacht aan besteed, maar aan onbenullige zaken des te meer...? Het lijkt wel of ze de aandacht willen afleiden van de misstanden waar dieren echt lijden..

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:36

Je zou ook kunnen zeggen dat Peta geen concessies doet aan dierenwelzijn omdat men in bepaalde culturen nu eenmaal gewend is aan een bepaalde manier van omgaan met dieren. :j


Wij vinden dat belachelijk en ik verwacht ook weer dat bokt moord en brand over Peta zal schreeuwen, maar het simpele feit is dat we met 2 maten meten. Wat we in de paardensport normaal vinden zal elders niet worden geaccepteerd (ik generaliseer even voor het gemak).

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:38

Maar paarden die vet staan te worden op de wei en hoefbevangen worden is gelukkig wel heel diervriendelijk :j

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 01:31

Och komen hun ook weer onder de steen vandaan. Hadden zeker geen echt werk te doen. Laat ze lekker gaan speuren naar echt zielige dieren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Göttingen: PETA bekritiseert paardenshow "Appassionata"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 02:17

Mwah, ik ben 1 keer naar Appassionata geweest en ik vond het ook niet echt diervriendelijk. Tussen afbeulen voor een show en op een weiland dik worden is gelukkig ook nog een grijs gebied en hoewel PETA soms behoorlijk doorslaat, vind ik dat ze op zich wel een punt hebben.