Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:28

http://www.bokt.nl / http://www.hippomundo.be

Katrin Eckermann zal naar alle waarschijnlijkheid met gemengde gevoelens terugkijken op CHIO Aken. De 24-jarige Duitse amazone kwam tijdens de landenwedstrijd op donderdag vervelend ten val met haar paard Firth of Lorne. Gelukkig kwamen zowel paard als amazone er afgelopen donderdag zonder kleerscheuren vanaf en zouden ze van start kunnen gaan in de Grote Prijs op zondag.

Op vrijdag leek Eckermann de val van de dag ervoor al uit haar hoofd te hebben gezet. Ze stuurde haar paard Carlson naar de winst in de Nordrhein-Westfalen Preis en nam zo haar revanche voor de valpartij.

Vandaag, tijdens de Grote Prijs, ging het echter weer mis bij het water. Firth of Lorne leek te vroeg af te zetten, met een valpartij als resultaat. De voshengst stond op drie benen en Eckermann bleef roerloos liggen. Eckermann is naar het ziekenhuis overgebracht, maar zou bij kennis en niet levensbedreigend gewond zijn. Voor het paard rukte een paardenambulance uit, over de medische toestand van het paard is op dit moment nog niets bekend.


Thats_Me

Berichten: 10947
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:34

Was echt een hele nare val. Ze vertelde net op tv dat paard ook geen breuken heeft maar dat over verder letsel nog niets gezegd kon worden.

FriesWytske
Berichten: 9902
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:36

Vind het een beetje vreemd om nu al te zeggen dat paard en amazone zonder kleerscheuren er vanaf zijn gekomen. Heb de Duitse bondscoach gehoord. En die had het daar niet over.

Cupido0

Berichten: 89
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:40

Was een hele nare val.

---
Ik denk zonder kleerscheuren van afgelopen donderdag?
Laatst bijgewerkt door Cupido0 op 20-07-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:42

Ik heb de tekst wat aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. Even voor de duidelijkheid: 'zonder kleerscheuren' heeft in deze betrekking op de valpartij van afgelopen donderdag, niet op de valpartij van vandaag. Ik dacht dat dat uit mijn tekst ook bleek, mijn excuses dat het kennelijk niet zo was.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:43

Flew schreef:
Ik heb de tekst wat aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. Even voor de duidelijkheid: 'zonder kleerscheuren' heeft in deze betrekking op de valpartij van afgelopen donderdag, niet op de valpartij van vandaag. Ik dacht dat dat uit mijn tekst ook bleek, mijn excuses dat het kennelijk niet zo was.


Ik snapte het wel hoor dus volgens mij is het als je een beetje begrijpend kan lezen duidelijk :o

Thats_Me

Berichten: 10947
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:53

Pfiehhh gelukkig valt het allemaal wel mee! Schrik zal er wel inzitten en er zal morgen veel spierpijn zijn maar het had veel erger kunnen zijn dan een sleutelbeenbreuk.

[van CHIO facebook: Und noch eine - unter den gegebenen Umständen - gute Nachricht: Wir haben Nachricht aus der Klinik, Katrin Eckermann hat "nur" eine Schulterverletzung erlitten. Liebe Katrin, das ganze Team des CHIO Aachen wünscht Dir von Herzen gute Besserung!]

En paard ziet er ook minder ernstig uit op het eerste gezicht. Had echt gedacht dat het einde oefening zou zijn als je zeg hoe de terecht kwam, door knakte en weg hinkte.

[van CHIO facebook: Nun haben wir auch erste Nachricht von "Firth Of Lorne", dem Pferd von Katrin Eckermann. Erste Röntgen- und Ultraschalluntersuchungen haben Prellungen, aber keine schwereren Verletzungen ergeben.]

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:55

jeetje dat is ongelukkig, maar mankeert dat paard wat al voor de wedstrijd? hoe toevallig anders als ie 2 keer onderuit gaat...

Thats_Me

Berichten: 10947
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:56

unihorses schreef:
jeetje dat is ongelukkig, maar mankeert dat paard wat al voor de wedstrijd? hoe toevallig anders als ie 2 keer onderuit gaat...


Zoals ze op tv vertelde zat er waarschijnlijk onbedoeld wat angst van de eerste val bij zowel paard als ruiter. Want ze hadden het er over dat het paard tijdens de sprong z'n ogen wit weg draaide wat angst kan betekenen. Daarbij klapt het paard z'n benen niet goed uit waardoor het paard zo raar land. Dit schijnt het beestje vaker te doen en waar dat aan ligt weten ze niet en zouden ze verder uitzoeken.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 20-07-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:57

Nee hoor, paard mankeert niets, maar na de eerste valpartij zit de schrik er natuurlijk wel een beetje in en door de minste onzekerheid kan het dan opnieuw fout gaan, wat vandaag helaas ook gebeurde.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:58

Gelukkig alleen haar sleutelbeen gebroken. Op naar snel herstel.
Laatst bijgewerkt door Thorn2006 op 20-07-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske
Berichten: 9902
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:58

Paard heeft hoogstwaarschijnlijk een verstuiking, niks gebroken. Werd net op de tv gezegd.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:59

Kan ook aan haar hebben gelegen, misschien toch wat angstig na de eerste val over de sloot...

Dat nieuws over het paard wordt nu bekend gemaakt in het stadion, groot applaus, publiek erg opgelucht!!!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:58

Paard maakte exact dezelfde fout als de vorige keer. Landde met 1 been naar voren.
Achterste been in het water gleed weg, waardoor hij zijn gewicht op het voorste been kreeg , net over de lat.
Been sloeg dubbel en paard ging weer over de kop. Hij liep wat kreupel van het dubbelslaan gelukkig geen bot of peesletsel.
Amazone viel op haar schouder en rolde door, sleutelbeen breuk of ander schouderletsel was het meest logische.
Gelukkig maar...goed afgelopen !

xemmosx
Berichten: 158
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:59

is daar een filmpje van?

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:26


Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:32

Zo! Dat is inderdaad een aardige val! Hopelijk gaat het met beiden snel beter! :)

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:35

Brrrr, wat een klap was dat. Die zou ik persoonlijk nooit meer over een sloot durven laten springen.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:41

proudmama schreef:
Paard maakte exact dezelfde fout als de vorige keer. Landde met 1 been naar voren.
Achterste been in het water gleed weg, waardoor hij zijn gewicht op het voorste been kreeg , net over de lat.
Been sloeg dubbel en paard ging weer over de kop. Hij liep wat kreupel van het dubbelslaan gelukkig geen bot of peesletsel.
Amazone viel op haar schouder en rolde door, sleutelbeen breuk of ander schouderletsel was het meest logische.
Gelukkig maar...goed afgelopen !


Wat kreupel, ik weet niet wat jij wat kreupel noemt, maar hij liep op 3 benen. Ik stond er naast, beide keren. Het was exact dezelfde val, op het detail na, alleen nu wat vervelender terecht gekomen. Er waren meerdere geruchten in aken zelf. De stadionspeaker had het over blauwe plekken maar ik hoorde ook over een breuk. Laten we maar het eerste hopen!

Ik hoop dat ze snel weer op de been zijn

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:55

Wat een nare val.
Idd paard liep op 3 benen weg.
Ik dacht direkt aan een breuk.
Veel beterschap vd amazone en haar paard.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:03

Jeutje das een beste klap geweest... Dat een paardenbeen zoiets nog kan hebben is bijna ongelofelijk. Maar paard maakt ook een rare actie met het andere been.. Beterschap voor beide, kan me idd voorstellen dat je met dit paard geen sloten meer durft te springen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:30

Inderdaad ik zag ook een paard wat duidelijk op 3 benen liep.....m'n maag draaide om toen ik de herhaling zag en zag hoe dat been neerkwam , dacht echt dat het dat het einde verhaal zou zijn voor hem.....gelukkig werd er al vermeld dat er na röntgenfoto's bleek dat het kneuzingen waren en geen ernstige verwondingen . Zij heeft haar sleutelbeen gebroken... Veel beterschap voor beide

Kim_RC
Berichten: 851
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:34

Was een hele nare val... Paard kwam ook heel raar neer op zijn voorbeen.......
Benieuwd hoe het met ruiter én paard gaat

snoesiegirl
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Katrin Eckermann tweemaal ten val tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:37

Ze rijdt gewoon een galopsprong te weinig.. Jammer!

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:38

UK_eef schreef:
Brrrr, wat een klap was dat. Die zou ik persoonlijk nooit meer over een sloot durven laten springen.


met noltes kuchen girl is uit eindelijk ook alles weer goed gekomen met de muur toen wel wat anders als een sloot maar zal vast goed komen