"Heb ik de kleinste falabella?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:31

IZEP schreef:
ik zag het deze week al op tv. ik vond t verschrikkelijk om te zien, idd veel te dik en dan ook nog eens zo moeilijk lopen. ik werd er absoluut niet vrolijk van. en erg wetend is ze idd ook niet. je ziet toch zo dat dit geen falabella is maar n shet met dwerggroei die ook nog eens amper kan lopen. bij mij kwam het ook vreselijk "fietsbel" over, zeker omdat ze er ook nog trots op is. bah!


ik sluit me hier volledig bij aan

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:15

Dit, nogmaals, is een dwerg. Das dus een mini met een afwijking.

Of het een Shet is of een Falabella, tja, wie zal het zeggen want bij dit soort misfokjes worden vaak geen papieren afgegeven... mogen jullie raden waarom. :Y)

De uiterlijke verschijningsvorm met benen en romp totaal uit verhouding is dus onderdeel van zijn handicap waardoor zijn bouw geen enkele indicatie vormt voor zijn achtergrond. Kan net zo goed een van de andere minirassen in NL zijn.

Overigens vind ik de wijsheid die hier over Falabellas gedeeld wordt ook wel vermakelijk.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:37

connie64 schreef:
duitse herder hee
ft overigens ook aardig karperrugje....

Dat stoorde mij nog meer dan die pony := Gelukkig ben ik dus niet de enige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:39

Vind het niet fijn om deze pony zo te zien in de schijnwerpers als zegge: kleinste pony van NL? Ik hoop dat hierdoor niet gestimuleerd wordt om nog kleiner te proberen fokken waardoor je dwerggroei krijgt...

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:52

Jammer dat mensen zo slecht lezen en naar het filmpje luisteren. (Niet iedereen)
de pony heeft nou eenmaal dwerggroei, dus ik snap best dat ze misschien wel wil weten of hij de kleinste is. Is niets kwaad mee bedoelt. Ze loopt niet enorm te pronken met haar dwergpony.
als mensen daadwerkelijk door dt filmpje ook een dwerg willen is dat wel ontzettend dom. Dan ben je gewoon ècht stom :')

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:55

Nou nou ik had een mooie slanke falabella verwacht, maar dit is een veel te dikke waggelend dwergpony, het kan niet eens normaal lopen.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:04

Ik zal het er nog maar een keertje opzetten.

Finliox schreef:
Paard is niet dik, maar door de dwerggroei misvormt. Hij heeft nog wel alle plek voor zijn organen nodig maar is zelf wel veel kleiner. Mensen met dwerggroei (lilliputters, met alle respect) zijn vaak ook uit proportie. Die hebben er ook last van dat hun lichaamsbouw niet de goede is en lopen dan vaak ook moeilijk. Pony heeft gewoon een normaal buikje op ielere pootjes en daardoor ziet hij er dikker uit.

En ik ben misschien wel helemaal gek, maar als de zon van de zijkant op het pony'tje valt zie ik toch echt wel de golving van de ribben die eronder zitten.


Ik schrik er toch wel een beetje van hoe respectloos sommige mensen reageren. Get your facts straight.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:09

Dacht leuk ga even kijken, maar -O- wat ziet het er naar uit:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:23

Iemand die ik ken heeft ook n shet met dwerggroei, diw volgens mij kleiner is. Maar gahem niet opmeten wat denk niet dat zij in de media willen :') aangezien ze m al uit het zicht hebben gezet zodat er niet hele dag mensen aan de deur staan. Die is overigens ook niet zo dik als deze!

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:25

VivaLaVida schreef:
Iemand die ik ken heeft ook n shet met dwerggroei, diw volgens mij kleiner is. Maar gahem niet opmeten wat denk niet dat zij in de media willen :') aangezien ze m al uit het zicht hebben gezet zodat er niet hele dag mensen aan de deur staan. Die is overigens ook niet zo dik als deze!


er zijn verschillende soorten dwerggroei :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:47

Finliox, je kunt jezelf wel blijven herhalen, maar dit diertje is gewoon wel te dik.
Heeft totaal niets met haar dwerggroei te maken :n

Lisse
Berichten: 1264
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Mol België

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:51

Ik kan het filmpje niet zien :( heeft iemand foto's? Ben nu wel benieuwd naar die obese pony :o :D

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:54

Lisse schreef:
Ik kan het filmpje niet zien :( heeft iemand foto's? Ben nu wel benieuwd naar die obese pony :o :D


Daar ben ik ook benieuwd naar, volgens mij kunnen de belgen het niet bekijken.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:56

En daarna werd ze nog gebeten ook :=

Jinxx65
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:59

Dit diertje te zien lopen doet echt zeer aan mijn ogen. Veel te dik en ook nog eens misvormde hoefjes. En daarbij is dit echt geen Falabella.
Die vrouw moet zich schamen.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:01

Shirley schreef:
Finliox, je kunt jezelf wel blijven herhalen, maar dit diertje is gewoon wel te dik.
Heeft totaal niets met haar dwerggroei te maken :n


tja, het heeft blijkbaar geen zin. Er zal eens wel iemand naar me luisteren. :\

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:04

Er zijn verschillende vormen van dwerggroei. Bij deze vorm zijn de ingewanden nog wel van normale proportie en krijgt het dier dus een enorme buik. Bij andere vormen zijn ze wel slank/slank te houden.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:06

Finliox schreef:
Shirley schreef:
Finliox, je kunt jezelf wel blijven herhalen, maar dit diertje is gewoon wel te dik.
Heeft totaal niets met haar dwerggroei te maken :n


tja, het heeft blijkbaar geen zin. Er zal eens wel iemand naar me luisteren. :\


Misschien ooit, als je een keertje gelijk hebt :(:)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:09

Dit is natuurlijk gewoon een Shetlander met ontzettende dwerggroei. Iedere dag je eigen pony op zo´n manier door de stal zien waggelen, dat moet je gewoon niet willen als eigenaar. Er trots op zijn al helemaal niet.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:30

Idd niks falabella (dat ze het zo noemen zelfs), is gewoon een dikke shet met dwerggroei en eigenlijk sneu voor het dier.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:35

Shirley schreef:
Finliox schreef:
tja, het heeft blijkbaar geen zin. Er zal eens wel iemand naar me luisteren. :\


Misschien ooit, als je een keertje gelijk hebt :(:)


Sommige shetlanders hebben een dikke hangbuik, maar de ribben kan je perfect voelen. Buikje zegt bij dit ras niet alles.

Shetlanders hebben nou eenmaal een buikje dat zo gevormd is. Door de iele pootjes van dit exemplaar lijkt het alleen 2x zo erg. Dus schreeuwt iedereen "Te dik" "wat een misbaksel" en "ziet er toch niet uit!"

Je kan niks op het internet zetten of er worden al weer kwetsende woorden naar je hoofd geslingerd. Gun iemand zijn plezier toch. Als blij ze is met haar shetlander, is dat toch prima? Zolang het paardje er geen last van heeft. Ik weet bijna voor 100% zeker dat ze de dierenarts goed geraadpleegd heeft. Gun iemand zijn geluk toch, ook al is het met een dwergpaardje dat misschien niet het pareltje van het ras is.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 23-07-14 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:38

Sjonge wat loop dat dier beroerd zeg!

manon_goldy
Berichten: 775
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:41

Ze zeggen dat bokt een site is voor dierenliefhebbers.. Maar als ik sommige hier hoor praten :n
Ik ben het helemaal met je eens hoor finliox!

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:49

manon_goldy schreef:
Ze zeggen dat bokt een site is voor dierenliefhebbers.. Maar als ik sommige hier hoor praten :n
Ik ben het helemaal met je eens hoor finliox!



Ah joh.. Dat vind ik nog het minste. Ik zeg ook altijd dat als mijn paard niet luistert dat ik morgen frikadellen eet. Het heeft nog nooit gewerkt.. Maar wat ik wel eerder las. Als je zo over iemand/iets praat die een afwijking hebt. Hoe praat je dan over je medemens? In die zin ben ik het met je eens dat het iets zegt over het respect dat je voor anderen hebt.

Ik vind de toon over de eigenaresse een ander verhaal. Dat is wel iemand die het verstaat en het is gewoon onredelijk om zo over iemand te praten die zich niet kan verdedigen. Dat zegt imo meer iets over degene die het post dan de vrouw in kwestie.

Overigens dacht mijn vriend dat falabella straattaal was. Ja zo klinkt het topic opeens heel anders :')

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:34

Ook al is deze pony misschien niet dikker dan een normale shet (hoewel die vaak te dik zijn, maargoed...), het zou denk ik wel goed zijn om hem slanker proberen te krijgen. Dwergjes hebben vaak slechte gewrichten en hoeven, en die hebben het zwaar onder elk pondje extra gewicht. Dus ik zie dwergjes liever iets aan de dunne kant.
Dan zou deze pony wellicht ook wat beter uit de voeten kunnen.

Maar misschien wordt daar al wel hard aan gewerkt. Dat weten we natuurlijk niet.