Ecoduct Laren in opbouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 23:16

http://www.rtvnh.nl/


Rijkswaterstaat heeft in de nacht van 21 op 22 juli de liggers geplaatst voor het ecoduct over de Naarderstraat in Laren. Het ecoduct is een natuurbrug die de rijksweg A1 en de Naarderstraat overbrugt en de Westerheide en Blaricummerheide met elkaar moet verbinden. "Dit wordt straks de Poort van Laren."
Projectleider van Jeroen van Vliet van Strukton Infratechnieken vertelt hoe de werkzaamheden verlopen. Als de bouw geen tegenslagen te verwerken krijgt, moet het ecoduct begin februari af zijn. Dan kunnen niet alleen dieren, maar ook voetgangers, fietsers en ruiters gebruikmaken van de overgang.

video

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:36

Misschien moeten ze eerst eens de ecoduct op de utrechtseweg in Hilversum afmaken. Daar lopen ze ook al erg mee uit. En het werk ligt zeker al 7 weken stil.

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:05

Ik vind het maar geldverspilling..

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:58

Het ziet er erg mooi uit. Ik rij er elke dag langs.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:06

Waarom geldverspilling ? Dieren kunnen beter en veiliger oversteken . Voor de ruiters is het ook veel prettiger.
Nu moet je óf door een erg laag fietstunnltje in Bussum óf de op en afritten van de A1 overstken bij een erg druk kruispunt bij zioekenhuis Tergooi. Dit is best een druk en gevaarlijk stuk. Ik ben er blij mee, kan straks via deze brug oversteken.

En bij de A27 schiet best op! Is nog beetje behelpen maar je hoeft niet meer aan de hand die enge fietsbrug over met dat lage hekje met een groep paarden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:27

Ik denk dat 2Morrow niet het ecoduct over de A27 bedoelt, maar parallel daaraan iets meer naar het westen: over de oude weg Utrecht-Hilversum (N417), net na de rotonde bij Loosdrecht. Daar kom ik ook geregeld langs en het ligt daar idd al een tijdje stil.

Overigens maken beide ecoducten wel deel uit van hetzelfde project (Zwaluwenberg):

http://www.noord-holland.nl/web/Project ... enberg.htm

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:47

ja dat klopt, je bedoelt de rotonde bij de diependaalse laan en linksaf de utrechtseweg over en daar aan het einde net voor rotonde bij pannekoekenhuis toch ? .... alles wordt strak 1 geheel..... dus ook gaan de ruiterpaden daar straks overheen en hoef je de utrechtseweg ook niet meer over met je paard.
Op de hoorneboegsehei lopen zelfs reeen.... die hoeven dan oo niet meer over te steken.... enige nadeel: nóg meer klaphekjes ( gelukkig heb ik een paard waarvanaf ik ze kan openen en sluiten)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:15

Daar inderdaad. :j

Reeën op de Hoorneboegse Hei? Leuk! Heb ze er nog nooit gezien, ben sowieso al erg blij met de koeien in mijn 'achtertuin'. Zo dicht bij bos en hei heb ik zelfs in het oosten van het land nooit gewoond. :)

De oversteek bij de Utrechtseweg vind ik met paard op zich prima te doen, maar als je in één keer kunt doorrijden is dat alleen maar makkelijker natuurlijk.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:25

heb er ooit eens 2 gezien. Wel paar jaar geleden hoor!!!
Ik rij al vanaf mijn vroege jeugd daar rond...op HPC begonnen en later als pensionklant o.a. op de Kamphorst.
Vanaf de HPC reden we al "ijsselmeertochten" naar Oud Valkeveen... deden we een dag over heen en terug!
En nu rij ik ook gewoon van Naarden naar Loosdrecht en zo, vandaar dat ik alle overteken goed ken.

Op de planning staat by the way over 3 weken een rit vanaf Stal Veldhuisen in Nigtevecht naar De Kamphorst. We zetten ze daar op stal en halen ze met de trailer op. Heen en weer wordt te ver voor mijn oudje van 26...

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:21

Ja ik bedoel inderdaad de brug over de Utrechtseweg. Als deze klaar is zullen de klaphekken niet verwijderd worden?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:26

Ik reed er een half uur geleden nog onderdoor. Best een imposant ding, maar ik vraag me af waarom het al weken zo stil is. Of zouden ze er precies aan werken op de uren dat ik er niet langskom (en dan bedoel ik overdag)?

Prima rijden hier trouwens, Hilversum is voor zeker driekwart omgeven door bos en hei, dus pony en ik mogen niet klagen. We hebben nog veel te ontdekken, tot nu toe kennen we pas het gebied tussen het Loosdrechtse Bos en La Place. Pony is ook alweer 22, maar maakt zijn long slow distance-kilometertjes nog met gemak.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:33

Denk dat die in Hilversum al ligt vanwege de grond die moet aanliggen.

Ik kon eigenlijk nooit aan de kant van de a1. Zou ik is en keer moeten doen

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Ecoduct Laren in opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:39

Karin... bij la Place oversteken....die hei is ook leuk. Kun je weer bij Ecoduct bij Crailo overseken naar Franse kamp, klein bosje) of bij tergooi onder A1 door naar goede Gooyer, de gooise, bikbergen.... oud valkeveen...... leuk hoor. Ik rij van zeg maar De Gamma in Bussum naar de Kamphorst..... bijna alleen maar ruiterpad!!!