GroenLinks wil verbod op geluidsapparaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:26

ElCid schreef:
Cowgirl schreef:
Om te beginnen een verbod op het fokken van pretnesten. Castratie plicht , chipplicht. Dumpers keihard aanpakken. Snellere actie voor zwerfkatten kolonies daarmee bedoel ik vangen, helpen en uitzetten voor de lente. Ik heb in 2weken tijd al 6gedumpte kittens naar de opvang gebracht. Echt gedumpt want ze waren mens mak. En dat is het begin van alle ellende.


Daar zit dan ook meteen het probleem; hier in de buurt woont minstens 1 boer die op het moment ca. 30 katten heeft rondlopen en die katten fokken weer vrolijk verder. Door diverse mensen is al tegen hem gezegd om er wat aan te doen; zijn antwoord is altijd hetzelfde nl: "och, ze lopen weg, ze worden doodgereden, ze worden doodgebeten ( door honden, etc.), etc. etc.! Echt verzorgen doet hij ze niet, ze krijgen een schotel verse koe melk en sommige kittens sterven voordat ze een paar weken oud zijn. Dierenbescherming doet er niks aan, dat mogen ze niet.
Een van zijn katten is, vrijwillig, naar mij verhuisd en is gecastreerd........Ik denk dat dit probleem minstens net zo groot is als het fokken van pretnestjes en hier is helemaal geen toezicht wat er komt en gaat, daarbij worden deze katten nooit geënt en is de kans groot dat er katten aids in die kolonie heerst...........Hij is echt niet de enige.


Dit valt ook bij mij onder het fokken van pretnesten en zou aangepakt moeten worden. Miscchien wel een max aantal katten op een boerderij. Heb je wel eens melding gedaan bij de dieren politie?

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:06

Veel dierenverjagers of kattenverjagers hoe je ze ook noemt werken op dezelfde toonhoogtes als de mosquito waarmee jongeren weggejaagd worden. In de APV geluidshinder is vaak nog een wetsartikel gekoppeld waarin staat dat zoveel decibel niet toegestaan is.

Bij de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit zijn rond de 10 klachten bekend over het gebruik van dit toestel. Zij zeggen dat de mens hier gevoelig voor is. In plaats van te zeggen dat de volumes veel te hard zijn.... Zolang niemand er iets van zegt bij de officiële instanties is het geen prioriteit voor de politiek. De SP, Groenlinks en de Partij voor de Dieren zijn tegen het gebruik van deze toestellen. Zolang daar geen meerderheid voor is dan kan een verbod er niet van komen. Vaak belt men de politie maar die doet er niet altijd wat aan. Wel heb ik in politie rapport gezien dat wanneer de politie het geluid zelf hoor soms nog weleens wil handhaven en het apparaat in beslag neemt.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 02:20

ruitje schreef:
Maar dat de mus uitsterft omdat iedereen katten mag houden vind Groen Links dan weer niet erg, lekker politiek voeren op de populariteit van een diersoort :)

De hoofdreden dat ze uitsterven Is niet de kat maar dat bijna geen plekken meer zijn waar hun hun nestjes kunnen bouwen

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Re: GroenLinks wil verbod op geluidsapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:46

Wat ik vooral zie is dat mensen geen begrip voor elkaar hebben dat ze deze apparaten gebruiken. Vaak geloven oudere mensen niet dat jongeren en mensen met een goed gehoor het geluid horen. Zij horen het zelf namelijk niet. Een goede tip hierbij: Vraag je buren of zij het apparaat aan zetten en uit. Op momenten dat het aan of uit staat geef jij dat vervolgens aan. Zo kun je buren ervan overtuigen dat jij het wel degelijk kunt horen. Tenslotte als iemand zijn bril niet op heeft en jouw niet ziet staan wil het ook niet zeggen dat jij er niet bent?

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:45

Inmiddels is er een onderzoek afgerond in België. Ultrasoon geluid werd getest op senioren. Wat er uit die test is gekomen is mij onduidelijk. Ze zouden rapportage sturen maar heb helaas niet gehad. Er komen steeds meer klachten over het gebruik van deze ultrasone kattenverjagers. Mensen weten vaak niet wat tinnitus of oorsuizen is. Dit betekent dat de vervelende pieptoon in je gehoor blijft zitten en mogelijk voor de rest van je leven door de gehoorbeschadiging van het ultrasone geluid. In het milieu magazine is hier aandacht voor. Het magazine krijg ik t.z.t. opgestuurd.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:12

Fijn, maar zolang mijn buren hun katten lekker in andermans tuin laten schijten blijft dat klere ding in mijn tuin aan.Tis een tuin geen kattenbak. Het is nog steeds het probleem verleggen, eigenaren nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
En voor degenen die denken ga eens praten met je buren. Kreeg nog net geen schrootbuks om mijn oren. }:)

Anoniem

Re: GroenLinks wil verbod op geluidsapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:49

Ben benieuw Vragen! Mijn buurman heeft m weer aan gezet maar nu zitten wij niet in de tuin dus dat scheelt.
Vd zomer doet hij hem hopelijk weer uit want ik krijg er hoofdpijn van.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:53

Morganlefay schreef:
Fijn, maar zolang mijn buren hun katten lekker in andermans tuin laten schijten blijft dat klere ding in mijn tuin aan.Tis een tuin geen kattenbak. Het is nog steeds het probleem verleggen, eigenaren nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
En voor degenen die denken ga eens praten met je buren. Kreeg nog net geen schrootbuks om mijn oren. }:)

Er zijn mensen die van oorsuizen zo gek worden dat ze zelfmoord plegen. Ik zou dan liever voor een ander tuinontwerp kiezen.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:57

Als iedereen hun dieren toch eens op hun terrein zouden houden.... Ik wil een kat, prima, maar misschien wil mijn buurvrouw geen kat en loopt het beest straks toch pontificaal haar tuin binnen, hoe aso ben je dan???

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: GroenLinks wil verbod op geluidsapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:59

Ik snap van de mensen die zo'n ding hebben erg goed dat ze geen katten op hun terrein willen, wij hebben er zelf in onze tuin ook last van. Echter zitten er bij mij in de buurt meerdere mensen met zo'n apparaat. Nu zijn mijn oren ook nogal gevoelig ervoor, dus vooral in de nacht als ik wil slapen hoor ik de piepjes. Opzich niet heel storend, maar ik hoor meerdere apparaatjes tegelijkertijd. Geen pretje. :(

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:07

tamary schreef:
Morganlefay schreef:
Fijn, maar zolang mijn buren hun katten lekker in andermans tuin laten schijten blijft dat klere ding in mijn tuin aan.Tis een tuin geen kattenbak. Het is nog steeds het probleem verleggen, eigenaren nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
En voor degenen die denken ga eens praten met je buren. Kreeg nog net geen schrootbuks om mijn oren. }:)

Er zijn mensen die van oorsuizen zo gek worden dat ze zelfmoord plegen. Ik zou dan liever voor een ander tuinontwerp kiezen.

Een godsvermogen uitgeven om andermans kat uit MIJN tuin te houden????????????een goede Engelse katdetergent kost al 100 euro.
Hoe aso kun je zijn om dat te adviseren. Misschien eerst eens beter inlezen omtrent oorsuizen voor je dit als argument aanhaalt.
http://www.hoorzaken.nl/gehoorproblemen ... -oorzaken/

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:45

Mensen met katten zouden gewoon hun kat in de tuin moeten houden.
Mochten er hier ooit nog katten komen word de tuin ook katproof gemaakt. Anders hangt de kat de hele dag aan de voliere van de buren vrees ik

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:46

Nou ik vind het niet erg dat mensen katten uit hun tuin willen weren. Maar het geluid geeft een zeer hoge druk op mijn oren en het doet nogal een pijn! De geluidssterkte is vrij fors. Je mag tot zekere hoogte katten wegjagen en zo'n apparaat gebruiken maar het kan niet zo zijn dat iemand hierdoor gezondheidsklachten ontwikkelt! Bedoel ik kan ook wel duiven wegjagen met keiharde house muziek maar ik denk niet dat mensen dat op prijs zullen stellen. Ze zeggen dat ultrasoon geluid niet te horen valt door mensen. Maar dat is een leugen omdat jongeren het vaak wel horen maar ouderen niet.

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:11

http://www.geluidnieuws.nl/2015/april2015/ultra.html

B. Hoek, Meldpunt hoge tonen, 30 maart 2015

In het tijdschrift Milieu magazine van maart 2015 is een artikel verschenen over een kattenverjager die werkt met hoge tonen. Hieronder een samenvatting van dat artikel.

Op industrieel gebied worden steeds meer ultrasone geluidstechnieken toegepast. Zo kun je tegels snijden met ultrasoon geluid. Werknemers worden zo een hele dag blootgesteld aan het ultrasone geluid. Is het geluid ook gevaarlijk? Volgens de huidige opvattingen zijn deze geluiden ongevaarlijk.

Verder heb je dan nog de "personenverjagers", de Mosquito. De gedachtegang is als je iets niet hoort het ook niet schadelijk is, ook al is het geluid nog zo hard.

De heer Lex Groenewold adviseur van de landeljike GGD werkgroep geluid kent deze personen- en kattenverjagers. Het is een nieuwe geluidsbron. Hij geeft aan dat kattenverjagers werken rond de 18Khz dat mensen over het algemeen niet kunnen horen. Je moet zo'n apparaat niet gebruiken in de buurt van kinderen en baby's. Volgens het artikel in Milieumagazine zijn er helaas types in de handel die ook op lagere frequenties kunnen uitzenden en daarmee hinder veroorzaken bij mensen,

Volgens Jan de Laat, audioloog/klinisch fysicus van het LUMC (Leiden) gaat het om kattenverjagers die niet goed functioneren. Door een defect werkte hij opeens op een veel lagere toonsoort. Op dat moment kwamen er veel klachten en leidde het uiteindelijk tot tinnitus verschijnselen. Volgens hoogleraar Pim van Dijk aan de RUG (Groningen) is het geluid niet schadelijk zolang het niet hoorbaar is. Hij acht het wel denkbaar dat het geluid schadelijk is indien het te hard is. Kattenverjagers werken doorgaans met een hoge geluidssterkte van over de 100 decibel

Bron: Milieu magazine van maart 2015