Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

 
Profiel   

http://www.dierenbescherming.nl/ / http://www.bokt.nl


Op een adres in de gemeente Katwijk werd op donderdag 24 juli voor de derde keer een boete uitgedeeld aan de eigenaresse van een pony, omdat ze haar dier geen water gaf. Een van de inspecteurs van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en een agent van de Dierenpolitie troffen alleen een paar lege emmers aan in het weiland. Het was die dag circa 27 graden.

Vanwege de eerdere boetes geldt voor het adres een doorlopende dwangsom, die bij elke overtreding opnieuw betaald moet worden. Dus ook nu. Bovendien kan de eigenaar een proces-verbaal van de politie tegemoet zien.

De pony is verder gezond. Hij was dankbaar voor de emmer water die de inspecteur hem voorzette en begon meteen te drinken.

Foto’s
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:03 



 
Profiel   

Dat zo'n mens dan nog paarden mag houden, na 3!! Keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:05 



 
Profiel   

Wat sneu -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:06 



 
Profiel   

Lijkt me toch een vrij kleine moeite om je paard van water te voorzien... pony lijkt overigens ook nog eens alleen te staan, ook niet erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:06 



 
Profiel   

3e boete.....
1x een kans geven, 2e x dier afpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:07 



 
Profiel   

Nou inderdaad zo een persoon mag geen dieren hebben... als water geven al te veel moeite is... en water kost zowat niets... kun je nagaan wat er gebeurt mocht het diertje ooit een keer echt zorg nodig hebben.

Schandilig mensen die zo met dieren omgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:07 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Lijkt me toch een vrij kleine moeite om je paard van water te voorzien... pony lijkt overigens ook nog eens alleen te staan, ook niet erg fijn.



Ligt eraan. Als jou pony steeds zijn emmertje omtrapt als jij m net gevuld hebt. Aangezien hij er redelijk uitziet vraag ik me af wat het verdere verhaal er achter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:08 



 
Profiel   

Dan zorg je er gewoon voor dat de emmer water NIET omgetrapt wordt, hoe moeilijk kan DAT zijn bliver ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:10 



 
Profiel   

Dan zorg je voor een drinkbak die niet omgetrapt kan worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:11 



 
Profiel   

Wat een overdreven reacties :')

Kijk, hartstikke sneu dat t beestje geen water heeft maar op t moment dat je geen automatische drinkbak hebt, staat er wel eens een dier zonder water. Misschien krijgt de pony wel 's ochtends en 's avonds een aantal emmers (aangezien ze in de tekst spreken van emmers) en zijn ze leeg als er 's middags iemand op bezoek komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:12 



 
Profiel   

Bassenqua schreef
Dan zorg je er gewoon voor dat de emmer water NIET omgetrapt wordt, hoe moeilijk kan DAT zijn bliver ?


geloof me ik heb een paard gehad die was daar heel fanatiek in. En zeg nou zelf die pony ziet er niet slecht uit. Het is allemaal makkelijk oordelen van een nieuwsberichtje. Tuurlijk ik ben het met jullie eens dat als de eigenaar zijn/haar pony echt geen water geeft haar piny niet waard is, maar deze pony ziet er niet zwaar uitgedroogd uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:13 



 
Profiel   

3 x? leer je dan niet van je fouten? zo'n kleine kan bijv. een grote bak niet omkieperen.. ze hebben bij mij 1 x zonder water gestaan omdat er 1 een gat in had getrapt maar verder nog nooit. goed vol houden zodat ze het niet kunnen omkieperen.
en bliver een paard moet gewoon onbeperkt water hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:15 



 
Profiel   

Dat kan 1x gebeuren..............stom toeval........2x?? 3x??
Dan klopt er iets toch niet hoor.

Ook al trapt je pony de waterbak om, je schaamt je toch de ogen uit je kop als ze 3x komen en je een boete krijgt?
Dan zorg je toch gewoon dat je je zaakjes op orde hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:16 



 
Profiel   

x_Rebecca schreef
Wat een overdreven reacties :')

Kijk, hartstikke sneu dat t beestje geen water heeft maar op t moment dat je geen automatische drinkbak hebt, staat er wel eens een dier zonder water. Misschien krijgt de pony wel 's ochtends en 's avonds een aantal emmers (aangezien ze in de tekst spreken van emmers) en zijn ze leeg als er 's middags iemand op bezoek komt.


Maar als het zo warm is moet een paard gewoon altijd toegang hebben tot water, ook in de middag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:16 



 
Profiel   

Omdat dit dier nog niet uitgedroogd is, is het nog goed? Als ze pas ingrijpen als dat het geval is, dan valt iedereen er weer over dat ze te laat zijn.... Het is ook nooit goed he?

Ik vind dit dus wel reden genoeg om harder op te gaan treden. Met zulk weer moeten dieren gewoon permanente toegang tot water hebben, en niet alleen in de ochtend en avond. Juist wanneer het zo warm is moeten ze in de middag ook toegang tot water hebben. Zouden jullie het fijn vinden om met die temperaturen in de zon rond te wandelen zonder ook maar een drupje water? En dat is wel goed genoeg want je hebt in de ochtend nog een glaasje gehad?
Ik begrijp echt niet hoe paardenliefhebbers zulke situaties kunnen goedpraten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:20 



 
Profiel   

Inderdaad.
Wij kontroleren de bakken minstens drie maal per dag op hoeveelheid water en eventuele verontreiniging of insekten, zodat ze nooit zonder staan.

Zomer en winter.
Maar met zulke temperaturen liever nog een keer extra !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:23 



 
Profiel   

terechte actie, maar of zo'n vrouw het ooit gaat leren vraag ik me af

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:32 



 
Profiel   

x_Rebecca schreef
Wat een overdreven reacties :')

Kijk, hartstikke sneu dat t beestje geen water heeft maar op t moment dat je geen automatische drinkbak hebt, staat er wel eens een dier zonder water. Misschien krijgt de pony wel 's ochtends en 's avonds een aantal emmers (aangezien ze in de tekst spreken van emmers) en zijn ze leeg als er 's middags iemand op bezoek komt.


Nee hoor, helemaal niet overdreven.
Hartstikke sneu is het zeker, als je een paard geen onbeperkt water kan geven.
Je kan wel zeggen dat je geen automatische drinkbak hebt en dat hij de emmer omgooit, en DUS het dier niet onbeperkt water kan aanbieden, maar dat is nog altijd een tekortkoming van de eigenaar.
Excuses zijn het.
In plaats dat iemand alles uit de kast trekt om zijn dier te geven wat ie nodig heeft, maakt ie zich ervan af door te denken dat twee keer per dag een aantal emmers een goed alternatief is. Dat is het niet vind ik. En aan de reacties te zien vele bokkers met mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:33 



 

Ik vind het belachelijk dat mensen hier reageren dat je zonder automatische drinkbakken je paard kennelijk niet van onbeperkt water kunt voorzien, of met smoesjes als dat de emmer wordt omgetrapt. Grote speciekuip, evt met een flinke stoeptegel onderin of baksteen, en als je merkt dat je paard het water vaak opheeft voordat jij kunt bijvullen dan zorg je toch voor twéé speciekuipen? Of een grotere kuip, of nog meer? Kom op zeg, wat een smoesjes, het is niet zo moeilijk!

Edit: in dit geval gaat het ook nog eens om een kleintje, je maakt mij niet wijs dat die een volle speciekuip met water, extra voorzien van stoeptegels of bakstenen, om zou kunnen gooien. Zeker niet als je twee volle grote kuipen neerzet.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-14 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:39 



 
Profiel   

Bassenqua schreef
Dan zorg je er gewoon voor dat de emmer water NIET omgetrapt wordt, hoe moeilijk kan DAT zijn bliver ?
Nou dat kan best lastig zijn. Mijn ene paard gooit regelmatig haar drinkbak om. Ik heb zo'n grote speciekuip waar ik het water in doe. Heb er al paaltjes omheen gezet en 2 stoeptegels in liggen, maar ze gooit 'm nog steeds om.

Nu zal hier neem ik aan wel meer aan de hand zijn. Je krijgt toch niet zomaar 3 boetes uitgedeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:39 



 
Profiel   

Touscha schreef
Bassenqua schreef
Dan zorg je er gewoon voor dat de emmer water NIET omgetrapt wordt, hoe moeilijk kan DAT zijn bliver ?
Nou dat kan best lastig zijn. Mijn ene paard gooit regelmatig haar drinkbak om. Ik heb zo'n grote speciekuip waar ik het water in doe. Heb er al paaltjes omheen gezet en 2 stoeptegels in liggen, maar ze gooit 'm nog steeds om.

Nu zal hier neem ik aan wel meer aan de hand zijn. Je krijgt toch niet zomaar 3 boetes uitgedeeld.

Grote autoband en daar de kuip in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:42 



 
Profiel   

Nou me lease paard vi8nd het ook leuk bakken om trappen.
We hebben vna die grote zwarte bakken.

we vullen nu echt tot het randje met de tuinslangdan is de bak te zwaar om hem om te gooien.
soms kan je nog niet omdraaien en lag deze alweer omgegooit.

maar 3x is wel heel toevallig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:43 



 
Profiel   

Touscha, ik heb er ook zo een, bij voorkeur lekker het verse koude water tegen je buik aan trappen met zulk heet weer....goh waarom zou ze dat doen ? Ja idd lastig maar niet onoverkomelijk, dan vul je de bak gewoon heel simpel een paar keer extra :)*

In ieder geval fijn om van een aantal te weten hoe ze over de watervoorziening van hun eigen zogenaamde lieve paard denken, weet ik in ieder geval waar ik een dier NIET heen zal brengen, wat een mentaliteit zeg. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:45 



 

Hoe duur is zo een boete?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:49 



 
Profiel   

Touscha schreef
Bassenqua schreef
Dan zorg je er gewoon voor dat de emmer water NIET omgetrapt wordt, hoe moeilijk kan DAT zijn bliver ?
Nou dat kan best lastig zijn. Mijn ene paard gooit regelmatig haar drinkbak om. Ik heb zo'n grote speciekuip waar ik het water in doe. Heb er al paaltjes omheen gezet en 2 stoeptegels in liggen, maar ze gooit 'm nog steeds om.

Nu zal hier neem ik aan wel meer aan de hand zijn. Je krijgt toch niet zomaar 3 boetes uitgedeeld.


Dan moet je er gewoon een verzwaarde ring om doen, die krijgen ze zelfs met hooi erin niet om.

Wij geven onze paarden ook water uit een specikuip, maar zorgen er altijd voor dat er meerdere staan en eerlijk gezegd nog nooit gezien dat ze helemaal leeg waren. Smoesjes zijn geen excuus om je pony zonder water te laten staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 11:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen