Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:28

Dat bevalt jouw niet maar mijn paarden kennelijk prima :) we hebben een poosje wel gehad de een raakt het de hele nacht niet aan. De ander alleen om zijn benen in te zetten. En dat is niet 1 nacht maar alle nachten. En ivm met de risico's van een losse emmer in stal hebben we ze er nu dus uit. . Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat als je een paard ziet die op dat moment geen water heeft dit niet betekend dat het een arme dorstiger stakker is! Op een mooie zonnige dag in het weekend kan ik gerust heerlijk een middagje in de hangmat liggen met uitzicht op de paarden. Ze vreten meer dan ze staan te drinken, komen dan over de hele middag genomen beide wellicht een keer of 2/3 bij de waterbak en dat was het dan. Maar nogmaals veel mensen weten ook niet wat hun paard drinkt er denken daarom dat die het loodje legt als die een uurtje niets heeft.

Ik zeg ook nergens Jenny dat deze boete onterecht is :) ze zullen vast meerdere keren zijn gaan kijken en terecht drie boetes hebben gegeven. Ik doel alleen op het feit dat er hier in het topic wordt geroepen hoe zo'n slechte eigenaar je bent als een paard een uurtje geen water heeft.

Op de meeste pensionstallen hier in de omgeving gaan de hele winter de automatische drinkbakken van het water af. Dan krijgen de paarden vaak tegen 9 uur nog een emmer snel voor en sochtens om 8 weer. Ik zou er zelf nooit zo'n lange tijd tussen laten zitten maar er is nog nooit een paard aan bezweken.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:30

Mmmm je paard opsluiten, droge voeding geven, heet weer en dan geen water tot hun beschikking ? Ja ja...... En dat omdat je te beroerd bent een emmer water in de stal te zetten/ hangen ? Meer zeg ik er maar niet over maar heb er wel mijn gedachtes bij.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:33

Als je een situatie niet kent kan je beter je oordeel voor je laten :) de paarden staan met dit warme weer snachts buiten ;) en met normale temperaturen binnen.

En kijk dit is precies wat ik en anderen in het topic bedoelen en wordt een oordeel geveld terwijl niemand een idee van de behoeftes van deze paarden heeft. En heeft niks met de beroerd zijn te maken hebben lang genoeg emmers in de stallen gehad maar als er wekenlang niets wordt gedronken snachts dan staan ze weer voor stal ja om de risico's van het vastzitten erin te beperken.

Maar we zijn het er ongetwijfeld allemaal over eens dat als deze shetlander daadwerkelijk de hele dag in de brandende zon met 30 graden zonder water staat ze daar een boete voor mogen uitdelen en wat mij betreft de komende tijd nog geregeld controle :j

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:50

Ach, ik loop ook nog steeds rond met ongeveer 0,5 liter drinken per dag en 2 kleine maaltijden. Valt niet aan me te zien, valt niet aan me te ruiken. Ik val ook niet aan als ik weer drinken/eten voor mijn neus krijg, maar gezond is anders. :Y)

Met andere woorden, geen signalen betekend niet dat het gezond is.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:10

Nouja de dierenbescherming reageert af en toe wel wat overdreven, ( niet aanvallend bedoeld!) Maar de paarden op onze wei hebben een sloot. Maar met warm weer drinken ze ook gulzig als je eem emmer water brengt.
afgezien daarvan is het netjes dat ze opletten. En ik ken verder de pony en de situatie niet.
Er zijn andere situaties die ik persoonlijk een stuk erger vind maar dat is een heel andere discussie. Een paard heeft nou eenmaal water nodig. Dat sowieso.

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:07

Shirley schreef:
Dan zorg je voor een drinkbak die niet omgetrapt kan worden :j


Precies, speciekuip bij de Praxis heb je al voor 8 euro. :j

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:12

De rottigheid met dit soort gevallen is, als een controleur er op tijd bij is, is het "overdreven" maar als die controleur pas ingrijpt op het moment dat je in het vel van de pony kunt knijpen en het zo blijft staan, is het land te klein omdat er niet eerder werd ingegrepen.

En kom op, 3 x... dan heb je de schijn inderdaad tegen, kan die pony verder moddervet zijn, vet is geen water.