Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:23

http://www.hln.be / http://www.bokt.nl / http://www.dailymail.co.uk


Tijdens een stierengevecht in Valencia, Spanje is een paard zwaargewond geraakt na een inschattingsfout van de 'picador'. De man reageerde waarschijnlijk te traag op een zijdelingse aanval van de stier, waardoor het paard (dat geblinddoekt was) tot drie keer toe aangevallen werd. Het paard had wel een stevig harnas aan. De stierenvechter haalde nog uit met de speer, maar moest uiteindelijk het hazenpad kiezen. Het paard dat kreupel liep kon -na tussenkomst van enkele assistenten- uit de arena gehaald worden.

Toeschouwers betaalden tussen de twaalf en 120 euro om de show bij te wonen. In Catalonië zijn stierengevechten intussen verboden, meer in andere delen nog niet. Uit een recente enquête blijkt dat maar liefst 72 procent van de Spanjaarden de 'traditie' het liefst afgeschaft ziet.


Deze foto laat het paard staand zien met compleet harnas en blinddoek voor. Deze foto is niet schokkend. De overige foto's worden bewust niet geplaatst, daar deze wel als schokkend ervaren kunnen worden.
Foto

140509
Berichten: 904
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: arnhem

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:27

Ah sneu paard |( :(:)

XxSasjuhh

Berichten: 1068
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:37

Gadver

rakmon123

Berichten: 304
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Ergens op de wereld naast mijn buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:40

Dit kan echt niet meer. Het had nooit moeten gebeuren uiteraad!

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:57

Wat een walgelijke verschrikkelijk barbaarse achterbakse bedoeling daar! Bah kan me er zo kwaad om maken

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:59

Niks nieuws/bijzonders toch.

Gebeurd al heel lang en heel vaak raken ze gewond en dan werden ze achter de schermen gewoon weer opgelapt en aan elkaar genaaid zonder verdoving en niemand die ze horen kan.

De stembanden zijn bij dit paarden doorgesneden/ verlamd en zo hup weer terug de arena in, want het valt niet zo op doordat ze zulke dikke pakken aan hebben. Het is verschrikkelijk van hoe er met dit paarden omgegaan wordt, onmenselijk en barbaars gewoon.

Dat is allemaal te zien en te lezen op het internet, gewoon googlen en dan zien jullie het.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:04

Ja ik weet alles wat je schrijft. Ga het juist niet meer googlen want kan er totaal niet tegen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:09

Ooit kwam ik het tegen i.v.m. iets van een dierenbescherming ofzo over dat het stierenvechten moet stoppen door een petitie te tekenen etc. en met alles wat eromheen speelt en dus ook met die paarden.

En er zat een link bij en zo kwam ik erop en verder.

Hoe meer mensen ervan weten hoe beter en hoe meer mensen ertegen zijn.

En steeds meer spanjaarden zijn ertegen en dat is een goed teken maar ze zijn er nog lang niet..........want het is nog niet totaal afgeschaft, helaas.

MJDR
Berichten: 218
Geregistreerd: 25-01-14

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:59

Arm paardje. Ik snap niet dat ze dit nog doen, verschrikkelijk! ;(

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 01:04

Waarom is het paard geblinddoekt? Is dat weer een anders soort stierenvechten dan in dit filmpje. Hier kan het paard gewoon zien. (paard wordt hier niet gespiesd, gaat om Merlin een beroemd stierenvechterspaard in Spanje)
http://www.youtube.com/watch?v=XVKBHPdVhs4

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:33

Wat sneu voor het paard!
Maar wat dacht je van de stier!
Dat vind k ook nog steeds nirt kunnen.
lekker van die speren in de rug krijgen.
arm dier!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:45

Waarom is dit voorpagina nieuws? Het is wel afschuwelijk maar gebeurt daar zo vaak en al zolang, niks nieuws.

Het blijft me verbazen dat dit nog niet verboden is.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:52

Akhal_Teke schreef:
Waarom is het paard geblinddoekt? Is dat weer een anders soort stierenvechten dan in dit filmpje. Hier kan het paard gewoon zien. (paard wordt hier niet gespiesd, gaat om Merlin een beroemd stierenvechterspaard in Spanje)
http://www.youtube.com/watch?v=XVKBHPdVhs4

Merlin is ook gewoon een geweldig paard. Als ik het geld had en ik kon hem kopen, dan deed ik het direct.
Dat paard heeft zo een snelle reacties en reageert ook gewoon zo extreem snel.

Wat ragdollkat verteld is overigens echt nieuw voor me... Gaat dat echt zo... middeleeuws? -O-

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:02

dat er uberhaupt nog steeds mensen gaan kijken naar zoiets... :n :r

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:09


_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:16

Wagelijk! Het stierenvechten en het gebruik van paarden hierin bah!

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:17

Toch knap dat een groot deel van de mensen deze vorm van dierenmishandeling nog steeds onder kunst en cultuur kunnen en durven schuiven...

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:18

xSlvna schreef:
Akhal_Teke schreef:
Waarom is het paard geblinddoekt? Is dat weer een anders soort stierenvechten dan in dit filmpje. Hier kan het paard gewoon zien. (paard wordt hier niet gespiesd, gaat om Merlin een beroemd stierenvechterspaard in Spanje)
http://www.youtube.com/watch?v=XVKBHPdVhs4

Merlin is ook gewoon een geweldig paard. Als ik het geld had en ik kon hem kopen, dan deed ik het direct.
Dat paard heeft zo een snelle reacties en reageert ook gewoon zo extreem snel.

Wat ragdollkat verteld is overigens echt nieuw voor me... Gaat dat echt zo... middeleeuws? -O-


Wat een machtig paard zeg wat een reactie!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:23

Ja natuurlijk heeft die Merlin een snelle reactie, die rent voor zijn leven!!
Heeft niks te maken met goede training of weet ik veel wat. Dat paard ziet een stier keer op keer op zich afstormen.
Een paard is een vluchtdier dus hij maakt zich wel uit de voeten.
Triest voor alle dieren

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Spanje: Paard gewond bij stierenvechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:30

Ja Gillbo dat snap ik, maar alsnog reageert die ronduit perfect. Die benenzetting constant.

Maar even serieus, zou zo een paard als Merlin er niet 'gewend aan raken'? Dat die stieren achter hem aan komen en hem nooit iets doen?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:33

Ah dat vindt ik echt erg! vooral ook dat het dier geblinddoekt is? waarom is het geblinddoekt? zo heeft ie helemaal geen kans om zich te verdedigen..

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:34

Elisa2 schreef:
waarom is het geblinddoekt? zo heeft ie helemaal geen kans om zich te verdedigen..


Daarom is die geblinkdoekt ;)

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:50

Ik betwijfel of een paard als Merlin angst heeft voor die stier.
Die gaan er net op af, keer op keer. Het is eerder een spelletje voor zo'n paard.
Google maar eens op Pirato, van dezelfde ruiter. Die doet er nog een schepje bovenop en neemt de stier op eigen houtje al bijtend te grazen.
Ze worden er ook op gefokt natuurlijk. Net zoals Quarters gefokt kunnen worden op hun cow-sense.
Ik heb hier een jonge Lusitano-merrie, die het ook zelf zou doen. Dat drijven en chargeren zit er simpelweg in. Ze doet het bijvoorbeeld ook met honden etc. Vindt ze een leuk spelletje.
En de bewegingen die gemaakt worden zijn ook wel degelijk aangeleerd. Die paarden bewegen evengoed zo in trainingssituaties, met een nep-stier.
En wees maar zeker dat men deze paarden niet gewond wil zien, daar zijn ze te kostbaar voor.

Het paard in de openingspost vind ik wat anders. Zo'n geblinddoekt ingepakt dier, is compleet hulpeloos.
En zou niet in de ring te zien mogen zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:57

Akhal_Teke schreef:
Waarom is het paard geblinddoekt? Is dat weer een anders soort stierenvechten dan in dit filmpje. Hier kan het paard gewoon zien. (paard wordt hier niet gespiesd, gaat om Merlin een beroemd stierenvechterspaard in Spanje)
http://www.youtube.com/watch?v=XVKBHPdVhs4

Maar de stier des te meer. :n Voor dat beest is het niet erg?

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:04

Precies Luckystory. Zo heb ik eens een filmpje gezien van een paard dat los in een bak staat met een stier. Paard daagt de stier gewoon continue uit. Filmpje heb ik zo niet bij de hand. Zal eens zoeken. Daar worden de paarden blijkbaar op gefokt. Des te schrijnender om een paard zo geblinddoekt de ring in te sturen, compleet overgeleverd aan de ruiter en zijn reactievermogen. Zo is het paard dus kansloos op dit soort momenten. Eenmaal geraakt al helemaal, hoe moet dat dier nog inschatten hoe hij weg kan komen..
En buiten dit, is heel het stierengevechten een vreselijke bezigheid in mijn ogen, vooral ook voor de stieren. Treurig.
Laatst bijgewerkt door Ansie op 30-07-14 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt