Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 14:18

http://www.bokt.nl



Matthias Alexander Rath heeft een update gegeven over de blessure van Totilas via zijn website. De blessure die de zwarte dekhengst opliep lijkt mee te vallen.

"De blessure is minder erg dan wij in eerste instantie dachten. Wij, mijn familie, team en ik, zijn ontzettend blij met dit nieuws en gunnen Totilas nu gewoon een kleine pauze. Wij hopen dat niets een snelle terugkeer in de sport ons in de weg staat. Totilas geniet van zijn verwen-programma."

Totilas zou afreizen naar de Wereld Ruiterspelen in Normandiƫ, maar tikte zichzelf kort voor vertrek aan op een zwakke plek. De dierenarts adviseerde de hengst terug te trekken uit de competitie. Fabiƫnne Lutkemeier kwam voor Rath en Totilas in de plaats. Het Duitse team heeft ondanks de tegenslag een gouden teammedaille gewonnen.

"Ik wil alle fans nogmaals bedanken voor de positiviteit en virtuele support." laat Rath weten.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:20

Super!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:20

goed nieuws!

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:20

En nu valt het opeens mee? Heel fijn voor ze hoor, maar nu komt het toch echt op mij over als een excuus om niet op de WEG te starten. Al snap ik dan weer niet waarom ze daar niet zouden willen starten gezien de resultaten van de laatste proeven die ze gereden hebben..

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:21

Vind het wel weer heel toevallig dat hij nu al bijna genezen is. Ze zeiden voor het WEG dat het wel een tijdje zou duren, voordat de training hervat kon worden.
Begint er een beetje op te lijken alsof Mathias last heeft van faalangst.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:23

lovefi schreef:
En nu valt het opeens mee? Heel fijn voor ze hoor, maar nu komt het toch echt op mij over als een excuus om niet op de WEG te starten. Al snap ik dan weer niet waarom ze daar niet zouden willen starten gezien de resultaten van de laatste proeven die ze gereden hebben..


Gevalletje plankenkoorts? Het begint er wel steeds meer op te lijken zo..

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:24

nou zoals ze al zeggen is de blessure minder erg (vast na grondig onderzoek) dan het in 1e instantie leek (toen er nog geen onderzoek was geweest) kan toch gebeuren? ......dus waarom er nu weer allerlei andere excusen verzonnen worden voor iemand die je totaal niet kent is gewoon gokken en invullen naar wat je denkt en niet hoe het is....en dat is jammer. als hij plankenkoorts had gehad, was hij ook niet op Aken gestart.......en niet op dit paard gaan rijden....want daar zou iedereen plankenkoorts van krijgen....

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:28

Waarom moet hij zich altijd verantwoorden? ipv gewoon blij voor hem te zijn met goed nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:30

Ik verbaas mij nog steeds over bovenstaande negatieve reacties. Wordt het hem niet gegund ofzo? Undercover blijft thuis en heel bokt prijst de paardvriendelijke beslissing. Totilas blijft thuis en bokt heeft zijn oordeel weer klaar?
Achteraf gezien zijn de omstandigheden en kwaliteit van de bodem ook niet om naar huis te schrijven, een paard wat niet 100% loopt had alleen maar meer schade kunnen oplopen. Wijs besluit.

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:32

Plankenkoorts na winst in Aken? Lijkt me niet toch ;) Als hij nou erg laag gereden had oke. Ik las de eerste 2 berichten hier en ik dacht: 'Yes, eindelijk een keer niet gelijk: Het was vast weer een excuus' Maar nee, daar ging mn opluchting. Het is toch alleen maar fijn dat het nu weer beter gaat? Hij komt niet meer terug naar NL, get over it.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:33

Judith_ schreef:
Ik verbaas mij nog steeds over bovenstaande negatieve reacties. Wordt het hem niet gegund ofzo? Undercover blijft thuis en heel bokt prijst de paardvriendelijke beslissing. Totilas blijft thuis en bokt heeft zijn oordeel weer klaar?
Achteraf gezien zijn de omstandigheden en kwaliteit van de bodem ook niet om naar huis te schrijven, een paard wat niet 100% loopt had alleen maar meer schade kunnen oplopen. Wijs besluit.


Omdat dit de zoveelste keer is dat hij vlak na een groot toernooi weer beter is. Dus ja, dan ga je het zo langzamerhand niet meer geloven

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:33

Gelukkig valt het mee... kunnen we zo snel mogelijk weer genieten van Totilas in de ring.

Hoe graag ik hem ook weer onder Edward zou zien lopen, gun ik Mathias en zijn familie ook alle goeds en succes met hem toe.

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:38

lovefi schreef:
En nu valt het opeens mee? Heel fijn voor ze hoor, maar nu komt het toch echt op mij over als een excuus om niet op de WEG te starten. Al snap ik dan weer niet waarom ze daar niet zouden willen starten gezien de resultaten van de laatste proeven die ze gereden hebben..


Precies dit inderdaad!

Bang om af te gaan misschien?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:40

Wat een goed nieuws. *\o/*
Hopen dat we ze snel weer in de ring zien. :j

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:41

goed nieuws *\o/*

alleen ze zeiden eerst dat het wel een tijdje ging duren....,

Odatje
Berichten: 379
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:42

Ontzettend fijn dat het meevalt! En natuurlijk had ik Totilas nog liever bij Edward gezien. Maar gun Mathias zeker ook het succes met hem! :)
Ik vind het alleen wat raar worden dat Totilas telkens geblesseerd is tijdens een groot toernooi en daarna weer beter is. Echt ontzettend jammer! Of Mathias en Totilas hebben gewoon dikke vette pech telkens. Of er Is iets anders aan de hand maar daar ga ik niet over oordelen.
Nogmaals fijn dat het meevalt met Totilas!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:46

PercyLeen schreef:
lovefi schreef:
En nu valt het opeens mee? Heel fijn voor ze hoor, maar nu komt het toch echt op mij over als een excuus om niet op de WEG te starten. Al snap ik dan weer niet waarom ze daar niet zouden willen starten gezien de resultaten van de laatste proeven die ze gereden hebben..


Gevalletje plankenkoorts? Het begint er wel steeds meer op te lijken zo..

Waarom moet toch altijd overal iets achter gezocht worden? Wordt onderhand wel een beetje triest.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:46

Daar gaan we weer......


Mensen; wees gewoon blij....

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:56

Wat de reden ook geweest zal zijn; wat maakt 't uit. Rath maakt zo'n beslissing in ieder geval echt niet in z'n eentje, die heeft een heel team achter zich staan.. er zit een hele hoop geld en tijd in het meedoen aan zo'n groot evenement, dus als het echt niet anders kon zouden ze niet op t' aller laatste moment afzeggen. Het zal Totilas zelf in ieder geval echt geen reet schelen.

Ik had m' graag een medaille zien winnen, fijn dat het beter gaat met toot. Hoop echt dat we m' op de OS te zien krijgen.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:10

Undercover is gisteren ook weer gezond verklaard. Bijzonder dat daar niet over geinsinueerd wordt.......

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:15

Ik Had Rath graag gezien en had ook eerlijk gezegd verwacht dat hij ging winnen hier, maar heb van die afzegging wel een nare bijsmaak hoor. Helemaal omdat ze in Aken de Kur niet hebben gereden. Vorige week is het nog heel slecht en nu valt het ineens mee. Ik denk dat ze beter helemaal niks meer kunnen zeggen.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:17

R12312 schreef:
Undercover is gisteren ook weer gezond verklaard. Bijzonder dat daar niet over geinsinueerd wordt.......


Die zeiden gelijk al dat het wel mee viel, maar dat ze medicijnen nodig hadden waar hij de dopingcontrole niet mee door kwam

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:18

Fijn voor Rath dat hij straks weer lekker verder kan. En Toot lekker genieten van zijn wortels.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:33

Fijn! Hoop dat ze nu gewoon blessure vrij kunnen blijven! :D

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:38

R12312 schreef:
Undercover is gisteren ook weer gezond verklaard. Bijzonder dat daar niet over geinsinueerd wordt.......


Omdat die meteen al aangaven dat t om een lichte blessure ging die wrs met een week over was.
Dit in tegenstelling tot de berichtgeving rondom Totilas.