Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie mishandeld in Hoevelaken

 
Profiel   

www.barneveldsekrant.nl
Ingezonden door Lon en idylle


De dierenpolitie heeft woensdagmiddag een mishandelde merrie aangetroffen in een weiland aan de Hogebrinkerweg in Hoevelaken. Het dier had snijwonden aan de achterkant van het lijf.

De merrie was samen met twee andere paarden rond 12.30 uur in de wei gelaten. De verwondingen werden volgens de politie om 14.30 uur door een oplettende getuige ontdekt. Een dierenarts werd vervolgens ingeschakeld om het gewonde dier te onderzoeken. Die constateerde dat de verwondingen moeten zijn toegebracht met een steekvoorwerp. Rechercheurs hebben daarna een sporenonderzoek verricht.

De politie is op zoek naar getuigen en zou in contact willen komen met mensen die tussen 12.30 en 14.30 uur verdachte personen hebben gezien bij het weiland. Zij kunnen bellen met 0900-8844 of 0800-7000 (anoniem).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 15:33 



 
Profiel   

brrrr tis onvoorstelbaar en steeds dichterbij....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 15:46 



 
Profiel   

Ik weet wel dat als ik die persoon tegen kom of hem ergens zie, dat het dan de mijne is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 15:57 



 
Profiel   

Het gaat hier echt niet om 1 persoon!

Het gebeurd ook in oa Duitsland en Oostenrijk.

Je hebt altijd van die enge figuren die juist na aanleiding van media berichten op een idee worden gebracht....

Sneu volk... :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:09 



 
Profiel   

Dit is echt laag.. Onschuldige dieren beschadigen.

Paardeneigenaren slapen straks niet meer zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:10 



 
Profiel   

Echt belachelijk wat die mensen doen... Denk dat er een of andere bende met gekken bezig is :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:12 



 
Profiel   

komt telkens wel heel erg dichtbij... :oo
vreselijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:14 



 
Profiel   

Tis toch vreselijk, die persoon kan maar beter niet in handen vallen van paarden minnend Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:26 



 
Profiel   

Geen woorden voor... diep triest en zo ontzettend dichtbij, eng hoor !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:29 



 
Profiel   

Hopelijk wordt zo iemand eens flink te grazen genomen. Ben benieuwd of hun het waarderen om een scherp object ergens ingestoken te krijgen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:31 



 
Profiel   

Ik vind het echt eng dat het op klaarlichte dag gebeurd. 's Nachts staat bij mij de camera aan en ben ik er niet zo bang voor, maar overdag is een ander verhaal. Nu ben ik gelukkig 90% van de tijd thuis en heb hele oplettende buren, maar toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:32 



 
Profiel   

Het worden er steeds meer de laatste tijd... -:(-
Of wordt het pas sinds de laatste tijd onder het nieuw gebracht... >;)

je zou je haast bijna af beginnen te vragen of er niet ergens een paar uit het gekkenhuis zijn ontsnapt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 16:37 



 
Profiel   

Hier ook 24 uur camera met opname, maar toch.
Zou het schelen als je je merries onder een grote eczeemdeken zet? Dan is het minder makkelijk te zien wat het geslacht is van het paard en misschien ook minder aantrekkelijk??

Zou de dader uit Amersfoort komen? Soest, Bunschoten, Hoevelaken.... Amersfoort ligt precies in het midden. Het is overigens niet te hopen dat hij op enig moment overstapt op het verminken van vrouwen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:08 



 
Profiel   

Bij mij lopen er veulens bij, dus dat het merries zijn is redelijk duidelijk. Mijn weiland grenst aan een drukke N-weg, dus daar zullen ze niet toeslaan. Maar de paddocks zijn bij de stallen en niet goed zichtbaar. Ik heb inmiddels alle directe buren ingeseind en mijn hond is behoorlijk waaks. Hopelijk pakken ze de daders snel, helemaal nu ze onvoorzichtiger lijken te worden door ook overdag toe te slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:13 



 
Profiel   

Dit is gelukkig kort erna ontdekt, dat zal de pakkans een stuk groter maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:24 



 
Profiel   

Tijdstip is ook interessant. Er is een aantal weken niets gebeurd. Misschien was de dader met vakantie en is hij nu terug? Andere keren gebeurde het in de avond / nacht. Heeft de dader een baan?
Sorry, ik lees echt teveel detectives...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:29 



 
Profiel   

idd geen woorden voor, bah wat erg !

als ik de politie was en ik had de dader's in handen, dan wist ik het wel.. ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:30 



 
Profiel   

Op klaarlichte dag!!! Er moet toch wel iemand zijn die dit gezien moet hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:33 



 
Profiel   

Wil niemand bang maken maar dot is gebeurd op een pensionstal en het schijnt op dat tijdstip druk te zijn geweest helaas niemand die wat gezien heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:41 



 
Profiel   

Het word gekker met de dag ...
Ik heb 2 merries staan en een ruin en heb altijd schrik om naar mijn weide te gaan want wat als he.
Ze geraken moeilijk ongezien op de weide maar dat paardenhouders nu in schrik moeten leven, al zolang en dat in verschillende landen gaat erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:45 



 
Profiel   

Ik hoorde het bericht vanmiddag, op klaarlichte dag is het gebeurt. Zo vreemd eigenlijk en ook een totaal ander patroon dan normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 17:52 



 
Profiel   

Oei, dat komt steeds dichterbij bij! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 19:07 



 
Profiel   

vreselijk.. ze moeten diegene nu echt te pakken gaan krijgen! wat een verschrikkelijke mensen zijn er toch.. arm dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 19:09 



 
Profiel   

Citaat
Er is een aantal weken niets gebeurd

Dat is niet waar afgelopen week ook nog in Roden, twee weken terug of zoiets in Noord-Holland.
Ik heb ook het idee dat het meerdere personen zijn, plaatsen liggen te ver uit elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 19:27 



 
Profiel   

Sammyoo schreef
Zou de dader uit Amersfoort komen? Soest, Bunschoten, Hoevelaken.... Amersfoort ligt precies in het midden. Het is overigens niet te hopen dat hij op enig moment overstapt op het verminken van vrouwen...



Ik zit te denken aan een persoon die voor zijn werk rondreist (vrachtwagenchauffeur/koerier of iets anders) die dezelfde routes rijdt zo eerst de boel bekijkt en dan toeslaat, vandaar de verschillende plekken in het land.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 19:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen